  • 1. Data: 2009-01-28 14:27:02
    Temat: Zbiornik LPG samochodowy czy można do sprężarki?
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Witam

    W starej sprężarce przerdzewiał mi zbiornik - był z odzysku.

    Czy można dać drugi z butli LPG samochodowej? Akurat taki mam. Włącznik
    ciśnieniowy w sprężarce jest na 0,3 MPa.

    Takie butle LPG na ile mają próbę ciśnieniową? Wiem, że tam jest gaz płynny
    a nie sprężony, ale może próby są robione na o wiele wyższe ciśnienie i taki
    zbiornik będzie się nadawał?

    Oczywiście będę musiał dospawać wloty itp.

    Da radę?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2009-01-28 15:21:56
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Wed, 28 Jan 2009 15:27:02 +0100, Agent 0700 <k...@w...pl> napisał:
> [...]
    > zbiornik będzie się nadawał?
    >
    > Oczywiście będę musiał dospawać wloty itp.

    o ile dobrze pamietam to cisninie testowe jest 5mpa (albo 10)

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 3. Data: 2009-01-28 15:33:57
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 28 Jan, 15:21, yorgus <y...@t...pl> wrote:
    > o ile dobrze pamietam to cisninie testowe jest 5mpa (albo 10)

    ...co wcale nie znaczy że na takie ciśnienie pracy został
    zaprojektowany!
    Konrad

  • 4. Data: 2009-01-28 16:39:08
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Witam
    Co prawda nie zbiornik samochodowy, ale odczytałem z butli turystycznych
    PR=25MPa.
    Niwe wiem czy zbiornik , którego zamierzasz użyć jest nowy, czy używany, ale
    swego czasu zastanawiałem się nad dospawaniem końcówki do starej używanej
    butli turystycznej 2kG, do kompresora domowej roboty. Zrezygnowałem, bo
    pomimo płukania, z wnętrza butli stale wydobywał się zapach gazu - stary nie
    usuwalny osad, czy powłoka nasycona gazem ? Ponoć można w takich przypadkach
    spawać po napełnieniu zbiornika wodą, ale nadal mam wątpliwości ???
    Pozdrowienia
    PP

  • 5. Data: 2009-01-28 16:45:36
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 28 Jan, 16:39, "PL(N)umber_One " <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > usuwalny osad, czy powłoka nasycona gazem ? Ponoć można w takich przypadkach
    > spawać po napełnieniu zbiornika wodą, ale nadal mam wątpliwości ???

    Nie zdziwiłbym się gdyby tam była warstwa mazi/wosku. Nie próbowałeś
    wypłukać rozpuszczalnikiem nitro?
    Konrad

  • 6. Data: 2009-01-28 18:27:59
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@g...pl>

    Próbowałem nitro i benzyną ekstrakcyjną - efekt mierny. Stąd moje
    przypuszczenie o "nasiąknięciu" od wewnątrz stalowej powłoki butli, która
    przez wiele lat była pod działaniem gazu i obawa przed spawaniem. Czy
    uzasadnoina ? Innymi słowy, czy propan butan, którym napełniają butlę, na
    tyle intensywnie dyfunduje do stali, że nawet po wypłukaniu może być dalej
    wyczuwalny wewnątrz butli ?
    PP

  • 7. Data: 2009-01-28 19:51:48
    Od: Konrad Anikiel <...@...c>

    PL(N)umber_One pisze:
> [...]
    > tyle intensywnie dyfunduje do stali, że nawet po wypłukaniu może być dalej

    Koleś ostatnio robił badanie dyfuzji wodoru przez stop 800H- fakt, przy
    1200C przecieka, ale w temperaturze pokojowej takie zjawisko nie ma
    miejsca. Na propanie, jako że ma cząsteczkę ogromniastą w stosunku do
    wodoru, żadnej dyfuzji nie będzie.
    Konrad

  • 8. Data: 2009-01-28 21:29:28
    Od: " sok marchwiowy" <s...@g...pl>

    Agent 0700 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > zbiornik będzie się nadawał?
    >
    > Oczywiście będę musiał dospawać wloty itp.

    Pozwolisz że zamiast wdawać się w jałową dyskusję odpowiem na Twoje pytanie.
    Tak, możesz użyć takiego zbiornika. Dla bezpieczeństwa przed spawaniem nalej
    do niego wody do pełna i ją wylej. Wypchniesz w ten sposób gaz jaki by w niej
    mógł być. Jak by został jakiś zapach to się nie przejmuj. Zapach w ilościach
    jakie tam będą nie jest wybuchowy i się nie zapali. Będzie go za mało. Jak coś
    jest w proporcji z powietrzem w granicach jeden do miliona to nie ma
    najmniejszej szansy na zapalenie albo wybuch, nawet jak by najbardziej
    wybuchowe było. Mit o spawaniu takich zbiorników z wodą w środku wymyślił ten
    sam głupek co każe wykręcać korki z akumulatora samochodowego jak się go
    ładuję z prostownika. Wymyślił i oczywiście uciekł. Ale jego duch żyje.

  • 9. Data: 2009-01-28 23:22:21
    Od: "cation" <c...@m...wp.pl>

    Ludzie to nie smierdzi zaden gaz tylko nawaniacz!!!
    metan propan i butan sa w zasadzie bezwonne

    pzdr

  • 10. Data: 2009-01-29 07:46:47
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Wiem, że tam jest gaz płynny a nie sprężony,

    łał!!! A jak on się upłynnia, ten gaz? siłą woli?
    --