  • 1. Data: 2009-06-28 15:54:59
    Temat: Fit-PC 2 - czy warto?
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    Witam

    Zastanawiam się nad zakupem nowego komputera do domu:
    - małego
    - cichego
    - energooszczędnego
    - w miarę taniego

    Znalazłem coś takiego: http://fit-pc2.com/

    Czyli najmniejszy na świecie seryjnie produkowany komputerek z
    procesorem Intel Atom. Dokładne parametry w skrócie:

    - Intel Atom Z530 1.6GHz
    - 1 GB RAM DDR2-533 bez możliwości wymiany/zwiększenia
    - grafika Intel GMA500, sprzętowe wsparcie dla odtwarzania filmów
    - 1 Ethernet, 1 Wi-fi, 5 USB
    - obudowa 101 x 115 x 27 mm, waga 370 gram + zewnętrzny zasilacz
    - prądożerność 6-8 Watt + dysk twardy
    - cena 305 USD bez dysku

    Podstawowy problem: nikt w Polsce tego nie sprzedaje. Poradzę sobie z
    tym - pytanie tylko, czy warto? Do tych 305 USD muszę dorzucić jeszcze
    ew. cła, podatki, UPS dla bezpieczeństwa i dysk twardy.

    Głównie interesuje mnie, czy ktoś miał do czynienia z tym konkretnym
    sprzętem, albo chociaż sprzętem tej klasy?

    Jakie wrażenia, jakie typowe problemy itd.?

    Jaki ewentualnie inny model wybrać?

    Z góry dzięki za wszystkie rady.

    A jeśli komuś chce się czytać dalej...

    Co chcę na tym postawić:

    1. Serwer z Linuxem do prywatnego SVN, Traca i paru tego typu rzeczy -
    dla mnie i perspektywicznie <5 kolejnych użytkowników + wymienianie się
    backupami z drugim serwerem.

    Tutaj moje intencje są proste - to ma działać 24/7 w przeciwieństwie do
    drugiego serwera (który będzie ciągnął ~650W) i ma być jak najtańsze w
    eksploatacji, a przy tym ma sobie radzić.

    2. Windows XP z Outlookiem (Exchange + POP3), Thunderbirdem do usenetu,
    Winampem i odtwarzaczem do filmów.

    Nad zakupem drugiej sztuki się zastanawiam - alternatywą jest Outlook i
    Thunderbird na maszynie wirtualnej na drugim serwerze + Popcorn Hour
    A110 do filmów.

    Patryk

  • 2. Data: 2009-06-28 17:46:06
    Temat: Re: Fit-PC 2 - czy warto?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Patryk Włos" <p...@i...peel> wrote in message
    > Podstawowy problem: nikt w Polsce tego nie sprzedaje. Poradzę sobie z
    > tym - pytanie tylko, czy warto? Do tych 305 USD muszę dorzucić jeszcze ew.
    > cła, podatki, UPS dla bezpieczeństwa i dysk twardy.

    szarpanie sie na super mini pc i stawianie obok kilkanascie razy
    wiekszego upsa?

    bez sensu, kup jakiegos netbooka, podlacz go do monitora i huba usb
    ups masz w takim przypadku wbudowany, bez problemow z gwarancja,
    a jak trzeba to odpinasz i masz przenosny

  • 3. Data: 2009-06-28 17:55:14
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 18:46:06 +0100, tg na pl.comp.pecet napisał(a):

    > "Patryk Włos" <p...@i...peel> wrote in message

    > szarpanie sie na super mini pc i stawianie obok kilkanascie razy
    > wiekszego upsa?

    United Parcel Service a nie Uninterruptible Power Supply ;-)

    "Często jesteśmy twardzi ze słabości i zuchwali z bojaźni. Rochefoucauld De
    La Francois"

  • 4. Data: 2009-06-28 18:12:44
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > United Parcel Service a nie Uninterruptible Power Supply ;-)

    Chodziło mi oczywiście o to drugie :)

    Patryk

  • 5. Data: 2009-06-28 18:14:04
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> wrote in message

    > United Parcel Service a nie Uninterruptible Power Supply ;-)

    a, no w sumie... dyskiem sie zasugerowalem i ups mi juz jako hardware
    podszedl bo do mnie raczej dhl dostarcza ;)

    ale i tak podtrzymuje ze lepiej netbooka kupic 'w sklepie obok'
    niz bawic sie w takie rzeczy

    gdyby to jeszcze jakas wydajnosc mialo (nvidia ion czy cos) ale
    to przeciez jest netbook bez ekranu, klawiatury i nieco bardziej
    upakowany

  • 6. Data: 2009-06-28 18:20:20
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 20:12:44 +0200, Patryk Włos na pl.comp.pecet
    napisał(a):

    > Chodziło mi oczywiście o to drugie :)

    To rzeczywiście - trochę to pokręcone ;-)

    A co do "adremu" - poszukaj na Allegro pod hasłem "mini itx" - trochę tego
    jest - jak byłem na etapie kontruowania CarPC to trochę tego znalazłem .

    "Głowa do góry! - rzekł kat zarzucając stryczek. Stanisław Jerzy Lec"

  • 7. Data: 2009-06-28 18:23:29
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > szarpanie sie na super mini pc i stawianie obok kilkanascie razy
    > wiekszego upsa?

    Ale UPS będzie na kilka rzeczy - 1/2 sztuki tego Fit-PC, switch, modem,
    router, a w przyszłości myślę też o czymś większym, ale nadal w miarę
    energooszczędnym do storage'u, typu Qnap TS-639.

    > bez sensu, kup jakiegos netbooka, podlacz go do monitora i huba usb
    > ups masz w takim przypadku wbudowany, bez problemow z gwarancja,
    > a jak trzeba to odpinasz i masz przenosny

    No myślę o kwestii nettop/netbook od 2 tygodni i cały czas nie mogę się
    zdecydować, czytając kolejne specyfikacje i próbując jakoś rozłożyć
    pomiędzy poszczególne komputery wszystkie zastosowania, jakie chcę na
    nie przenieść ze starego kompa...

    Nominalnie ten Fit-PC wydaje się naprawdę optymalny (nie widziałem
    niczego, co by miało lepsze parametry przy takiej wielkości i zużyciu
    prądu), cena jest wprawdzie dość duża, ale netbooki kosztują jeszcze
    więcej, a do tego żrą więcej prądu.

    Do tego przynajmniej ten pierwszy egzemplarz z Linuxem musi działać
    bezwzględnie 24/7 - zatem nie chcę go nigdzie odpinać i nosić.

    Patryk

  • 8. Data: 2009-06-28 18:25:08
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 19:14:04 +0100, tg na pl.comp.pecet napisał(a):

    > "Marcin Stankiewicz" <e...@...sigu.invalid> wrote in message

    > a, no w sumie... dyskiem sie zasugerowalem i ups mi juz jako hardware
    > podszedl bo do mnie raczej dhl dostarcza ;)

    I miałeś rację - jak zresztą sam OP przyznał. Ja się zasugerowałem cłem,
    Vatem, opłacalnością interesu i chęcią ochrony inwestycji ;-)

    "Młodość uśmiecha się bez powodu. Oscar Wilde (1856 - 1900)"

  • 9. Data: 2009-06-28 18:31:10
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > To rzeczywiście - trochę to pokręcone ;-)
    >
    > A co do "adremu" - poszukaj na Allegro pod hasłem "mini itx" - trochę tego
    > jest - jak byłem na etapie kontruowania CarPC to trochę tego znalazłem .

    I tutaj pojawia się kolejne ograniczenie, oprócz ceny zakupu i ceny prądu:

    Żona nie chce kolejnego komputera (w sensie: dużej skrzynki z szumiącymi
    wentylatorami).

    Ja w sumie planowałem jeszcze niedawno migrację na Core i7 jako serwer
    działający 24/7 - tylko niedawno sobie uświadomiłem, ile kosztuje prąd:

    Sam procek i7 + płyta + RAM spala 62 PLN miesięcznie, chodząc 24/7. A
    całość mojej niedoszłej konfiguracji spala powyżej 150 PLN miesięcznie.
    To jednak dla mnie stanowczo za dużo.

    Dlatego myślę o jednym Fit-PC na serwer do moich lekkich rzeczy
    linuxowych, drugim do Windows (Outlook, usenet, filmy), oraz o tym Core
    i7 włączającym się w taryfie nocnej, robiącym cośtam w nocy i
    wyłączającym się rano.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 10. Data: 2009-06-28 18:45:09
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Patryk Włos pisze:
> [...]
    > niczego, co by miało lepsze parametry przy takiej wielkości i zużyciu
    > prądu), cena jest wprawdzie dość duża, ale netbooki kosztują jeszcze
    Więcej prądu wynika z świecenia się wyświetlacza. Możesz go (choćby
    programowo, z klawiatury, lub całkowicie) wyłączyć, jak chcesz
    zewnętrzny monitor (który na pewno osobno będzie brał więcej prądu niż
    te 9" lcd podświetlane ledami).

    Taniej ten fit? Niezbyt, jakiegoś EEE-900 kupisz za 600zł (666zł brutto
    płaciłem w sklepie). No ale jak się uparłeś...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173