  • 11. Data: 2009-01-14 11:32:45
    Temat: Re: Filmik z Youtube
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Jan, 11:21, "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>
    wrote:

    > rozumiem-czyli wytrzymałości na zrywanie nie porawi nigdy druga nakrętka
    > (kontra)

    Ależ kontra osłabia wytrzymałość. Nawet trzeba to wziąć pod uwagę
    projektując odpowiedzialne połączenie- powinno się podawać moment
    pierwszej nakrętki i oddzielnie kontry. A najlepiej nic nie kontrować
    tam gdzie bezpieczeństwo wchodzi w grę, jest przecież tyle lepszych
    sposobów.
    Konrad

  • 12. Data: 2009-01-14 11:52:31
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    A no właśnie, jak to jest dokładnie z tą wytrzymałością vs ilośc zwojów
    pracujących w połączeniu śruba nakrętka. Sa przecież dostępne nakrętki
    podwyższone, o zwiększonej wysokości i ilości zwojów. Do połączeń bardziej
    obciążonych ?
    PP

  • 13. Data: 2009-01-14 12:00:28
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 14 Jan, 11:52, "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > pracujących w połączeniu śruba nakrętka. Sa przecież dostępne nakrętki
    > podwyższone, o zwiększonej wysokości i ilości zwojów. Do połączeń bardziej

    Nie wiem po co one są, ale nie w celu poprawy wytrzymałości. Po
    angielsku się nazywają "coupling nut" sugerując że służą do łączenia
    dwóch elementów gwintowanych.
    Konrad

  • 14. Data: 2009-01-14 13:47:26
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    PL(N)umber_One wrote:
> [...]
    > pracujących w połączeniu śruba nakrętka. Sa przecież dostępne nakrętki
    > podwyższone, o zwiększonej wysokości i ilości zwojów. Do połączeń bardziej

    Są różne kryteria doboru normalek - praca pod zmiennym obciążeniem,
    wibracje - czasem po prostu nie chcesz, żeby koniec śrubu wystawał z
    nakrętki, bo korozja utrudni późniejsze odkręcanie. AFAIK wysokie
    nakrętki stosuje się np. w połączniach kołnierzowych - jest na grupie
    zdaje się paru specjalistów od rurociągów, to może napiszą coś mądrego o
    ich stosowaniu.

    Maciek

  • 15. Data: 2009-01-14 13:58:07
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl> napisał(a):
> [...]
    > nakrętki stosuje się np. w połączniach kołnierzowych - jest na grupie
    > zdaje się paru specjalistów od rurociągów, to może napiszą coś mądrego o

    Dzięki, to jest to.
    Tak jak sobie przypominam, to większośc połączeń kolektora wydechowego, z
    korpusem silnikia w samochodach, ma podwyższone nakrętki, a to połaczenie
    pracuje dokładnie w w/w warunkach.
    PP

  • 16. Data: 2009-01-14 23:30:23
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    Maciej Szymanski napisał(a):

    > S? r?ne kryteria doboru normalek - praca pod zmiennym obci??eniem,
    > wibracje - czasem po prostu nie chcesz, ?eby koniec ?rubu wystawa? z
    > nakr?tki, bo korozja utrudni p?niejsze odkr?canie. AFAIK wysokie
    > nakr?tki stosuje si? np. w po??czniach ko?nierzowych - jest na grupie
    > zdaje si? paru specjalist?w od ruroci?g?w, to mo?e napisz? co? m?drego o
    > ich stosowaniu.
    >
    > Maciek

    Panie Maćku! Nie dorabia Pan czasem teorii do ślusarskich metod
    (długie nakrętki by ostatnie zwoje nie korodowały) ?
    Warto zaglądnąć do PKM-u pod red. profesora Dietricha (tom 2-gi,
    połączenia śrubowe) by przekonać się, że się że nie tylko 2-3 zwoje
    gwintu przenoszą obciążenie.
    Z ukłonami, W.Kr.

  • 17. Data: 2009-01-16 07:31:34
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Ależ kontra osłabia wytrzymałość.

    Nie przypuszczałbym.... Dzięki.
    --

  • 18. Data: 2009-01-16 07:33:56
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > pracujących w połączeniu śruba nakrętka. Sa przecież dostępne nakrętki
    > podwyższone, o zwiększonej wysokości i ilości zwojów. Do połączeń

    Jakiś czas temu kupowałem takie do łączenia dwóch prętów gwintowanych. Miały
    wysokość ~3xzwykłej nakrętki.
    --