  • 1. Data: 2009-01-12 14:10:52
    Temat: Wytrzymałość śruby M10
    Od: Padre <P...@n...net>

    Ten temat jest mi dość daleki a chciałbym poznać bardzo szacunkową
    wytrzymałość na zerwanie śruby z gwintem M10 takiej pierwszej z brzegu
    kupionej w sklepie metalowym obciążonej równo wzdłuż osi.
    Jeśli ktoś ma akurat w głowie taką liczbę to bardzo bym prosił :)

  • 2. Data: 2009-01-12 14:27:21
    Temat: Re: Wytrzymałość śruby M10
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    Padre wrote:
> [...]
    > kupionej w sklepie metalowym obciążonej równo wzdłuż osi.
    > Jeśli ktoś ma akurat w głowie taką liczbę to bardzo bym prosił :)

    28300N dla klasy 5.8 (czyli taka z Gieesu)

    Maciek

  • 3. Data: 2009-01-12 16:23:12
    Od: OneiroO <o...@o...pl>

    Maciej Szymanski pisze:

    > 28300N dla klasy 5.8 (czyli taka z Gieesu)
    >
    > Maciek

    nie za dużo o 1 zero?

  • 4. Data: 2009-01-12 19:39:21
    Od: "w...@g...com" <w...@g...com>

    OneiroO napisał(a):

    > nie za du?o o 1 zero?
    Klasa 5.8 to nie klasa GieeSu. Jak GS to raczej 3.6.
    Wg PN-80/B03200 :
    Kl. 3.6 - wytrzymałość obliczeniowa śruby (obciążenie statyczne) 155
    MPa.
    Kl. 5.8 - wytrzymałość obliczeniowa śruby ( obciążenie statyczne) 330
    MPa.

  • 5. Data: 2009-01-12 21:44:41
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    OneiroO wrote:

    > nie za dużo o 1 zero?

    prawie 3 tony to chyba realne, 30 ton raczej nie( mimo że obciążenie
    statyczne i pewnie bez współczynników bezpieczeństwa)

    jeffrey

  • 6. Data: 2009-01-13 06:56:42
    Od: Maciej Szymanski <m...@n...spam.here.asor.com.pl>

    OneiroO wrote:

    > nie za dużo o 1 zero?

    Chyba nie, nie wydaje mi się, żeby śrubę M10 dało się zerwać siłą 300kG...

    Maciek

  • 7. Data: 2009-01-13 07:36:03
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    w...@g...com pisze:

    > Klasa 5.8 to nie klasa GieeSu. Jak GS to raczej 3.6.

    Ktoś produkuje i stosuje takie badziewie ? W meblach widuje się 5.8.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2009-01-13 08:02:28
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Ktoś produkuje i stosuje takie badziewie ? W meblach widuje się 5.8.

    Też się zdziwiłem. Ja najniższą klasę widziałem w śrubach do drewna - 4,8 i
    w chińskich wiertarkach stołowych - też 4,8.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 9. Data: 2009-01-13 08:29:18
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 13 Jan, 08:02, "Agent 0700" <k...@w...pl> wrote:

    > Też się zdziwiłem. Ja najniższą klasę widziałem w śrubach do drewna - 4,8 i
    > w chińskich wiertarkach stołowych - też 4,8.

    A popatrz tu:
    http://www.onetb.com/forum/download/file.php?id=9
    Konrad

  • 10. Data: 2009-01-13 08:46:54
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > A popatrz tu:
    http://www.onetb.com/forum/download/file.php?id=9
    Konrad

    O kamać, za takie coś ja bym wsadzał do pudła :-(

    Jak oni tak zrobili? Ja bym nie potrafił.

    Pozdrawiam

    Jacek