  • 1. Data: 2024-02-06 22:26:41
    Temat: Firefox i strony na szaro
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trochę zgłupiałem.

    Mama dzwoni, że od tygodnia strony jej się wyświetlają na szaro i
    niewyraźnie. Ma Firefoxa na Linuksie (Debian). Łączę się VNC, patrzę.
    Rzeczywiście, coś jest nie tak.

    - jakdojade.pl wyświetla mapę bardzo niewyraźnie (jakby mały obrazek, ale
    powiększony na cały ekran, tak to wygląda)

    - jakaś polityczna strona (www.3obieg.pl) wyświetla tekst na szaro
    (dowolny artykuł z tej strony)

    No generalnie coś jest nie tak, i podobno problem dotyczy większej ilości
    stron. Na Chromie jest dobrze. U mnie na FF (też Debian) też jest dobrze.
    A u mamy jest źle.

    Co nie pomogło:

    - aktualizacja FF do najnowszej wersji

    - wyłączenie ublocka

    - tryb prywatny

    - nowy, czysty profil

    Grzebię w opcjach, w czcionkach jest opcja umożliwienia stronom
    wyświetlania innych czcionek niż te wybrane domyślnie. Domyślnie opcja
    jest zaznaczona. Odznaczam ją i pomogło. Przynajmniej na szary tekst. Na
    mapę na jakdojade.pl nadal nie pomogło.

    Póki co podsunąłem mamie skrót Ctrl-Alt-R ("Reader view") i powiedziałem,
    żeby do mapy używała Chroma, ale co to może być, o co tu może chodzić?
    Czegoś brakuje w systemie, coś jeszcze sprawdzić?

    --
    Laska do gościa w klubie:
    - Cześć, czym przyjechałeś?

  • 2. Data: 2024-02-06 23:09:57
    Temat: Re: Firefox i strony na szaro
    Od: watapatatabysany <w...@p...no.net.no.site.no.network>

    Arnold Ziffel wrote:
    > mapę na jakdojade:pl

    7 "innych" przeglądarek prawidłowo interpretuje kod 'hyper text markup language',
    natomiast "frajerFOX" 2'500Km na zachód od (Brechhausen w neoPRL'u (51.11085
    17.03351))
    nawet nie szarą sieczkę; tylko totalny nieczytelny chłam!

    3obieg:pl wszystkie zainstalowane (8) przeglądarek interpretuje bezbłędnie.

    ps: {frajerFOX do wasal (dupoliz) gUUgoŁ-SUKI!!!

    --
    watapatatabysany

    ! https://tinyurl.com/ukraFASZYZM !

    ! https://bit.ly/STOP-THIS-BULLSHIT !

    ! https://youtube.com/watch?v=1f-Sv3EUDKw&t=34s !

    ! https://youtube.com/watch?v=cD-RW7We2Qs&t=32s !

  • 3. Data: 2024-02-07 03:21:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-02-06, Arnold Ziffel <a...@h...invalid> wrote:
> [...]
    > żeby do mapy używała Chroma, ale co to może być, o co tu może chodzić?
    > Czegoś brakuje w systemie, coś jeszcze sprawdzić?

    Odnoszę wrażenie, że FF pod Linuksem lub, któraś z bibliotek, ma coś
    gdzieś nakitrane w szerokim aspekcie graficznym, bo mam tam innego
    rodzaju błędy, ale też np. thunderbird wyświetla mi pdf'y wyłącznie
    cz-b. Co ciekawe, podobnie, wyswietlał dobrze i zaczął źle bez żadnych
    aktualizacji.

    Nie wiem czy pomoże, ale spróbuj wyłączyć w FF akcelerację sprzętową. A
    nuż. Ma taką opcję.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2024-02-07 06:48:44
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Tuesday, February 6, 2024 at 3:26:44 p.m. UTC-6, Arnold Ziffel wrote:
> [...]
    > żeby do mapy używała Chroma, ale co to może być, o co tu może chodzić?
    > Czegoś brakuje w systemie, coś jeszcze sprawdzić?

    Daj zrzut ekranu jak to wyglada.
    Zakladam ze to nie ctrl+-

    tu jakis tiks z mozilli:
    https://support.mozilla.org/en-US/questions/1377077