  • 1. Data: 2012-12-18 20:33:21
    Temat: Fuji z Biedronki albo co?
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    W Biedronce można kupić (już ostatnie lub przedostatnie egzemplarze)
    Fujifilm FinePix HS25EXR czy jakoś tak.
    Pytanie - warto?
    Miałem trzy cyfranki tej firmy (taka 1,3 mpx, 5 mpx i 6 mpx), jakość
    zdjęć była b. dobra, o ile ISO nie było wyższe niż 400 . Obsługa
    wymagała nieco wprawy, bowiem o ergonomii trudno było mówić. Optyka,
    mimo dużych zoomów, całkiem przyzwoita, choć na końcu mydląca, a AC dość
    mocna w całym zakresie. Autofocus zadowalający, filmy z tego ostatniego
    (s6500fd) bardzo fajne. Wkurzał mnie brak slotu na karty inne niż xd no
    i wspomniana klawiszologia.
    Ponieważ ostatni raz miałem do czynienia z tą firmą w okolicach 2008 r.
    nie wiem, czy coś się poprawiło - zwłaszcza jeśli o ergonomię chodzi. No
    i czy mają jakąś działającą stabilizację, bo nie spotkałem się w tamtych
    (w ostatnim była, ale polegała na podbiciu ISO i "zbiciu" czasu, co
    skutkowało mocnymi szumami).

    Generalnie wyznaję zasadę, że mały kompakt powinien być canona, hybryda
    fuji a lustro pentaksa, o bezluterkowcach nie wyrobiłem sobie opinii, bo
    żadnego nie miałem - ale zakładam, że mogę się mylić. Zostałem
    poproszony o poradę jako były użytkownik fuji, ale nie chcę zgrywać
    chojraka i wpuścić pytającego w maliny.

    Ktoś może macał toto z tematu i może się wypowiedzieć? Ew. co innego, do
    1000 zł, ergonomicznie ciekawszego niż fuji (porównywalnego jeślli
    chodzi o jakość zdjęć). Wyciąganie rawów nie wchodzi w grę, ma być ostro
    z puszki - dobry AF i małe szumy, zoom x cholera wie ile, ale pewnie
    naście razy - no i łatwy w obsłudze, reszta nieistotna. Sony? Olympus?
    Panasonic?

    A może to:
    http://allegro.pl/pentax-x-5-srebrny-aparat-fotograf
    iczny-nowosc-i2880525579.html
    O ile ergonomia będzie taka jak w lustrznakch, to może być to! Boje sie
    tylo, że AF też będzie taki jak w lustrzankach (tych starszych).
    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2012-12-18 22:23:38
    Temat: Re: Fuji z Biedronki albo co?
    Od: Art <d...@d...pl>

    W dniu 2012-12-18 20:33, Yogi(n) pisze:
    > W Biedronce można kupić (już ostatnie lub przedostatnie egzemplarze)
    > Fujifilm FinePix HS25EXR czy jakoś tak.
    > Pytanie - warto?

    [....]

    Doznałem prawdziwego olśnienia kiedy zobaczyłem fotki makro z Fuji
    HS20EXR jednego z użytkowników Allegro
    oto przykładowa fota: http://img268.imageshack.us/img268/2752/31024x768h.j
    pg
    Moim Canonem 30D z obiektywami makro 50 czy 100 mm nie potrafię zrobić
    nawet podobnego do w/w zdjęcia.
    Pospiesznie :-) kupiłem tydzień temu lekko używane Fuji HS20 za 750 zł,
    a w Biedronce faktycznie są FUJi HS25 po 899 zł
    model HS30 w MM kosztuje coś kole 1300 zeta. Moim zdaniem jest to
    REWELACYJNY aparat.

  • 3. Data: 2012-12-23 19:35:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-18 22:23, Art pisze:

    > Doznałem prawdziwego olśnienia kiedy zobaczyłem fotki makro z Fuji
> [...]

    Nie chcę cię zasmucać, ale gość po prostu umie robić zdjęcia :P

  • 4. Data: 2012-12-24 10:02:25
    Od: Art <d...@d...pl>

    W dniu 2012-12-23 19:35, "Paweł W." pisze:

    pg

    > Nie chcę cię zasmucać, ale gość po prostu umie robić zdjęcia :P

    tego nie da się ukryć
    nawet wysłałem do autora pochwalnego maila
    a to jest moja twórczość:* http://tinyurl.com/oto7l33*
    mimo wszystko kupiłem HS20EXR :-)

  • 5. Data: 2012-12-24 10:04:32
    Od: Art <d...@d...pl>

    teraz powinno się otworzyć
    *http://tinyurl.com/cto7l33*

  • 6. Data: 2012-12-25 10:52:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-12-24 10:04, Art pisze:
    > teraz powinno się otworzyć
    > *http://tinyurl.com/cto7l33*

    Nie tak ładnie ale i wstydzić się też nie ma czego.

  • 7. Data: 2012-12-25 17:58:55
    Od: gm <g...@w...com>

    W dniu poniedziałek, 24 grudnia 2012 10:04:32 UTC+1 użytkownik Art napisał:
    > teraz powinno się otworzyć
    >
    > *http://tinyurl.com/cto7l33*

    Są dwa mocne punkty:
    -lewa część zegarka
    -plastikowy wypychacz

    i po co przepał na kopercie?

  • 8. Data: 2012-12-25 18:38:00
    Od: Art <d...@d...pl>

    W dniu 2012-12-25 17:58, gm pisze:

    > Są dwa mocne punkty:
    > -lewa część zegarka
    > -plastikowy wypychacz
    >
    > i po co przepał na kopercie?

    Ooo i oto właśnie chodzi! Dziękuję za słuszne uwagi! Zastanawiam się czy
    nie zastosować tła z jakimś motywem zegarmistrzowskim lub nawet zupełnie
    czarne matowe.

  • 9. Data: 2012-12-26 00:59:01
    Od: g...@w...com

    W dniu wtorek, 25 grudnia 2012 18:38:00 UTC+1 użytkownik Art napisał:

    > Ooo i oto właśnie chodzi! Dziękuję za słuszne uwagi! Zastanawiam się czy
    >
    > nie zastosować tła z jakimś motywem zegarmistrzowskim lub nawet zupełnie
    >
    > czarne matowe.

    W przypadku zdjęcia kolegi, mocne punkty to "Omega" i punkt zamocowania wskazówek,
    dlatego pewnie udało mi się zapamiętać brand. Natomiast opakowanie w tle trochę
    rozprasza(lewy dolny róg). Wg mnie jeśli tło będzie "generyczne" - aksamit z
    otwartego pudełka na zegarek - poza ostrością, bez odblasków, to może dać dobry
    efekt. Wydaje mi się, że tło jest wtedy dobre, kiedy skoncentrowany wzrok na mocnym
    punkcie rozpoznaje rodzaj tła(opakowanie) - bez rozglądania się, które dekoncentruje
    i irytuje.

  • 10. Data: 2012-12-26 01:47:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Dec 2012 18:38:00 +0100, Art napisał(a):

    > Ooo i oto właśnie chodzi! Dziękuję za słuszne uwagi! Zastanawiam się czy
    > nie zastosować tła z jakimś motywem zegarmistrzowskim lub nawet zupełnie
    > czarne matowe.

    Przede wsszystkim zwroc uwage ze mistrz fotografowal prostopadle - wiec
    wszystko jest ostro.

    J.