    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Firefox i strony na szaro
    Date: Tue, 6 Feb 2024 21:26:41 -0000 (UTC)

    Trochę zgłupiałem.

    Mama dzwoni, że od tygodnia strony jej się wyświetlają na szaro i
    niewyraźnie. Ma Firefoxa na Linuksie (Debian). Łączę się VNC, patrzę.
    Rzeczywiście, coś jest nie tak.

    - jakdojade.pl wyświetla mapę bardzo niewyraźnie (jakby mały obrazek, ale
    powiększony na cały ekran, tak to wygląda)

    - jakaś polityczna strona (www.3obieg.pl) wyświetla tekst na szaro
    (dowolny artykuł z tej strony)

    No generalnie coś jest nie tak, i podobno problem dotyczy większej ilości
    stron. Na Chromie jest dobrze. U mnie na FF (też Debian) też jest dobrze.
    A u mamy jest źle.

    Co nie pomogło:

    - aktualizacja FF do najnowszej wersji

    - wyłączenie ublocka

    - tryb prywatny

    - nowy, czysty profil

    Grzebię w opcjach, w czcionkach jest opcja umożliwienia stronom
    wyświetlania innych czcionek niż te wybrane domyślnie. Domyślnie opcja
    jest zaznaczona. Odznaczam ją i pomogło. Przynajmniej na szary tekst. Na
    mapę na jakdojade.pl nadal nie pomogło.

    Póki co podsunąłem mamie skrót Ctrl-Alt-R ("Reader view") i powiedziałem,
    żeby do mapy używała Chroma, ale co to może być, o co tu może chodzić?
    Czegoś brakuje w systemie, coś jeszcze sprawdzić?

    --
    Laska do gościa w klubie:
    - Cześć, czym przyjechałeś?