  • 1. Data: 2009-01-28 18:03:33
    Temat: Frez korundowy
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Na allegro pokazuje się w sprzedaży frez nazwany "korundowym". Poszukuje jak
    najwięcej informacji o tym narzędziu. Czy to nie pomyłka w nazewnictwie?

    GAL

  • 2. Data: 2009-01-28 18:54:26
    Temat: Re: Frez korundowy
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "GAL" <g...@T...pl> napisał w wiadomości
    > Na allegro pokazuje się w sprzedaży frez nazwany "korundowym". Poszukuje
    > jak najwięcej informacji o tym narzędziu. Czy to nie pomyłka w
    > nazewnictwie?
    >
    > GAL

    Poszukaj na Wiki o korundzie...

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.
    Nie każdy Żywiec to piwo...

  • 3. Data: 2009-01-29 19:39:53
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:glq9lh$kiu$1@achot.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "GAL" <g...@T...pl> napisał w wiadomości

    > Poszukaj na Wiki o korundzie...

    Znam ogólne informacje o korundzie. Ale jak dotąd kojarzył mi się on z
    ziarnami ściernymi i ściernicami.Skąd więc w nazwie freza?

    GAL

  • 4. Data: 2009-01-29 20:53:30
    Od: Padre <P...@n...net>

    GAL pisze:
    > Na allegro pokazuje się w sprzedaży frez nazwany "korundowym". Poszukuje jak
    > najwięcej informacji o tym narzędziu. Czy to nie pomyłka w nazewnictwie?
    >
    > GAL

    Podejrzewam że te frezy są takie "korundowe" jak patelnie "tytanowe" w
    Telezakupach Mango.

  • 5. Data: 2009-01-29 21:17:05
    Od: Padre <P...@n...net>

    GAL pisze:
    > Na allegro pokazuje się w sprzedaży frez nazwany "korundowym". Poszukuje jak
    > najwięcej informacji o tym narzędziu. Czy to nie pomyłka w nazewnictwie?
    >
    > GAL

    Cały czas mnie prześladowała myśl że skądś to znam i przypomniałem
    sobie,wypisz wymaluj tak wygląda miniaturowa trzpieniowa ściernica
    korundowa zaraz po tym jak podczas szlifowania rozerwie sie materiał
    ścierny i zostanie sam trzpień na którym był wklejony:)

  • 6. Data: 2009-01-30 04:52:09
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > korundowa zaraz po tym jak podczas szlifowania rozerwie sie materiał
    > ścierny i zostanie sam trzpień na którym był wklejony:)

    Mam takie frezy.Są rewelacyjne. Próbowałem nawet frezować [dla próby] SW18
    hartowane. I coś tam zbierało. Znajomemu radziłem spróbować dla obróbki
    kamieni półszlachetnych.Twierdził, ze próby były owocne. One są rewelacyjne
    do obróbki Dremelkiem w twardych stalach.

    GAL

  • 7. Data: 2009-02-01 14:48:37
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    GAL pisze:
    > Mam takie frezy.Są rewelacyjne.
    Znaczy sie sciernica na trzpieniu to teraz sie frez nazywa?
    Bo ja wlasnie wczoraj polemizowalem z inz. optykiem, ktory twierdzil ze
    przy produkcji jednostkowej soczewki sie frezowalo z walca szklanego a
    po uzyskaniu gometrii - szlifowalo i polerowalo. Dla mnie frez zawsze
    byl odwrotnoscia toczenia (obraca sie noz a nie material) a obrobka
    dokonywana byla iniowym ostrzem a nie wierzcholkami materialu sciernego.
    Cos sie ostanio zmienilo?

  • 8. Data: 2009-02-01 19:19:06
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    "GAL" <g...@T...pl> wrote in message
    > Na allegro pokazuje się w sprzedaży frez nazwany "korundowym". Poszukuje
    > jak najwięcej informacji o tym narzędziu. Czy to nie pomyłka w
    > nazewnictwie?

    pomysłka "niescisłość" w nazwie, frezy sa z weglika spiekanego ...

  • 9. Data: 2009-02-01 19:21:48
    Od: "Rockk" <r...@w...pl>

    > Bo ja wlasnie wczoraj polemizowalem z inz. optykiem, ktory twierdzil ze
    > przy produkcji jednostkowej soczewki sie frezowalo z walca szklanego a po
    > uzyskaniu gometrii - szlifowalo i polerowalo.

    -- przy masowej produkcji soczewek do okularów tez sie tak robi

    Dla mnie frez zawsze
    > byl odwrotnoscia toczenia (obraca sie noz a nie material) a obrobka
    > dokonywana byla iniowym ostrzem a nie wierzcholkami materialu sciernego.
    > Cos sie ostanio zmienilo?

    hmm tu cięzko powiedziec czy sie frezuje czy toczy, mozna powiedziec ze
    jedno i drugie, zaleznie od kinematyki maszyny

    sa takie przy których jest typowe toczenie ( mozna doczyc nawet soczewki
    :jajowate") są tez takie gdzie jest frezowanie i os obrotowa

  • 10. Data: 2009-02-01 20:13:43
    Od: Padre <P...@n...net>

    Adampio pisze:
    > Znaczy sie sciernica na trzpieniu to teraz sie frez nazywa?

    Poczytaj jeszcze raz dokładnie bo nie zakumałeś niestety :)