-
60. Data: 2024-02-01 13:59:50
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F j...@p...onet.pl ...
>>> I dlatego należy uprzytomnić ludziom powyższe fakty.
>>> Wytłumaczyć, jak nas w ch.ja chcą zrobić z tymi strefami u nas w
>>> Warszawie, czy hen tam w Krakowie. Objaśnić, że te strefy w
>>> efekcie będą więcej truły, jeśli ograniczy się wjazd samochodów
>>> starszych, czyli tych bardziej ekologicznych.
>>
>> Bzdury.
>> Wymiana samochodów odbywa sie tak czy siak.
>> Balkan ostatnio szacował ze SCT w Warszawie uniemozliwi wjazd do
>> centrum raptem 10% samochodów i jego teza była taka ze własciwie
>> to jest to takie troche oszukiwanie zeby coś zrobić bo efektu nie
>> bedzie to miało zadnego.
>
> Ale to akurat moze byc te 10%, co najwiecej smrodzi.
>
> Te normy co prawda juz były wczesniej wyśrubowane,
> i następne nie są 10 razy mniejsze, więc większość smrodu
> pozostanie ... aż sie większosć spalinowych wyrzuci :-)
Nie, bo smrodzenie nie wynika z wieku, wynika ze stanu pojazdu i z
zaniedbania.
Auta które ja znam i które najbardziej smrodza to sa auta które maja np
po 10-12 lat. Zreszta wsrod znajomych mało kto ma starsze.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
Frank Herbert
-
62. Data: 2024-02-01 18:34:45
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 01.02.2024 o 13:59, Budzik pisze:
>> 2024 - 18 latki,
>> 26 - 16 latki,
>> 28 - 13 latki,
>> 30 - 11.
>
> Ok, jezeli takie sa zalozenia to planowane przyspieszenie w wymianie
> samochodów jest drastyczne.
> Dziekuje za info.
A dopiero się rozkręcają.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
63. Data: 2024-02-02 19:42:23
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Wed, 31 Jan 2024 09:59:22 +0100, Myjk wrote:
> Wed, 31 Jan 2024 03:23:33 +0100, J.F
>> Ja tam mam inny parking pod nosem :-)
>> A jak ktos zaparkuje swojego szerokiego,
>> to nie zawsze mozesz ładnie zaparkowac :-)
>
> Jak ktoś krzywo zaparkuje małego,
> to też jest problem z wysiadaniem.
> Ale nie zrozumiesz...
Nie zrozumiem. Co z tego, ze sie postara i swojego szerokiego
prosto zaparkuje?
>>>> Hm, różnica w wysokości podłogi chyba niewielka.
>>>> A za kierownicą siedzi mi sie dobrze ... fakt,
>>>> ze siedzenie podniesione maksymalnie ...
>>>
>>> Jeździłeś kiedyś "SUVem" trochę dłużej, powiedzmy
>>> z miesiąc bez przerwy, czy tak samo jak elektrykiem,
>>> tylko znasz z opowieści? ;P Bo ja byłem fanem sedanów,
>>> kombi mniej, bo dla mnie to takie karawany i nie lubiłem
>>
>> Ale fajnie jest, jak dwa klimatyzatory do bagaznika wchodza,
>> lub 8 paneli?
>> :-)
>
> Dla mnie bardzo fajnie, bo jeden "SUV" (bo podkreślam, to raczej
> jest crossover, gabarytami te europejskie, dumnie nazywane, SUVy,
> w zasadzie nie różnią się od kombi)
w tych tzw SUV bagaznik wyzszy, ale krótszy. Klimatyzatory w wysokim
pudle się może fajnie mieszczą, ale ogólnie troche trudniej ustawne.
Outlandera moze mniej dotyczy, bo widzę ze wersja 3 tylko 12cm
krótsza od Vectry C kombi, i niekoniecznie jest to w bagazniku..
> zastępuje mi mały samochód i czasem dostawczy samochód.
Do kombi tez wchodzą :-)
>>> SUVów, dopóki właśnie nie pożyczyłem sobie, posiadając
>>> jeszcze wtedy własną Mazdę6, MOPa testowo na miesiąc
>>> (miałem taką możliwość dzięki uprzejmości kolegi z MMC)
>>> i już nie wysiadłem po tym jak spróbowałem potem wsiąść,
>>> po pierwsze z EV do klekota, po drugie składać się do
>>> (ale przede wszystkim wygrzebywać się z) niższego auta.
>>> A przypominam że żadnej nadwagi i szczególnych problemów
>>> z ruchem nie posiadam.
>>
>> A ja nadwage mam, a wysiadanie nie sprawia mi problemów.
>> O ile miejsce szerokie jest :-)
>
> Czyli gruby traci na nadwadze, a chudzielec może na
> szerokości auta. Wychodzi, jak już pisałem, na jedno,
> a ty jak zwykle kręcisz bezsensowną burzę.
Sam krecisz. Jak miejsce wąskie, to jedziesz poszukać drugiego,
a nie próbujesz sie przeciskac :-)
>> Ale szerokosc przy SUV taka sama potrzebna.
> Zawsze możesz się do AMI przesiąść, ale oczywiście takie
> też zaczniesz teraz wyśmiewać. Ludziom się nie dogodzi.
"wygodny SUV", czy "niskie fotele" - d* trzeba przecisnąc przez
szczelinę drzwi :-)
>>> to i bagażnik mają krótszy. Niemniej mój MOP ma 180plus
>>> chyba 6 cm długości, literalnie 8 paneli PV mi tam wlazło.
>>> Ostatnio zmienili gabaryty PV i już te mniejsze na szerokość
>>> mi nie chciały wejść, brakło ze 2cm (weszły za to na styk
>>> do karawana jakiegoś starego BMW). No i na długość, ale
>>> do kombi też nie wejdą, bo te większe są węższe ale mają
>>> znacznie ponad 2m.
>>
>> Ale wejda na dach. tylko drabinki trzeba, aby umocowac :-)
>> Rower sie trudniej mocuje, narty do boxa trudniej wsadza
>> - taki to Sport Utility :-)
>
> I oczywiście nie słyszałeś o bagażnikach/boxach na hak
> żeby nie trzeba było skakać po dachu?
O boxach na narty na hak, to istotnie nie słyszałem.
Takie jajca?
https://ehaki.pl/top-ski-towbox-v1,sp,71,28777
> Jako że w "nowym"
> MOPie mam hak, to planuję zakup boxa (żeby tam narzędzia
> trzymać na stałe, zakładać na zlecenie a potem ściągać,
> jako że ma kółeczka i można odprowadzić bez wysiłku):
Ale to bedzie Worker UV, czy Utility Utility V, a nie Sport UV :-)
> https://podrodze.net/p/box-bagazowy-na-hak-towbox-v3
-led-edition-czarny
A co z tablicą rejestracyjną?
> Tylko trochę mnie irytuje i jednocześnie zniechęca,
> że u niemca to samo jest 1000 zł tańsze.
To kup u niemca.
A fakt - kurier moż byc drogi ...
https://www.ehaki.pl/box-na-hak-holowniczy-towbox-v3
-led,sp,66,15285
No i jeszcze trzeba miec hak.
> I tak,
> są tańsze, ale ten jest foremny i je bardzo stabilny,
> literalnie grube ściany ma i się nie buja jak inne.
A ile to waży?
Demontowanie nie będzie uciązliwe?
Co prawda piszą, ze mozna odsunąc i podniesc klapę, ale to chyba nadal
utrudnia dostęp do bagaznika.
>>> Ja załączyłem ogrzewanie postojowe z druta,
>>> bo pomimo że to było wczesne lato, to rano
>>> grubo przymroziło, było chyba raptem +8sC
>>> i było znacznie przyjemniej niż w namiocie.
>>> Taka zaleta posiadania baterii i nagrzewnicy
>>> (oraz klimatyzacji) elektrycznej.
>>
>> A potem nie mozna rano ruszyc :-)
>
> Przecież byłem zapięty do prądu, więc bateria była pełna.
Phi, to i farelke mozna w spaliniaku odpalic :-)
>> Zachcialo sie namiotów, to i spiwory powinniscie miec odpowiednie.
>
> Śpiwory i koce były, ale na +15 w nocy, a nie jak czasem
> na wiosnę +8. To było przy legolandzie, tam ani jezior
> ani nic żeby taki spadek był.
Mnie kiedys 1 maja zaskoczyl opad sniegu ...
J.
-
64. Data: 2024-02-03 09:30:37
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Fri, 2 Feb 2024 19:42:23 +0100, J.F
> On Wed, 31 Jan 2024 09:59:22 +0100, Myjk wrote:
>> Wed, 31 Jan 2024 03:23:33 +0100, J.F
>>> Ja tam mam inny parking pod nosem :-)
>>> A jak ktos zaparkuje swojego szerokiego,
>>> to nie zawsze mozesz ładnie zaparkowac :-)
>>
>> Jak ktoś krzywo zaparkuje małego,
>> to też jest problem z wysiadaniem.
>> Ale nie zrozumiesz...
>
> Nie zrozumiem. Co z tego, ze sie postara
> i swojego szerokiego prosto zaparkuje?
Że dobrze zaparkowany kloc mniej miejsca zajmie niż mały
ale krzywo zaparkowany z możnością zaparkowania w ogóle,
bo czasami picze staną tak małym, że tylko dwa skutery
się zmieszczą.
>> Dla mnie bardzo fajnie, bo jeden "SUV" (bo podkreślam, to raczej
>> jest crossover, gabarytami te europejskie, dumnie nazywane, SUVy,
>> w zasadzie nie różnią się od kombi)
>
> w tych tzw SUV bagaznik wyzszy, ale krótszy. Klimatyzatory w wysokim
> pudle się może fajnie mieszczą, ale ogólnie troche trudniej ustawne.
> Outlandera moze mniej dotyczy, bo widzę ze wersja 3 tylko 12cm
> krótsza od Vectry C kombi, i niekoniecznie jest to w bagazniku..
Nadal nie wiem co tak ciśniesz na tego kombi,
skoro "SUV" daje dokładnie taką samą przestrzeń
załadunkową, dodatkowo ma wyżej podłogę i nie
trzeba przy załadunku kręgosłupa łamać, przy
wsiadaniu za kierę też nie trzeba się łamać
jak origami (łatwiej też wysiadać w ciasnych
miejscach).
>> zastępuje mi mały samochód i czasem dostawczy samochód.
> Do kombi tez wchodzą :-)
Ale ja nie chce kombi, tak samo jak większość ludzi.
Dlatego w zasadzie zaprzestają ich produkcji, bo
zwyczajnie ludziom przestały pasować.
>>>> SUVów, dopóki właśnie nie pożyczyłem sobie, posiadając
>>>> jeszcze wtedy własną Mazdę6, MOPa testowo na miesiąc
>>>> (miałem taką możliwość dzięki uprzejmości kolegi z MMC)
>>>> i już nie wysiadłem po tym jak spróbowałem potem wsiąść,
>>>> po pierwsze z EV do klekota, po drugie składać się do
>>>> (ale przede wszystkim wygrzebywać się z) niższego auta.
>>>> A przypominam że żadnej nadwagi i szczególnych problemów
>>>> z ruchem nie posiadam.
>>>
>>> A ja nadwage mam, a wysiadanie nie sprawia mi problemów.
>>> O ile miejsce szerokie jest :-)
>>
>> Czyli gruby traci na nadwadze, a chudzielec może na
>> szerokości auta. Wychodzi, jak już pisałem, na jedno,
>> a ty jak zwykle kręcisz bezsensowną burzę.
>
> Sam krecisz. Jak miejsce wąskie, to jedziesz poszukać drugiego,
> a nie próbujesz sie przeciskac :-)
Powtarzam, dotyczy to dowolnego samochodu, a nie tylko SUVa.
>>> Ale szerokosc przy SUV taka sama potrzebna.
>> Zawsze możesz się do AMI przesiąść, ale oczywiście takie
>> też zaczniesz teraz wyśmiewać. Ludziom się nie dogodzi.
> "wygodny SUV", czy "niskie fotele" - d* trzeba przecisnąc przez
> szczelinę drzwi :-)
Trzeba, ale z innej pozycji się startuje zarówno przy
wsiadaniu jak i wysiadaniu. No nie ogarniesz tego,
bo widać w SUVie w życiu nie siedziałeś, o używaniu
nie wspominając. To tak jak z elektrykami. Ryjesz
na ich temat a masz zero własnego doświadczenia.
>> I oczywiście nie słyszałeś o bagażnikach/boxach na hak
>> żeby nie trzeba było skakać po dachu?
> O boxach na narty na hak, to istotnie nie słyszałem.
>
> Takie jajca?
> https://ehaki.pl/top-ski-towbox-v1,sp,71,28777
To jest dodatek do TowBox V1.
Tu masz dedykowany box z "uszami" na narty:
https://ehaki.pl/box-mft-black-300l,sp,66,15087
>> Jako że w "nowym"
>> MOPie mam hak, to planuję zakup boxa (żeby tam narzędzia
>> trzymać na stałe, zakładać na zlecenie a potem ściągać,
>> jako że ma kółeczka i można odprowadzić bez wysiłku):
> Ale to bedzie Worker UV, czy Utility Utility V, a nie Sport UV :-)
Wszystko jedno, ma to być skrzynia narzędziowa dwa w jednym.
Nijak tego nie zrobię na boksie dachowym.
>> https://podrodze.net/p/box-bagazowy-na-hak-towbox-v3
-led-edition-czarny
> A co z tablicą rejestracyjną?
Przecież ma miejsce na tablicę.
>> Tylko trochę mnie irytuje i jednocześnie zniechęca,
>> że u niemca to samo jest 1000 zł tańsze.
> To kup u niemca.
> A fakt - kurier moż byc drogi ...
Kupiłbym, ale nie wysyłają.
Jak ktoś ma umowę z kurierem to 80 zł taka wysyłka.
> https://www.ehaki.pl/box-na-hak-holowniczy-towbox-v3
-led,sp,66,15285
> No i jeszcze trzeba miec hak.
Do boxa na dach trzeba mieć bagażnik/belki.
Jaki problem zamontować hak?
Oryginalny hak z MOPa z wiązką za 1000 mi sąsiad zamontował.
>> I tak,
>> są tańsze, ale ten jest foremny i je bardzo stabilny,
>> literalnie grube ściany ma i się nie buja jak inne.
>
> A ile to waży?
Przecież masz napisane, własna 38kg, ładowność 50kg.
> Demontowanie nie będzie uciązliwe?
Przecież masz film z montażu i demontażu.
> Co prawda piszą, ze mozna odsunąc i podniesc klapę,
> ale to chyba nadal utrudnia dostęp do bagaznika.
Wszystko na tacy ci trzeba zawsze podać?
Utrudnia, ale nie uniemożliwia, a jak trzeba mieć
pełny dostęp to się ściąga
https://www.youtube.com/watch?v=TaEEgLEdAvM
>>>> Ja załączyłem ogrzewanie postojowe z druta,
>>>> bo pomimo że to było wczesne lato, to rano
>>>> grubo przymroziło, było chyba raptem +8sC
>>>> i było znacznie przyjemniej niż w namiocie.
>>>> Taka zaleta posiadania baterii i nagrzewnicy
>>>> (oraz klimatyzacji) elektrycznej.
>>>
>>> A potem nie mozna rano ruszyc :-)
>>
>> Przecież byłem zapięty do prądu, więc bateria była pełna.
>
> Phi, to i farelke mozna w spaliniaku odpalic :-)
W porywach na 20 minut a potem odpalać na pych.
Super masz pomysły.
>>> Zachcialo sie namiotów, to i spiwory powinniscie miec odpowiednie.
>>
>> Śpiwory i koce były, ale na +15 w nocy, a nie jak czasem
>> na wiosnę +8. To było przy legolandzie, tam ani jezior
>> ani nic żeby taki spadek był.
> Mnie kiedys 1 maja zaskoczyl opad sniegu ...
To akurat nic szczególnego, raptem jeden dzień od kwiecień-plecień.
Wtedy chyba coś z Alp musiało zjechać. ;P
--
Pozdor
Myjk
-
65. Data: 2024-02-03 11:59:26
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 03.02.2024 o 09:30, Myjk pisze:
>> Nie zrozumiem. Co z tego, ze sie postara
>> i swojego szerokiego prosto zaparkuje?
>
> Że dobrze zaparkowany kloc mniej miejsca zajmie niż mały
> ale krzywo zaparkowany z możnością zaparkowania w ogóle,
A dobrze zaparkowany mały zajmnie mniej miejsca niż dobrze zaparkowany
duży. Czemu hipokryto nie jeżdzisz małym elektrykiem który powinien
wystarczyć każdemu, tylko dużym klocem na dodatek z silnikiem spalinowym
(którego ponoć nie używasz, to tym gorzej bo niszczysz planetę wożąc ten
ciężar bez sensu)? Żony się boisz? Przecież żona ma swój samochód.
Jesteś żałosnym hipokrytą, który żąda od innych żeby dbali o środowisko
i jeżdzili elektykami a sam tymczasem jeżdzisz spalinowym suvem i
jeszcze żona ma drugą spalinkę. Przysłowie że najgłośniej łapaj
złodzieja krzyczy sam złodziej sprawdza się w twoim przypadku w punkt.
--
Shrek
Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
PS - i konfederację!
-
66. Data: 2024-02-05 10:18:59
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sat, 3 Feb 2024 09:30:37 +0100, Myjk wrote:
> Fri, 2 Feb 2024 19:42:23 +0100, J.F
>> On Wed, 31 Jan 2024 09:59:22 +0100, Myjk wrote:
>>> Wed, 31 Jan 2024 03:23:33 +0100, J.F
>>>> Ja tam mam inny parking pod nosem :-)
>>>> A jak ktos zaparkuje swojego szerokiego,
>>>> to nie zawsze mozesz ładnie zaparkowac :-)
>>>
>>> Jak ktoś krzywo zaparkuje małego,
>>> to też jest problem z wysiadaniem.
>>> Ale nie zrozumiesz...
>>
>> Nie zrozumiem. Co z tego, ze sie postara
>> i swojego szerokiego prosto zaparkuje?
>
> Że dobrze zaparkowany kloc mniej miejsca zajmie niż mały
> ale krzywo zaparkowany z możnością zaparkowania w ogóle,
> bo czasami picze staną tak małym, że tylko dwa skutery
> się zmieszczą.
No, mały potrafi.
Ale szeroki, nawet jak równo zaparkuje, to mało miejsca po bokach
zostawi.
>>> Dla mnie bardzo fajnie, bo jeden "SUV" (bo podkreślam, to raczej
>>> jest crossover, gabarytami te europejskie, dumnie nazywane, SUVy,
>>> w zasadzie nie różnią się od kombi)
>>
>> w tych tzw SUV bagaznik wyzszy, ale krótszy. Klimatyzatory w wysokim
>> pudle się może fajnie mieszczą, ale ogólnie troche trudniej ustawne.
>> Outlandera moze mniej dotyczy, bo widzę ze wersja 3 tylko 12cm
>> krótsza od Vectry C kombi, i niekoniecznie jest to w bagazniku..
>
> Nadal nie wiem co tak ciśniesz na tego kombi,
No bo nie musi być SUV :-)
> skoro "SUV" daje dokładnie taką samą przestrzeń
> załadunkową,
Z tego co widziałem, to ogolnie nie.
Ale twoj Outlander jest chyba chlubnym wyjątkiem.
> dodatkowo ma wyżej podłogę i nie
> trzeba przy załadunku kręgosłupa łamać, przy
Ale trzeba z chodnika podniesc. Wyżej :-(
Może i tak, ja z Wrocławia, wysokie zawieszenie doceniam,
ale czy ono naprawde wysokie, czy to tylko wniosek z nazwy?
> wsiadaniu za kierę też nie trzeba się łamać
> jak origami (łatwiej też wysiadać w ciasnych
> miejscach).
Osobiscie nie widze problemów ... na wysokim miejscu :-)
>>> zastępuje mi mały samochód i czasem dostawczy samochód.
>> Do kombi tez wchodzą :-)
> Ale ja nie chce kombi, tak samo jak większość ludzi.
> Dlatego w zasadzie zaprzestają ich produkcji, bo
> zwyczajnie ludziom przestały pasować.
Moze dlatego, ze SUV stał sie modny, a może całkiem inne względy
powodują.
>>>>> SUVów, dopóki właśnie nie pożyczyłem sobie, posiadając
>>>>> jeszcze wtedy własną Mazdę6, MOPa testowo na miesiąc
>>>>> (miałem taką możliwość dzięki uprzejmości kolegi z MMC)
>>>>> i już nie wysiadłem po tym jak spróbowałem potem wsiąść,
>>>>> po pierwsze z EV do klekota, po drugie składać się do
>>>>> (ale przede wszystkim wygrzebywać się z) niższego auta.
>>>>> A przypominam że żadnej nadwagi i szczególnych problemów
>>>>> z ruchem nie posiadam.
>>>>
>>>> A ja nadwage mam, a wysiadanie nie sprawia mi problemów.
>>>> O ile miejsce szerokie jest :-)
>>>
>>> Czyli gruby traci na nadwadze, a chudzielec może na
>>> szerokości auta. Wychodzi, jak już pisałem, na jedno,
>>> a ty jak zwykle kręcisz bezsensowną burzę.
>>
>> Sam krecisz. Jak miejsce wąskie, to jedziesz poszukać drugiego,
>> a nie próbujesz sie przeciskac :-)
>
> Powtarzam, dotyczy to dowolnego samochodu, a nie tylko SUVa.
dowolnego szerokiego, bo wąski ma więcej wolnego.
No ale skoro dowolnego, to czemu tak podkreslasz, ze z SUV łatwiej?
:-)
>>>> Ale szerokosc przy SUV taka sama potrzebna.
>>> Zawsze możesz się do AMI przesiąść, ale oczywiście takie
>>> też zaczniesz teraz wyśmiewać. Ludziom się nie dogodzi.
>> "wygodny SUV", czy "niskie fotele" - d* trzeba przecisnąc przez
>> szczelinę drzwi :-)
>
> Trzeba, ale z innej pozycji się startuje zarówno przy
> wsiadaniu jak i wysiadaniu. No nie ogarniesz tego,
> bo widać w SUVie w życiu nie siedziałeś, o używaniu
> nie wspominając. To tak jak z elektrykami. Ryjesz
> na ich temat a masz zero własnego doświadczenia.
Pewne rzeczy jednak widać i bez doświadczenia.
Np mały zasięg starych modeli (400 km ujdzie), długie i częste
ładowanie (coraz krótsze, jak ładowarka pozwoli), jakies dziwne
utrudnienia z tym ładowaniem, jakby nie można było naładować, zapłacic
kartą i odjechać.
>>> I oczywiście nie słyszałeś o bagażnikach/boxach na hak
>>> żeby nie trzeba było skakać po dachu?
>> O boxach na narty na hak, to istotnie nie słyszałem.
>>
>> Takie jajca?
>> https://ehaki.pl/top-ski-towbox-v1,sp,71,28777
>
> To jest dodatek do TowBox V1.
>
> Tu masz dedykowany box z "uszami" na narty:
> https://ehaki.pl/box-mft-black-300l,sp,66,15087
>
>>> Jako że w "nowym"
>>> MOPie mam hak, to planuję zakup boxa (żeby tam narzędzia
>>> trzymać na stałe, zakładać na zlecenie a potem ściągać,
>>> jako że ma kółeczka i można odprowadzić bez wysiłku):
>> Ale to bedzie Worker UV, czy Utility Utility V, a nie Sport UV :-)
>
> Wszystko jedno, ma to być skrzynia narzędziowa dwa w jednym.
> Nijak tego nie zrobię na boksie dachowym.
Skrzynia przenośna?
Bo jakbys miał nizsze auto, to byś do boxa z narzędzami wygodnie
zajrzał :-)
>>> https://podrodze.net/p/box-bagazowy-na-hak-towbox-v3
-led-edition-czarny
>> A co z tablicą rejestracyjną?
> Przecież ma miejsce na tablicę.
Juz mozna u nas trzecią, czy trzeba przekładać?
>>> Tylko trochę mnie irytuje i jednocześnie zniechęca,
>>> że u niemca to samo jest 1000 zł tańsze.
>> To kup u niemca.
>> A fakt - kurier moż byc drogi ...
>
> Kupiłbym, ale nie wysyłają.
> Jak ktoś ma umowę z kurierem to 80 zł taka wysyłka.
80 to nie 1000
>> https://www.ehaki.pl/box-na-hak-holowniczy-towbox-v3
-led,sp,66,15285
>> No i jeszcze trzeba miec hak.
> Do boxa na dach trzeba mieć bagażnik/belki.
>
> Jaki problem zamontować hak?
> Oryginalny hak z MOPa z wiązką za 1000 mi sąsiad zamontował.
Oryginalny sam chyba duzo drozszy.
No ale jak sie da znaleźć na allegro, to świetnie.
>>> I tak,
>>> są tańsze, ale ten jest foremny i je bardzo stabilny,
>>> literalnie grube ściany ma i się nie buja jak inne.
>>
>> A ile to waży?
>
> Przecież masz napisane, własna 38kg, ładowność 50kg.
>
>> Demontowanie nie będzie uciązliwe?
>
> Przecież masz film z montażu i demontażu.
>
>> Co prawda piszą, ze mozna odsunąc i podniesc klapę,
>> ale to chyba nadal utrudnia dostęp do bagaznika.
>
> Wszystko na tacy ci trzeba zawsze podać?
> Utrudnia, ale nie uniemożliwia, a jak trzeba mieć
> pełny dostęp to się ściąga
> https://www.youtube.com/watch?v=TaEEgLEdAvM
No tak, ale 88kg to nie tak łatwo ściągnąć.
A kółeczek chyba nie ma, żeby zaciągnąc tam, gdzie potrzeba.
No ale faktycznie - mogą być w środku dwie walizki z narzędziami ...
>>>>> Ja załączyłem ogrzewanie postojowe z druta,
>>>>> bo pomimo że to było wczesne lato, to rano
>>>>> grubo przymroziło, było chyba raptem +8sC
>>>>> i było znacznie przyjemniej niż w namiocie.
>>>>> Taka zaleta posiadania baterii i nagrzewnicy
>>>>> (oraz klimatyzacji) elektrycznej.
>>>>
>>>> A potem nie mozna rano ruszyc :-)
>>>
>>> Przecież byłem zapięty do prądu, więc bateria była pełna.
>>
>> Phi, to i farelke mozna w spaliniaku odpalic :-)
>
> W porywach na 20 minut a potem odpalać na pych.
> Super masz pomysły.
No przeciez z gniazdka 230V, do którego byłeś zapięty ...
Mnie wymyślasz, a sam jakis taki skrzywiony jesteś :-)
J.
-
67. Data: 2024-02-06 09:35:08
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Mon, 5 Feb 2024 10:18:59 +0100, J.F
> No, mały potrafi.
> Ale szeroki, nawet jak równo zaparkuje,
> to mało miejsca po bokach zostawi.
Mniej, ale zostawi. Tymczsem z SUVa vel CO
się łatwiej wysiada niż z sendana/kombi/hb.
>> Nadal nie wiem co tak ciśniesz na tego kombi,
> No bo nie musi być SUV :-)
Nikt nie chce już kombi.
>> skoro "SUV" daje dokładnie taką samą przestrzeń
>> załadunkową,
> Z tego co widziałem, to ogolnie nie.
W tym samym segmencie nie może być inaczej.
Pewnie porwónujesz SUVy z segmentu C do kombi D
i to jeszcze sprzed dekady.
> Ale twoj Outlander jest chyba chlubnym wyjątkiem.
Ma, jak już pisałem, bardzo foremny bagażnik.
Rozważana przeze mnie do zakupu Tesla MY
ma mniej przestrzeni, bo linię ma opadającą.
https://www.carsized.com/en/cars/compare/tesla-model
-y-2021-suv-vs-mitsubishi-outlander-2015-suv/
>> dodatkowo ma wyżej podłogę i nie
>> trzeba przy załadunku kręgosłupa łamać, przy
>
> Ale trzeba z chodnika podniesc. Wyżej :-(
Zbierasz rzeczy z chodnika i pakujesz do samochodu?
Ja nie uprawiam zbieractwa. ;P
Jak coś trzymam gabarytowego, to wrzucam prosto do samochodu.
> Może i tak, ja z Wrocławia, wysokie zawieszenie doceniam,
> ale czy ono naprawde wysokie, czy to tylko wniosek z nazwy?
Jest wyższe. O, a tu podają że Mondziak szerszy niż Oulander. ;>
https://www.carsized.com/en/cars/compare/ford-mondeo
-2007-estate-vs-mitsubishi-outlander-2015-suv/
>> wsiadaniu za kierę też nie trzeba się łamać
>> jak origami (łatwiej też wysiadać w ciasnych
>> miejscach).
> Osobiscie nie widze problemów ... na wysokim miejscu :-)
Chyba jednak widzisz, inaczej o co ta dyskusja.
>>>> zastępuje mi mały samochód i czasem dostawczy samochód.
>>> Do kombi tez wchodzą :-)
>> Ale ja nie chce kombi, tak samo jak większość ludzi.
>> Dlatego w zasadzie zaprzestają ich produkcji, bo
>> zwyczajnie ludziom przestały pasować.
>
> Moze dlatego, ze SUV stał sie modny, a może całkiem inne względy
> powodują.
Modny... To nie jest ubranie.
Jest praktyczniejszy, wygodniejszy.
>>>>>> SUVów, dopóki właśnie nie pożyczyłem sobie, posiadając
>>>>>> jeszcze wtedy własną Mazdę6, MOPa testowo na miesiąc
>>>>>> (miałem taką możliwość dzięki uprzejmości kolegi z MMC)
>>>>>> i już nie wysiadłem po tym jak spróbowałem potem wsiąść,
>>>>>> po pierwsze z EV do klekota, po drugie składać się do
>>>>>> (ale przede wszystkim wygrzebywać się z) niższego auta.
>>>>>> A przypominam że żadnej nadwagi i szczególnych problemów
>>>>>> z ruchem nie posiadam.
>>>>>
>>>>> A ja nadwage mam, a wysiadanie nie sprawia mi problemów.
>>>>> O ile miejsce szerokie jest :-)
>>>>
>>>> Czyli gruby traci na nadwadze, a chudzielec może na
>>>> szerokości auta. Wychodzi, jak już pisałem, na jedno,
>>>> a ty jak zwykle kręcisz bezsensowną burzę.
>>>
>>> Sam krecisz. Jak miejsce wąskie, to jedziesz poszukać drugiego,
>>> a nie próbujesz sie przeciskac :-)
>>
>> Powtarzam, dotyczy to dowolnego samochodu, a nie tylko SUVa.
>
> dowolnego szerokiego, bo wąski ma więcej wolnego.
> No ale skoro dowolnego, to czemu tak podkreslasz, ze z SUV łatwiej?
> :-)
No bo inaczej się wysiada z małęgo, niskiego pierdla, nawet jeśli jest
węższy, niż z wysokiego suva, nawet jeśli jest szerszy. Ja pierdole, weź w
końcu pojeździj suvem i sprawdź sam bo prowadzę z tobą kolejnąjałową
dyskusję -- ty coś sobie wyobrażasz i jak ten osioł nie przyjmujesz
argumentów od praktyka.
>>>>> Ale szerokosc przy SUV taka sama potrzebna.
>>>> Zawsze możesz się do AMI przesiąść, ale oczywiście takie
>>>> też zaczniesz teraz wyśmiewać. Ludziom się nie dogodzi.
>>> "wygodny SUV", czy "niskie fotele" - d* trzeba przecisnąc przez
>>> szczelinę drzwi :-)
>>
>> Trzeba, ale z innej pozycji się startuje zarówno przy
>> wsiadaniu jak i wysiadaniu. No nie ogarniesz tego,
>> bo widać w SUVie w życiu nie siedziałeś, o używaniu
>> nie wspominając. To tak jak z elektrykami. Ryjesz
>> na ich temat a masz zero własnego doświadczenia.
>
> Pewne rzeczy jednak widać i bez doświadczenia.
Tak, widać to po tej dyskusji.
> Np mały zasięg starych modeli (400 km ujdzie), długie i częste
> ładowanie (coraz krótsze, jak ładowarka pozwoli), jakies dziwne
> utrudnienia z tym ładowaniem, jakby nie można było naładować,
> zapłacic kartą i odjechać.
Nie wiem jakie utrudnienia, ładuje się
a płaci przelewem na koniec miesiąca,
albo ściąga prosto z karty.
>>>> I oczywiście nie słyszałeś o bagażnikach/boxach na hak
>>>> żeby nie trzeba było skakać po dachu?
>>> O boxach na narty na hak, to istotnie nie słyszałem.
>>>
>>> Takie jajca?
>>> https://ehaki.pl/top-ski-towbox-v1,sp,71,28777
>>
>> To jest dodatek do TowBox V1.
>>
>> Tu masz dedykowany box z "uszami" na narty:
>> https://ehaki.pl/box-mft-black-300l,sp,66,15087
>>
>>>> Jako że w "nowym"
>>>> MOPie mam hak, to planuję zakup boxa (żeby tam narzędzia
>>>> trzymać na stałe, zakładać na zlecenie a potem ściągać,
>>>> jako że ma kółeczka i można odprowadzić bez wysiłku):
>>> Ale to bedzie Worker UV, czy Utility Utility V, a nie Sport UV :-)
>>
>> Wszystko jedno, ma to być skrzynia narzędziowa dwa w jednym.
>> Nijak tego nie zrobię na boksie dachowym.
>
> Skrzynia przenośna?
> Bo jakbys miał nizsze auto, to byś do boxa z narzędzami wygodnie
> zajrzał :-)
Nie potrzebuję do narzędzi zaglądać, potrzebuję wyjąć/włożyć
młot, korony, wiertła, skrzynki z wkrętarkami, butle z gazem
do klimy, etc. Poza tym bez sensu z gratami jeździć na dachu
jak mi ich nie potrzeba (a potrzeba raz w tygodniu, czasem
rzadziej).
>>>> https://podrodze.net/p/box-bagazowy-na-hak-towbox-v3
-led-edition-czarny
>>> A co z tablicą rejestracyjną?
>> Przecież ma miejsce na tablicę.
> Juz mozna u nas trzecią, czy trzeba przekładać?
Oczywiście że można, od dawna.
>>>> Tylko trochę mnie irytuje i jednocześnie zniechęca,
>>>> że u niemca to samo jest 1000 zł tańsze.
>>> To kup u niemca.
>>> A fakt - kurier moż byc drogi ...
>>
>> Kupiłbym, ale nie wysyłają.
>> Jak ktoś ma umowę z kurierem to 80 zł taka wysyłka.
> 80 to nie 1000
No przecież właśnie o tym mówię. Mazdę6 jak kupowałem nową,
to u niemca przez polskiego brookera kupiłem 24 tys. zł
taniej niż w PL. Potem kupowałem fotelik dla córki, to
też taniej kupiłem u Niemca niż w PL.
>>> https://www.ehaki.pl/box-na-hak-holowniczy-towbox-v3
-led,sp,66,15285
>>> No i jeszcze trzeba miec hak.
>> Do boxa na dach trzeba mieć bagażnik/belki.
>>
>> Jaki problem zamontować hak?
>> Oryginalny hak z MOPa z wiązką za 1000 mi sąsiad zamontował.
>
> Oryginalny sam chyba duzo drozszy.
> No ale jak sie da znaleźć na allegro, to świetnie.
No przecież że używany, ale wyglądał jak nówka, bo jest zdejmowany. ;P
>> Wszystko na tacy ci trzeba zawsze podać?
>> Utrudnia, ale nie uniemożliwia, a jak trzeba mieć
>> pełny dostęp to się ściąga
>> https://www.youtube.com/watch?v=TaEEgLEdAvM
>
> No tak, ale 88kg to nie tak łatwo ściągnąć.
Przy założeniu że nawalisz pełne obciążenie.
> A kółeczek chyba nie ma, żeby zaciągnąc tam, gdzie potrzeba.
> No ale faktycznie - mogą być w środku dwie walizki z narzędziami ...
Weź obejrzyj w końcu ten film, a nie znowu sobie wyobrażasz.
15 sekunda flmu raptem i box jedzie na kółkach.
W 31 sekundzie widać kółka.
>>> Phi, to i farelke mozna w spaliniaku odpalic :-)
>> W porywach na 20 minut a potem odpalać na pych.
>> Super masz pomysły.
> No przeciez z gniazdka 230V, do którego byłeś zapięty ...
> Mnie wymyślasz, a sam jakis taki skrzywiony jesteś :-)
No tak, ja zawsze wożę ze sobą farelkę 230V, w portfelu.
Rano zaczęło słońce napierać, to z automatu samochód
zaczął chłodzić zamiast grzać i cały czas miałem taką
temperaturę jak ustawiłem, bez wpuszczania komarów
i innych much z powodu konieczności uchylania okien.
Zrób tak ze swoją farelką. ;P
--
Pozdor
Myjk
-
68. Data: 2024-02-06 12:04:09
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 06.02.2024 o 09:35, Myjk pisze:
> Mon, 5 Feb 2024 10:18:59 +0100, J.F
>
...
>
>> Np mały zasięg starych modeli (400 km ujdzie), długie i częste
>> ładowanie (coraz krótsze, jak ładowarka pozwoli), jakies dziwne
>> utrudnienia z tym ładowaniem, jakby nie można było naładować,
>> zapłacic kartą i odjechać.
>
> Nie wiem jakie utrudnienia, ładuje się
> a płaci przelewem na koniec miesiąca,
> albo ściąga prosto z karty.
Normalnie, pieniędzmi. Bez rejestracji, pieprzonych apek itp itd.
-
69. Data: 2024-02-07 09:39:45
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Tue, 6 Feb 2024 12:04:09 +0100, io
> Normalnie, pieniędzmi. Bez rejestracji, pieprzonych apek itp itd.
XXI wiek mamy, dla mnie normalne jest korzystanie z udogodnień tego wieku.
Ja już nawet portfela nie noszę ze sobą, wszystko czego mi potrzeba mam w
jednym urządzeniu, w smartfonie. I tam jest bardziej bezpieczne niż
portfelu, szczególnie takim zgubionym/ukradzionym z gotówką czy kartami
płatniczymi. Już nie pamiętam kiedy ostatnio gotówki używałem, nie lubię
używać "ciężarków" i "papierów" macanych przez ludzi łapami trzymanymi
niewiadomo gdzie.
--
Pozdor
Myjk
-
70. Data: 2024-02-07 09:46:26
Temat: Re: Elektrykiem 4x4 po bulki
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Thu, 1 Feb 2024 12:59:49 -0000 (UTC), Budzik
>> W moim 3l dieslu nie ma chmury :)...no chyba że mnie ktoś wkurwi
>> niemożebnie, wtedy ginie w mgławicy bez tlenu i słońca :) Przy
>> spokojnej, normalnej jeździe diesel ekonomicznie ładnie pali i nie
>> ma problemów. Problemem jest kierowca, który ma to w dupie i
>> pedałuje na tyle ile mu pozwala opór podłogi, szczególnie w
>> mieście i przyspieszeniu.
>
> Dokładnie! Moj 11 latek z przebiegiem 600kkm
> nie zostawia za soba ani sladu.
I co z tego że nie zostawia WIDOCZNEGO śladu
(choć bluzgers twierdzi że po butowaniu jednak
zostawia, tak samo jak zostawia pewnie u ciebie)?
Spaliny zostawia i fiołkami one nie pachną tylko
są toksyczne dla ludzi.
W ogóle te normy to jest śmiech na sali, od lat
skonstruowane są tak, żeby tylko zamydlić oczy
ludziom i żeby krzywda się producentom spaliniaków
nie stała -- a co za tym idzie nie skrzywdziłą
koncernów paliwowych. Tak samo było z etyliną.
--
Pozdor
Myjk