  • 1. Data: 2011-03-23 21:58:12
    Temat: Firma Generali nie chce wypłacić odszkodowania - pomoc
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    Mamy ubezpieczony samochód w firmie Generali (OC i AC).
    Ostatnio skradziono nam kołpaki i podrapano samochód (długa rysa z boku).
    Żona zgłosiła szkodę 2 dni po fakcie na Policje i do ubezpieczyciela.
    Po kilku dniach i wizycie rzeczoznawcy ubezpieczyciel odpowiedział że, w
    związku z tym że szkoda została zgłoszona za późno, nie wypłaci
    odszkodowania.

  • 2. Data: 2011-03-23 23:12:38
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-03-23 21:58, . pisze:
> [...]
    > Po kilku dniach i wizycie rzeczoznawcy ubezpieczyciel odpowiedział że, w
    > związku z tym że szkoda została zgłoszona za późno, nie wypłaci

    mają poniekąd rację, ponieważ czas na zgłoszenie szkody to 24h,
    takie praktyki nie tylko Generali stosuje.

    Niestety nie mam OWU AC Generali pod ręką, wiec ciężko mi do czegoś się
    odwołać.
    Niemniej jednak możesz spróbować napisać odwołanie od decyzji TU,
    uzasadniając, dlaczego szkoda została zgłoszona w późniejszym terminie.

    pozdrawiam
    gadacz

  • 3. Data: 2011-03-23 23:23:29
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 23 Mar 2011 23:12:38 +0100 osobnik zwany gadacz
    wystukał:

    a gdzie tak jest napisane?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2011-03-23 23:31:32
    Od: gadacz <g...@o...pl>

    W dniu 2011-03-23 23:23, masti pisze:
    > Dnia pięknego Wed, 23 Mar 2011 23:12:38 +0100 osobnik zwany gadacz
    > wystukał:

    > a gdzie tak jest napisane?

    w OWU

    gadacz

  • 5. Data: 2011-03-24 00:52:49
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik " ."

> [...]
    > Po kilku dniach i wizycie rzeczoznawcy ubezpieczyciel odpowiedział że,
    > w związku z tym że szkoda została zgłoszona za późno, nie wypłaci

    http://rankomat.pl/artykuly/kiedy-zglaszac-szkode-AC
    .html

  • 6. Data: 2011-03-24 01:31:13
    Od: " ." <n...@m...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik " ."

    > http://rankomat.pl/artykuly/kiedy-zglaszac-szkode-AC
    .html

    muszę przewertować umowę bo w końcu zmieściłem się w czasie (2 dni)

  • 7. Data: 2011-03-24 09:43:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " ." <n...@m...pl> napisał w wiadomości news:

    > muszę przewertować umowę bo w końcu zmieściłem się w czasie (2 dni)

    Chyba nie bardzo:

    "Generali

    Kradzież.

    Gdyby Twój samochód został ukradziony lub jego części czy też wyposażenie:
    - na terenie Polski -nie później niż w ciągu 1 dnia roboczego od daty kiedy
    dowiedziałeś się o tym zdarzeniu, "

  • 8. Data: 2011-03-24 09:50:08
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    Witam

> [...]
    > - na terenie Polski -nie później niż w ciągu 1 dnia roboczego od daty
    > kiedy dowiedziałeś się o tym zdarzeniu, "

    Od daty kiedy "dowiedziales" sie o zdarzeniu. Czyli jade na wakacje na
    miesiac, auto zostaje, jest skradzione pierwszego dnia moich wakacji.
    Wracam po miesiacu i od razu daje znac, ze ukradli. Zatem jest ok. Dalem
    znac nie pozniej niz 1 dzien po tym kiedy sie DOWIEDZIALEM :)

    --
    jarek

  • 9. Data: 2011-03-24 09:53:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-24 09:43, Cavallino pisze:

> [...]
    > - na terenie Polski -nie później niż w ciągu 1 dnia roboczego od daty kiedy

    Ale kołpaki to mały % szkód, a jemu chodzi zapewne głównie o naprawę blacharską
    uszkodzonych elementów - a na taką szkodę jest 3 dni wg tej stronki.

    Oczywiście to kwestia interpretacji umowy, ale jeśli np. została ukradzona choinka
    zapachowa i to ma powodować niewypłacenie za zniszczenie pojazdu, gdyż zgłoszono
    je po 25h od wydarzenia, to nie sądzę aby TU obroniło się w sądzie...

  • 10. Data: 2011-03-24 09:58:44
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-24 01:31, . pisze:

> [...]
    .html

    > muszę przewertować umowę bo w końcu zmieściłem się w czasie (2 dni)

    Fakycznie nie zmieściłeś się w czasie z tymi kołpakami, ale gdybyś zgłosił tylko
    zniszczenia, to miałbyś dłuższy termin, i wtedy by wypłacili. Pójdź tym tropem
    przecież nie powinno być tak, że jedna szkoda eliminuje wypłatę za drugą, która
    byłaby wypłacona gdyby nie ta pierwsza. A nawet jeśli TU uzna że tak właśnie jest
    to nie znaczy że podobnie uzna arbitraż czy sąd.

    Poza tym czy w dotychczasowych zeznaniach na policji, zgłoszeniu do TU
    określałeś kiedy dokładnie "uzyskałeś informację o szkodzie"? Bo od tej daty
    liczy się czas na zgłoszenie. A przecież mogłeś zauważyć dzień później...