  • 11. Data: 2010-02-10 22:57:41
    Temat: Re: Format numeru telefonicznego
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Dopóki jest tak, że inaczej się wybiera numer w kraju, a inaczej za
    > granicą, dobrze jest czymś to '48' oddzielić. Dobrze jest też
    Ale to "inaczej" dotyczy w sumie znacznej, ale jednak mniejszości tzn.
    telefonów stacjonarnych (i to chyba nie wszystkich - jak jest w Sferii,
    Erze, Playu, Orangu, w VoIPach softofonownych i sprzętowych?) ;-).

    > podzielić na grupy 2-3-cyfrowe, bo takie długie liczby źle się czyta.

    No i konsekwentnie wyróżniać dwoma cyframi SN dla stacjonarnych i 39 a
    "kierunkowy niestacjonarny" dla komórek i sieci ęteligiętnych. Infolinia
    817 xx xx xx to duperela ale 70 xxx xx xx już niekoniecznie ;-).

    > I należy się cieszyć, że odpadł problem ze 'wstawianiem zera' i że nie
    > ma już kierunkowych do miast (*). 8-)
    >
    > MJ
    > (*) No, prawie nie ma, z taryfy połączenie MM nie chce zniknąć...

    Ale znowu dotyczy to tylko znacznej mniejszości - stacjonarnych z
    taryfami rozróżniającymi własną SN i 39 od pozostałyc ;-).

    Przemek

  • 12. Data: 2010-02-10 22:58:34
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Tylko problem, że długość numeru kierunkowego też nie jest określona,
    > więc nie wiadomo, od której cyfry zacząć wybieranie strefowe :-(

    A podobno to my jesteśmy bałaganiarze ;-)

    Przemek

  • 13. Data: 2010-02-10 23:11:23
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Araneus Diadematus napisał:

    > Użytkownik "Barto" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zdecydowanie tak. Jest to IMO jak najbardziej prawidłowy wariant
    > pisania numeru. Jako, że numeracja jest już w całości skryta, i
    > numery miejskie pisałbym tak samo, jak komórkowe, czyli tutaj dwie
    > wersje 123 33 44 55 (tak podaję swoją Sferię, ale i Srak-Ptaka
    > także), albo 123 334 455 (tak też czasem podaję Sferię, ale i numer
    > domowy)

    Biorąc pod uwagę, że Sferia to jest komórka (tylko, że z bardzo niskim
    MTRem), to jest to słuszna koncepcja ;-).

    > Zdecydowanie nie, choć tu i ówdzie zero jeszcze działa... ale
    > schyłkowo. Włosi sobie wtrącili zero i mają małą "srakę".

    Niby dlaczego? Kręcą sobie zero na początku, a my do nich +390... i w
    czym problem?

    Przemek

  • 14. Data: 2010-02-11 09:34:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

> [...]
    > telefonów stacjonarnych (i to chyba nie wszystkich - jak jest w
    > Sferii, Erze, Playu, Orangu, w VoIPach softofonownych i sprzętowych?)

    I tak i nie. Znaczy z komorek mozesz dzwonic przez +48, ale przeciez
    nie musisz...

    A jakich telefonow _nie mozesz_ wybrac +48, czy 0048, to nie wiem. Na
    pewno rzeczone stacjonarki tepsy (nmtn)...

    MJ

  • 15. Data: 2010-02-11 09:44:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    A, jeszcze jedno:

> [...]
    > "kierunkowy niestacjonarny" dla komórek i sieci ęteligiętnych.
    > Infolinia 817 xx xx xx to duperela ale 70 xxx xx xx już niekoniecznie

    Ale ten "kierunkowy komorkowy" to jaki jest?

    Kiedys bylo wiadomo: 601, 602, a teraz?

    Dalej pisac trzy cyfry? Po co wlasciwie, skoro operatora po numerze
    nie poznasz (znaczy wiekszosc jest nadal nieprzeniesionych, ale nie
    mozna na to liczyc), a komorkowe jest przeciez 60 w calosci...

    Czy wlasnie pisac trzy cyfry jako umowny wyroznik "to jest komorka"?
    Ale takie przyzwyczajenie czyni czlowieka podatnym na ww. szwindelki...

    A w ogole co teraz maja komorki? 50, 51, 53, 60, 66, 69, 72, 78, 79,
    88, cos jeszcze?

    MJ

  • 16. Data: 2010-02-11 12:29:42
    Od: "Araneus Diadematus" <w...@c...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:hkveev$i0n$1@inews.gazeta.pl...

    > Niby dlaczego? Kręcą sobie zero na początku, a my do nich +390... i w
    > czym problem?

    A numery komórkowe?

    --
    Pająk chwat,
    wszystkich brat!

  • 17. Data: 2010-02-11 14:51:27
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    > I tak i nie. Znaczy z komorek mozesz dzwonic przez +48, ale przeciez
    > nie musisz...

    > A jakich telefonow _nie mozesz_ wybrac +48, czy 0048, to nie wiem. Na
    > pewno rzeczone stacjonarki tepsy (nmtn)...

    Oj, no przecież dałem smileya. W sumie temat 0048 w połączeniach
    krajowych już był dyskutowany i nie ma co do niego wracać :-). Po prostu
    starałem się podejść pragmatycznie - skoro ktoś dzwoniąc z komórki (a
    takich telefonów jest większość) wykręci to +48, to przecież w niczym mu
    to nie zaszkodzi (poza drobną stratą czasu) - no chyba, że nie wie jak
    wbić plusa na klawiaturze lub że można go zastąpić przez 00 :-).

    A serio, osobiście uważam, że jeśli kierunkowy kraju jest potrzebny to
    powinien być podawany jako (+48) i ewentualnie do tego spacja po ")".

    Przemek

  • 18. Data: 2010-02-11 14:51:36
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:
    > Przemysław Kowalik<p...@A...pl> writes:
    >
    > A, jeszcze jedno:

    > Ale ten "kierunkowy komorkowy" to jaki jest?
    >
    > Kiedys bylo wiadomo: 601, 602, a teraz?

    Prawdziwie "kiedyś" to było 90 :-).

> [...]
    > mozna na to liczyc), a komorkowe jest przeciez 60 w calosci...
    >
    > Czy wlasnie pisac trzy cyfry jako umowny wyroznik "to jest komorka"?

    No właśnie po to (przede wszystkim), żeby mniejszość stacjonarna
    wiedziała, że zabuli drożej (do W3) lub sporo drożej (do Play, CP i
    wkrótce zapewne Centerneta).

    > Ale takie przyzwyczajenie czyni czlowieka podatnym na ww.
    > szwindelki...

    > A w ogole co teraz maja komorki? 50, 51, 53, 60, 66, 69, 72, 78, 79,
    > 88, cos jeszcze?

    A masz lepszy pomysł (poza dołożeniem 10 cyfry wyróżniającej na początek
    stacjonarnych i komórek albo zrównaniem MTR do FTR bądź vice versa ;-))?
    Pisanie 3-cyfrowych kierunkowych dla komórek tudzież ęteligiętnych jakoś
    "samo" się przyjęło od samego ich początku (w przypadku komórek od
    początku GSM, ale dla masowego klienta to i tak wychodzi na to samo).

    Przemek

  • 19. Data: 2010-02-11 14:54:05
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Araneus Diadematus napisał:

    > Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    > wiadomości news:hkveev$i0n$1@inews.gazeta.pl...

    > A numery komórkowe?

    Może źle zrozumiałem "wtrącili zero"? Czy to oznacza dołączenie zera do
    numerów stacjonarnych jako integralną część numeru czy coś innego?

    Przemek

  • 20. Data: 2010-02-11 22:57:12
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 09.02.2010 22:10, Michal Jankowski pisze:

    > I należy się cieszyć, że odpadł problem ze 'wstawianiem zera'

    Podepnę się, chociaż to OT i NTG, ale nie mam się gdzie wypłakać ;-)

    Ja od niedawna właśnie mam problem ze wstawianiem zera: firma dała mi
    służbową komórkę Ery, gdzie "bez zera" wybiera się ... wewnętrzne
    komórkowe (Era ma takie ustrojstwo: skrócone 3-cyfrowe numery do
    wszystkich w firmie). Numery "krajowe" trzeba poprzedzić albo zerem,
    albo +48. Irytuje mnie to nieziemsko, bo co wybieram numer, to słyszę
    "nie ma takiego numeru" i muszę wpisać go jeszcze raz tylko z zerem.
    Może kiedyś się przyzwyczaję, ale w dobie postępu i likwidacji 0 nawet w
    stacjonarnych ciężko się przestawić na dodawanie tegoż zera przy
    wybieraniu numeru z komórki ;-)

    Marek