  • 1. Data: 2009-04-04 19:46:06
    Temat: Fazer FZS 600 jakie świece
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Chce wymienic swiece do mojej FZS 600 '01r.
    Przejechane cos kolo 50kkm.
    Znalazlem takie
    http://www.allegro.pl/item600906138_cr9e_ngk_fzr_zzr
    _gsx_xj_600_rf.html

    ale tez jakies irydowe.
    http://www.allegro.pl/item599712158_cr9eix_ngk_irydo
    wa_fzr_zzr_gsx_xj_600_rf.html

    Cena irydowych dwa razy wyzsza od nie irydowych.
    Warto wydać blisko 200zł zamiast 100, czy to "wyrzucanie pieniedzy"?

    Pozdawiam

  • 2. Data: 2009-04-05 06:51:02
    Temat: Re: Fazer FZS 600 jakie świece
    Od: Seba <s...@g...pl>

> [...]
    > x_xj_600_rf.html
    > Cena irydowych dwa razy wyzsza od nie irydowych.
    > Warto wydac blisko 200zl zamiast 100, czy to "wyrzucanie

    U mnie (tez FZS 600 z 2001 r.) zawsze wkladaja te pierwsze (CR9E) - z
    moto nic zlego sie nie dzieje, pali i jezdzi b. poprawnie, wiec nigdy
    nie widzialem potrzeby kupowania tych drozszych/lepszych. Producent
    moto zaleca wymiane swiec co 6 kkm, wiec szkoda przeplacac co chwile.

    Sebastian S.

  • 3. Data: 2009-04-05 10:42:21
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Seba" napisał w wiadomości
    .

> [...]
    > nie widzialem potrzeby kupowania tych drozszych/lepszych. Producent
    > moto zaleca wymiane swiec co 6 kkm, wiec szkoda przeplacac co chwile.

    Nie mogę uwierzyć. Naprawdę masz silnik w którym świece wymienia się co 6
    000 km?
    Drogi w eksploatacji ten motocykl, skoro co 2-3 miesiące jeżdżenia takie
    trzeba koszty ponosić. Zapewne olej też co 6 000 km?
    Sprawdzałeś to w serwisówce czy tylko serwis Ci tak mówi?

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 4. Data: 2009-04-05 11:20:56
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sun, 5 Apr 2009 11:42:21 +0100, "Jasio" <b...@g...pl>
    wrote:

    >Nie mogę uwierzyć. Naprawdę masz silnik w którym świece wymienia się co 6
    >000 km?

    To raz.
    A dwa, że ja nigdy nie zmianiałem w żadnym motocyklu swiec "na
    przebieg", tylko jak zaczynały dawać jakiekolwiek niepożądane objawy.
    Nie kumam wymiany według licznika skoro działają idealnie.

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 5. Data: 2009-04-05 11:43:01
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    Eskimos wrote:

> [...]
    > przebieg", tylko jak zaczynały dawać jakiekolwiek niepożądane objawy.
    > Nie kumam wymiany według licznika skoro działają idealnie.

    Jesli wybieram sie na wycieczke ktora moze potrwac pare kkm i przebiegac
    daleko od domu to kumam, tym bardziej ze, jesli nie brac pod uwage
    ekstremow, niemalze pomijalne przy calym koszcie przegladu. Za pare
    groszy (ostatnio bylo to 37,50 PLN ) kupuje spokojniejszy sen.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.

  • 6. Data: 2009-04-05 11:59:59
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sun, 05 Apr 2009 13:43:01 +0200, Kefir <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    >ekstremow, niemalze pomijalne przy calym koszcie przegladu. Za pare
    >groszy (ostatnio bylo to 37,50 PLN ) kupuje spokojniejszy sen.

    Nieno, jasne. Mi chodziło o nadgorliwców jeżdżących po mieście, czy
    góra 100 km za miasto. Przygotowanie motocykla do dużej trasy to insza
    inszość.

  • 7. Data: 2009-04-05 16:54:13
    Od: Seba <s...@g...pl>

    > Nie moge uwierzyc. Naprawde masz silnik w ktorym swiece wymienia
    > sie co 6 000 km?

    Tak by wynikalo. Serwisowka zaleca 'clean, regap or replace if
    necessary' co 6 kkm lub 6 miesiecy (zaleznie co nadejdzie pierwsze),
    co w moim przypadku oznacza po prostu ich wymiane. Przeciez ich cena
    nie zabija.

    > Zapewne olej tez co 6 000 km?

    Tak.
    Filtr oleju mozna wymieniac co 12 kkm lub co rok - zalezy co
    nadejdzie szybciej.

    > Sprawdzales to w serwisowce czy tylko serwis Ci tak mowi?

    Oczywiscie, ze sprawdzalem. Na jej podstawie to napisalem.

    Sebastian S.

  • 8. Data: 2009-04-05 20:17:11
    Od: Solo <s...@g...com>

    Seba pisze:

    > Tak.
    > Filtr oleju mozna wymieniac co 12 kkm lub co rok - zalezy co
    > nadejdzie szybciej.

    > Oczywiscie, ze sprawdzalem. Na jej podstawie to napisalem.

    A jaki jest sens wymieniać olej co 6 tys a filtr oleju co 12tys?
    Jak dla mnie to brzmi bez sensu.

    Solo R1

  • 9. Data: 2009-04-05 20:24:24
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Solo pisze:

    > A jaki jest sens wymieniać olej co 6 tys a filtr oleju co 12tys?

    Bo tak

    > Jak dla mnie to brzmi bez sensu.

    Ze w sensie ze co ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 10. Data: 2009-04-05 20:53:27
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Solo" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jaki jest sens wymieniać olej co 6 tys a filtr oleju co 12tys?
    > Jak dla mnie to brzmi bez sensu.

    Hehe. Jeżeli tak, to przespałeś ostatnie kilka lat tutaj :).
    Pamiętam całą dyskusję na ten temat. Porównywanie do kapięli i wkładania
    starych gaci itp.
    IMHO też uważam to za bezsens (w końcu koszt żaden), ale tak sobie Yamaha to
    wymysliła i już. Może chodzi o marketing, a może w ogóle można wymieniać
    olej co 12kkm i nic się nie stanie.

    pozdr.
    Mystik

    PS. O tych co w ogóle nie wymieniali oleju i jeżdzili też tu już pisano :).