  • 1. Data: 2009-01-13 16:31:27
    Temat: Filmik z Youtube
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    http://www.youtube.com/watch?v=2DjF-acBR-8

    Zrobili za krótkie kotwy i okazało się, że sięgają tylko do połowy
    długości nakrętki. Poucinali więc krótkich odcinków śruby i powkręcali
    w te nakrętki, żeby galanto wystawały. Ciekawe co inspektor na to, ja
    bym się udusił ze smiechu :-)
    Konrad

  • 2. Data: 2009-01-13 19:39:48
    Temat: Re: Filmik z Youtube
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Takie numery, to w Szwajcarii, albo w Niemczech. U nas by nie przeszedł.
    PP

  • 3. Data: 2009-01-13 20:58:42
    Od: "WM " <c...@W...gazeta.pl>

    PL(N)umber_One <p...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Takie numery, to w Szwajcarii, albo w Niemczech. U nas by nie przeszedł.

    U nas by przykleili sztukówkę na żywicę.

    Zaprojektowałem kiedys element, w którym odpadło obciążane denko.
    Okazało się, ze tokarz wjechał za głęboko i zbyt pocienił ściankę.
    Potem po kryjomu dokleił jej atrapę na żywicę.
    Trzymało się pół roku zanim odpadło.
    Tokarz do końca nie chciał sie przyznać, twierdząc,
    że ktos podmienił części.

    WM

  • 4. Data: 2009-01-13 21:01:43
    Od: jureko <s...@p...fm>

    Konrad Anikiel wrote:

    > http://www.youtube.com/watch?v=2DjF-acBR-8
    >
    > Zrobili za krótkie kotwy i okazało się, że sięgają tylko do połowy
    > długości nakrętki.
    zajebisty patent. Będę ten film wysyłał na każdą budowę gdzie spieprzą
    osadzenie kotew ;).
    --
    pozdrawiam
    jureko

  • 5. Data: 2009-01-14 05:59:02
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    > długości nakrętki. Poucinali więc krótkich odcinków śruby i powkręcali
    > w te nakrętki, żeby galanto wystawały. Ciekawe co inspektor na to, ja

    Wygląda na to że _nie_tylko_ Polak potrafi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 6. Data: 2009-01-14 10:13:26
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Jan, 05:59, PeJot <P...@0...pl> wrote:

    > Wygląda na to że _nie_tylko_ Polak potrafi.

    Nie wiadomo co miał w paszporcie ten który to wymyslił :-)

    Konrad

  • 7. Data: 2009-01-14 10:28:30
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > sięgają tylko do połowy długości nakrętki.

    A tak swoją drogą, w nawiązaniu też do poprzedniego wątku:
    ile trzeba wkręciś różnej wielkości śruby by połączenie gwintwe miało
    wytrzymnałość równą wytrzymałości śruby? chodzi oczywiście o wytrzymałość na
    zrywanie
    np ile musi być gwintu dla M10 a ile dla M8 ?
    Im większe śruby, tym dłóższe musza być nakrętki by ścinanego gwintu było
    odpowiednio dużo?
    Ktoś zrozumiał moje pytanie? ;)
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 8. Data: 2009-01-14 11:00:51
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Lagoda wrote:
    > Im większe śruby, tym dłóższe musza być nakrętki by ścinanego gwintu
    > było odpowiednio dużo?
    > Ktoś zrozumiał moje pytanie? ;)

    IMHO standardowa nakrętka ma wysokość zapewniająca wykorzystanie pełnej
    wytrzymałości śruby - inaczej nie było by sensu ich stosowania. Czyli
    liczysz śrubę na zrywanie, robisz typowe złącze - śruba nakrętka,
    podkładka (i dwa zwoje gwinu ponad nakrętkę ;-) ) i możesz spać
    spokajnie. Odrębna sprawa to wytrzymałość na skręcanie - o ile pamiętam,
    to do M6 możesz śrubę ukręcić nie zrywając gwintu/rdzenia, powyżej już nie.

    Maciek

  • 9. Data: 2009-01-14 11:09:03
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Jan, 10:28, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>
    wrote:

> [...]
    > np ile musi być gwintu dla M10 a ile dla M8 ?
    > Im większe śruby, tym dłóższe musza być nakrętki by ścinanego gwintu było

    Widziałem trochę analiz FE, sam trochę się też bawiłem- wychodzi że
    pomiędzy 3 a 4 zwoje są obciążone, reszta już pomijalnie. No, ale
    trzeba zawsze jakiś "skew factor" (współczynnik nierównomierności?)
    przyjąć. Poza tym drobnozwojne nakrętki robi się z tej samej odkówki
    co normalne, przez co mają duży nadmiar tych zwojów ze względu na
    wytrzymałość- ale poprawia to współosiowość.
    Przepisy (ciśnieniowe i rurociągowe) każą wystawić 2 pełne zwoje śruby
    poza nakrętkę (plus fazka). Myślę że budowlane też coś tam mają. Jak
    się patrzy na PEMy, to tam poniżej 3 zwojów jest normą, ale to nie są
    szczególnie odpowiedzialne zabawki.
    Konrad

  • 10. Data: 2009-01-14 11:21:14
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > IMHO standardowa nakrętka ma wysokość zapewniająca wykorzystanie pełnej
    > wytrzymałości śruby

    rozumiem-czyli wytrzymałości na zrywanie nie porawi nigdy druga nakrętka
    (kontra)
    --