  • 1. Data: 2009-04-04 19:45:56
    Temat: [Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki)
    Od: Kosiek <r...@p...onet.pl>

    Dobry.

    Melduję, że silnik trochę pochodził (mało, sumarycznie to może z pół
    godziny) i generalnie znowu zdechł. Permanentnie zalewa, niezależnie od
    gaźnika - tak, wstawiłem ten od etezety, zajebiście fajnie pasuje i się
    reguluje, dostęp do śrubek od właściwej strony, ale o tym kiedy indziej,
    jak rozwiążę problem bieżący, który jak widać, tkwi w czym innym.

    Elektryka jest ok, iskra może zabić słonia, przerwy i wyprzedzenie ok.
    No to jedyny możliwy problem to kompresja. Zrzuciłem osłony. Patrzę: no
    tak, przedmuch w jednym miejscu na uszczelce pod głowicą. Małe
    planowanie, nowa uszczelka, zagdakało chwilę i znowu nic. Stwierdziłem,
    że bez ściągnięcia cylindra i sprawdzenia, czy tam nie ma jakiegoś
    babola się nie obejdzie, co też uczyniłem. Oczom ukazał się taki widok,
    jak tu:

    http://picasaweb.google.com/kosiek79/20090404dociera
    nie#

    Cylinder świeżo po szlifie, nowy tłok i pierścienie. Nie obserwowałem
    nigdy, jak wyglądają elementy podczas docierania, ale nie podoba mi się
    drugi, wewnętrzny pierścień - widać na zdjęciach, że jakiś taki do
    połowy przytarty od wewnątrz praktycznie na całym obwodzie, można
    porównać z zewnętrznym, który wygląda wszędzie tak samo. Na jednym
    zdjęciu widać stan przy zamku (obróciłem do fotki, normalnie założony
    prawidłowo. Na cylindrze widać ślady po honowaniu, ślady podłużne od
    tłoka, ślad, gdzie znajduje się zamek górnego pierścienia i dokąd on
    dochodzi, ale generalnie żadnych głębokich rys ani przytarć nie widzę.

    Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma? Zwłaszcza chodzi mi o
    ten drugi pierścień. On się jakoś dotrze, czy po prostu jest jakiś
    spieprzony i trzeba go wymienić? A może w ogóle np. tłok puchnie (czy
    można to jakoś rozpoznań po wyglądzie)?

    Pozdro
    --
    Kosiek

  • 2. Data: 2009-04-05 08:26:16
    Temat: Re: [Osa] Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki)
    Od: v...@p...onet.pl

    witam. ogolnie rzecz biorac nie jest dobrze porysowany tlok i
    cylinder.slady po honowaniu widac ale ..zmiezr tlok srednice moze
    puchnie .
    pzdr vivaldi dr650r

  • 3. Data: 2009-04-05 09:19:10
    Temat: Re: Docieranie - czy wszystko jest ok ? (fotki)
    Od: Losiu <r...@b...pl>

    Hello.
    Mialem ten sam problem w WSKu 125, wina w 100% nalezala do tloka
    (zwyczajny badziew robiony obecnie z puszek po kiepskim browcu), moze
    jak by go wpierw wygotowac w oleju, takich scen by nie odstawial. Po
    takich przejsciach zdobylem (dawno to juz bylo), orydzinalny tlok made
    in PRL - problem nie powtorzyl sie juz nigdy:)

  • 4. Data: 2009-04-05 09:46:26
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Kosiek pisze:

    > Pytanie, czy to co na zdjęciach, to jest norma?

    Nie, to sa objawy przytarcia i to dosyc solidnego. Zgodnie z regulami
    sztuki powinienes teraz przehonowac ponownie cylinder i zalozyc
    porzadny, nowy tlok.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 5. Data: 2009-04-05 17:05:57
    Od: "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl>

    Użytkownik "Kosiek" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dobry.
    > Melduję, że silnik trochę pochodził (mało, sumarycznie to może z pół
    > godziny) i generalnie znowu zdechł.

    honowanie wyglada bardzo kiepsko; mierzyles przed zlozeniem tlok i cylinder?
    co z owalizacja? na jakiej mieszance docierales?
    generalnie nawet jak bys mial rysy porobione gwozdziem to i tak by jezdzilo
    bez problemu; stawiam za 'za ciasno'

    pozdrawiam
    Artur

  • 6. Data: 2009-04-06 15:15:36
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kosiek <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

    >ten drugi pierścień. On się jakoś dotrze, czy po prostu jest jakiś
    >spieprzony i trzeba go wymienić? A może w ogóle np. tłok puchnie (czy

    Stary, ja na zdjeciu nr.3 widze drugi pierscien zalozony do gory
    nogami. Tak to zlozyles? Bym sie zdziwil ale wszystko moze sie udac;)
    Cylinder nie ma sladow zatarcia - on jest porysowany. Tlok w ogole nie
    pracowal.
    Mierzyles luzy na zamkach pierscieni przed zlozeniem?
    Slad na zdjeciach 7 i 8 wydaje sie niepojety: albo te pierscienie to
    jakis kosmiczny szajs albo z zupelnie nie tego rozmiaru. Tak to
    wyglada jakby Ci ten drugi pierscien klinowal, jesli byl tak jak widac
    na zdjeciu to wcale nie dziwne, on sie nie mial prawa zamknac na
    zamku.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 7. Data: 2009-04-06 22:49:29
    Od: Kosiek <r...@p...onet.pl>

    Jacot pisze:

    > Stary, ja na zdjeciu nr.3 widze drugi pierscien zalozony do gory
    > nogami. Tak to zlozyles? Bym sie zdziwil ale wszystko moze sie udac;)

    Nie, no Jacot, wszystko jest możliwe, ale bez przesady:) Pierścień był
    założony poprawnie. Zamki są przy krawędziach rowków od strony denka,
    więc wycięcie też jest na zdjęciu patrząc, od lewej (napisałem, że
    obróciłem pierścień, bo łatwiej mi było zrobić fotkę od góry niż wsadzać
    aparat pod podłogi - na zdjęciu samego zamka nie widać). W starych
    tłokach jest tak samo.

    Co do szlifierni - oddałem do najlepszej w okolicy (Papla
    Bielsko-Biała), nie mam powodu twierdzić, że coś spieprzyli (no ale luz
    na tłoku też mogłem zmierzyć)

    > Cylinder nie ma sladow zatarcia - on jest porysowany. Tlok w ogole nie
    > pracowal.
    > Mierzyles luzy na zamkach pierscieni przed zlozeniem?

    Ha, mea culpa. No nie zmierzyłem. Sprawdziłem teraz, ten nieprzytarty ma
    0,25, przytarty 0,35, pomiar przy samej krawędzi na górze, a nie
    spieprzonej powierzchni cylindra niżej, więc raczej ok (mam nadzieję, że
    te dane są prawidłowe):

    http://motocykle.svasti.org/pierscienie.htm

    Nurtuje mnie, ile miał ten przytarty na początku... Wygląda na to, że
    brak luzu lub ogólnie dupiaty pierścień, plus ewentualnie dupiaty
    puchnący tłok, to jedyny logiczny powód całej kaszany.

    No thudno, co zhobić, taki lajf, shit happens. Nie chce mi się robić
    kolejnego szlifu na czwarty już wymiar, trzeba będzie chyba zanabyć
    zestaw nominalny w Dębicy (3x droższy od usługi szlifowania i zakupu
    tłoka z osprzętem o nieznanej reputacji - a mogłem kupić od razu) - i
    nie wierzyć tylko mierzyć;)

    Dzięki wszystkim za dyskusję i konsylium:)

    Pozdro
    --
    Kosiek

  • 8. Data: 2009-04-08 20:10:03
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    ELou!
    "Kosiek" <r...@p...onet.pl> wrote in message
    [...] trzeba będzie chyba zanabyć
    > zestaw nominalny w Dębicy (3x droższy od usługi szlifowania i zakupu tłoka
    > z osprzętem o nieznanej reputacji - a mogłem kupić od razu) - i nie
    > wierzyć tylko mierzyć;)

    Hmm. trzeba bylo od tego zaczac. Ile to juz lat w Pejsen, he? Znaki czasu.
    ;)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & Fun Factory XT660X
    To nie forum scigacza lecz grupa dyskusyjna pl.rec.motocykle.