  • 1. Data: 2010-11-22 00:19:28
    Temat: problem z wyświetlaniem strony - kodowanie pod IE
    Od: gordom <n...@a...ess>

    Witam.
    Proszono mnie o pomoc w znalezieniu problemu.
    Jest strona www.insilver.pl Właściciele zamówili ją w jakiejś firmie,
    która zrobiła dla nich CMS-a. Teraz otrzymują co jakiś czas informację
    zwrotną od swoich klientów, ze pl znaki są źle wyświetlane pod IE (nie
    wiedzą jakiej wersji przeglądarki to dotyczy). Firma od CMS-a twierdzi,
    że problem leży po stronie użytkowników, którzy mają źle skonfigurowaną
    przeglądarkę. Ci jednak mówią, że problem z polskimi znakami dotyczy
    tylko tej jednej strony. Patrzyłem w źródło strony - wydaje mi się, że
    deklaracja kodowania jest OK. Treść wyświetla mi się też poprawnie. Nie
    widzę co miałoby być nie tak.
    Macie może jakiś wskazówki czego szukać? Z góry dzięki za pomoc.
    Pozdr.,
    gordom

  • 2. Data: 2010-11-22 07:26:14
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-11-22 01:19, gordom pisze:
> [...]
    > widzę co miałoby być nie tak.
    > Macie może jakiś wskazówki czego szukać? Z góry dzięki za pomoc.

    Jest błąd w meta description

    Respondek.Srebrna biżuteria "modowa",marki MR,wykonywana ręcznie,
    pojedyncze egzemplarze.Dla kobiet ceniących niepowtarzalność i
    detal.Szeroki wybór
    kolczyków,bransoletek,wisiorów,naszyjników,broszek,s
    pinek,pierścionków
    ">

    prawdopodobnie to dlatego nie działa kodowanie w IE

    A tak w ogóle to strona powinna się walidować, a ta tego nie robi, więc
    ja bym jej nie przyjął od wykonawców. Jeśli możesz zmień wykonawcę na
    jakiś fachowców.

    --
    Strony internetowe, sklepy internetowe.
    Pozycjonowanie i optymalizacja.

  • 3. Data: 2010-11-22 09:05:47
    Od: Jerzy <j...@g...com>

    I niech ten CMS wyśle poprawnie kodowanie w nagłówku Content-Type.

  • 4. Data: 2010-11-22 09:46:46
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 08:26, Daniel Stalica pisze:

> [...]
    pinek,pierścionków
    > ">
    >
    > prawdopodobnie to dlatego nie działa kodowanie w IE

    Cudzysłów już wywalony. Zobaczymy czy teraz będzie dobrze. Dzięki.

    > Jeśli możesz zmień wykonawcę na
    > jakiś fachowców.

    Teraz to już niestety za późno. Ale następnego serwisu to oni raczej nie
    będą robić ;-).

    pozdr.,
    gordom

  • 5. Data: 2010-11-22 09:56:18
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 10:05, Jerzy pisze:
    > I niech ten CMS wyśle poprawnie kodowanie w nagłówku Content-Type.

    Chodzi ci o to że zapis, który jest obecnie

    nie jest poprawnie zamknięty?

  • 6. Data: 2010-11-22 10:06:40
    Od: Jerzy <j...@g...com>

    Chodzi mi o to że nagłówki tak aby zawsze działały ustawia się po
    stronie serwera a nie w htmlu. Bo trafisz na serwer który wyślę załóżmy
    ISO-8859-1 albo UTF-8 bardziej prawdopodobne i masz problem. A osoby
    które o takich podstawach nie pamiętają zazwyczaj mają marnej klasy kod.

  • 7. Data: 2010-11-22 10:12:15
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-11-22 10:46, gordom pisze:

    > Cudzysłów już wywalony. Zobaczymy czy teraz będzie dobrze. Dzięki.

    Jest ok, znaczy kodowanie już jest poprawnie wykrywane przez IE, co nie
    zmienia faktu, że kod zawiera niczym nieuzasadnione błędy.

  • 8. Data: 2010-11-22 10:13:32
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Mon, 22 Nov 2010 10:56:18 +0100, gordom wrote:

    > Chodzi ci o to że zapis, który jest obecnie

    > nie jest poprawnie zamknięty?

    Nie. Nie chodzi o to co ktoś/coś wpisuje do HTMLa tylko o nagłówki HTTP
    wysyłane przez serwer w odpowiedzi na prośbę przeglądarki o "podanie"
    strony. Ten CMS nie wysyła informacji o kodowaniu w nagłówkach. Jest tylko:

    Czyli brakuje informacji o kodowaniu. Powinno być coś w stylu:

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 9. Data: 2010-11-22 11:57:41
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 11:13, Michał Gancarski pisze:

> [...]
    > strony. Ten CMS nie wysyła informacji o kodowaniu w nagłówkach. Jest tylko:

    > Czyli brakuje informacji o kodowaniu. Powinno być coś w stylu:

    OK. Rozumiem. Ale czy określenie Content-Type: text/html w nagłówku HTTP
    jest obligatoryjne? Posprawdzałem różne serwisy (również te, które -
    wydawać by się mogło - powinny być bardzo "purystyczne" jeśli chodzi o
    poprawność kodu) i na wielu z nich serwer w nagłówku HTTP nie zwraca
    konkretnej deklaracji kodowania.

    Poza tym co stanie się w sytuacji gdy w obrębie serwisu powstanie strona
    w innym języku z innym kodowaniem.

    Za www.w3c.org:
    "In particular, it is important to note that the encoding declared in
    the HTTP header overrides all in-document encoding declarations in HTML
    and CSS files"

    ???

    pozdr.,
    gordom

  • 10. Data: 2010-11-22 12:04:18
    Od: gordom <n...@a...ess>

    W dniu 2010-11-22 11:12, Daniel Stalica pisze:

    > znaczy kodowanie już jest poprawnie wykrywane przez IE

    Czy jest jakiś specjalny debugger który analizuje kod z punktu
    "widzenia" IE?
    pozdr.,
    gordom