  • 1. Data: 2010-11-24 14:57:44
    Temat: Facebook share, jak to zrobić?
    Od: Marek <b...@e...com>

    Witam,

    Chciałbym zrobić własne menu rozwijane zawierające możliwość
    "współdzielenia" strony pomiędzy różne portale społecznościowe. Coś w
    rodzaju menu jak na górze strony:

    88,Petersburg__zatrzymano_trzech_milicjantow_podejrz
    anych.html

    Dokumentacja na Facebooku (chyba) nie przewiduje takiej możliwości.
    Zrobiłem jedyny link jaki wydaje mi się potencjalnie do wykorzystania i
    będący w zgodzie z dokumentacją.

    http://developers.facebook.com/docs/share

    i na samym dole

    http://www.facebook.com/sharer.php?u=<url to share>&t=<title of content>

    Jednakże dziwacznie to działa. Wygląda na to, że ignorowane są metatagi:

    (wpisuję je w notacji bez /> w HTMLu). Tytuł strony brany jest nie
    wiadomo skąd choć sugeruje, że pochodzi z danego serwisu WWW. Jednakże
    nigdzie nie występuje on w treści strony (sprawdziłem źródło). Opis
    strony jest taki jak tytuł strony i nie wiem skąd jest brany gdyż
    dopisałem kolejne litery alfabetu do każdej sekcji dokumentu HTML, w
    których ten tytuł występuje (title, og:title, link do FB, H1). Te
    dodatkowe litery NIGDZIE nie pojawiły się w share'owanym newsie. Zdjęcie
    brane jest z treści strony zamiast z og:image, gdzie podaję pełny URL.
    Jak więc coś takiego zrobić?