    From: Patryk Włos <p...@i...peel>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Fit-PC 2 - czy warto?
    Date: Sun, 28 Jun 2009 17:54:59 +0200

    Witam

    Zastanawiam się nad zakupem nowego komputera do domu:
    - małego
    - cichego
    - energooszczędnego
    - w miarę taniego

    Znalazłem coś takiego: http://fit-pc2.com/

    Czyli najmniejszy na świecie seryjnie produkowany komputerek z
    procesorem Intel Atom. Dokładne parametry w skrócie:

    - Intel Atom Z530 1.6GHz
    - 1 GB RAM DDR2-533 bez możliwości wymiany/zwiększenia
    - grafika Intel GMA500, sprzętowe wsparcie dla odtwarzania filmów
    - 1 Ethernet, 1 Wi-fi, 5 USB
    - obudowa 101 x 115 x 27 mm, waga 370 gram + zewnętrzny zasilacz
    - prądożerność 6-8 Watt + dysk twardy
    - cena 305 USD bez dysku

    Podstawowy problem: nikt w Polsce tego nie sprzedaje. Poradzę sobie z
    tym - pytanie tylko, czy warto? Do tych 305 USD muszę dorzucić jeszcze
    ew. cła, podatki, UPS dla bezpieczeństwa i dysk twardy.

    Głównie interesuje mnie, czy ktoś miał do czynienia z tym konkretnym
    sprzętem, albo chociaż sprzętem tej klasy?

    Jakie wrażenia, jakie typowe problemy itd.?

    Jaki ewentualnie inny model wybrać?

    Z góry dzięki za wszystkie rady.

    A jeśli komuś chce się czytać dalej...

    Co chcę na tym postawić:

    1. Serwer z Linuxem do prywatnego SVN, Traca i paru tego typu rzeczy -
    dla mnie i perspektywicznie <5 kolejnych użytkowników + wymienianie się
    backupami z drugim serwerem.

    Tutaj moje intencje są proste - to ma działać 24/7 w przeciwieństwie do
    drugiego serwera (który będzie ciągnął ~650W) i ma być jak najtańsze w
    eksploatacji, a przy tym ma sobie radzić.

    2. Windows XP z Outlookiem (Exchange + POP3), Thunderbirdem do usenetu,
    Winampem i odtwarzaczem do filmów.

    Nad zakupem drugiej sztuki się zastanawiam - alternatywą jest Outlook i
    Thunderbird na maszynie wirtualnej na drugim serwerze + Popcorn Hour
    A110 do filmów.

    Patryk