  • 1. Data: 2012-12-19 03:34:39
    Temat: Zdjęcia z aparatu do tableta z Andoidem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Widziałem rozwiązania gdzie do aparatu foto zamiast typowej
    karty pamięci SD można włożyć kombinację SD + wifi...
    W oczywisty sposób taki zestaw zapewnia wysyłkę zdjęć do Peceta.

    Czy i w jaki sposób można załatwić taki transfer fotek na
    tableta z Androidem? I czy takie rozwiązania są praktyczne?
    Znaczy się czy taka karta wifi do aparatu sprawdza się w praniu?

  • 2. Data: 2012-12-19 03:41:43
    Temat: Re: Zdjęcia z aparatu do tableta z Andoidem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > tableta z Androidem? I czy takie rozwiązania są praktyczne?
    > Znaczy się czy taka karta wifi do aparatu sprawdza się w praniu?

    Na pierwsze pytanie "jak to zrobić" znalazłem już sam odpowiedź:
    http://support.eye.fi/features/direct/eye-fi-android
    -app/

    Na drugie pytanie wciaż chciałbym usłyszeć odpowiedź użytkowników.
    Czy taka karta do aparatu sprawdza się w praniu? Nie zużywa zbyt
    wiele baterii? Czy wlezie do każdego aparatu czy są jakieś dziwne
    wymogi? Mam Canona Powershot G9 i do niego planuję ten zakup.

  • 3. Data: 2012-12-19 19:10:14
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Pszemol napisał:
> [...]
    > wiele baterii? Czy wlezie do każdego aparatu czy są jakieś dziwne
    > wymogi? Mam Canona Powershot G9 i do niego planuję ten zakup.

    Nie wiem jak bateria w aparacie, ale użycie hotspota wifi w tablecie
    zżera baterię błyskawicznie. Nie lepiej wykorzystać tabletowe USB-OTG do
    pobrania zdjęć z aparatu?

    m.

  • 4. Data: 2012-12-20 04:14:00
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mikolaj Machowski" <m...@w...pl> wrote in message

    > Nie wiem jak bateria w aparacie, ale użycie hotspota wifi w tablecie
    > zżera baterię błyskawicznie. Nie lepiej wykorzystać tabletowe USB-OTG
    > do pobrania zdjęć z aparatu?

    To chyba nie potrzebuje hotspota w tablecie bo karta Eye Fi jest hotspotem.

  • 5. Data: 2012-12-20 11:26:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    Z ciekawości spytam: w jakim celu chcesz przeprowadzać taką operację?
    Czy chodzi o pracę w studio i chęć oglądania na bieżąco na większym
    monitorze tego co robisz? Czy raczej chodzi Ci o pokazywanie fotek np.
    rodzinie?

    Pytam gdyż sam się kiedyś zastanawiałem nad kartą EyeFi lecz zniechęciła
    mnie szybkość transferu dla tych kart. Przynajmniej wtedy kiedy się
    interesowałem nimi, to klasa była co najwyżej 4.

    Zastosowanie drugie, ignorując już powolność tych kart, też mi się
    wydało problematyczne gdyż w warunkach domowych nie ma problemu aby
    fotki przesłać przez USB: jest to szybsze.
    Ponadto zwykle fotki przetwarzam na komputerze zanim staną się użyteczne
    do oglądania, a to mogę zrobić jedynie na PC. Tak więc potrzebowałbym
    raczej transferu PC->Tablet jeżeli już.

    Lubię gadgety i początkowo EyeFi wydało mi się fajne, ale po
    przemyśleniach odpuściłem sobie temat jako nieracjonalny póki co.

  • 6. Data: 2012-12-20 12:26:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <p...@s...com> wrote in message
    > Z ciekawości spytam: w jakim celu chcesz przeprowadzać taką operację? Czy
    > chodzi o pracę w studio i chęć oglądania na bieżąco na większym monitorze
    > tego co robisz? Czy raczej chodzi Ci o pokazywanie fotek np. rodzinie?

    Jestem amatorem, nie mam studia... Interesuje mnie raczej opcja #2.

    > Pytam gdyż sam się kiedyś zastanawiałem nad kartą EyeFi lecz zniechęciła
    > mnie szybkość transferu dla tych kart. Przynajmniej wtedy kiedy się
    > interesowałem nimi, to klasa była co najwyżej 4.

    Dziś są już tanie 8GB class 6, kupiłem na promocji za $59.
    Za 16GB trzeba było dać $99, a rozmiar w tym wypadku nie jest
    już tak istotny skoro zdjęcia można przepychać z karty dalej...

    > Zastosowanie drugie, ignorując już powolność tych kart, też mi się wydało
    > problematyczne gdyż w warunkach domowych nie ma
    > problemu aby fotki przesłać przez USB: jest to szybsze.

    Opcja #2 nie tylko działa w domu, ale również na wakacjach, poza
    domem, gdy nie masz komputera z USB tylko np. tablet z internetem...
    Chciałbyś się podzielić fajną fotką panoramy zrobionej na szczycie
    wyciągu narciarskiego to w przerwie od nart, popijając ciepłe kakao
    w restauracji możesz sobie wyjąć tableta i wrzucić fotę na fejsa ;-)

    > Ponadto zwykle fotki przetwarzam na komputerze zanim staną się użyteczne
    > do oglądania, a to mogę zrobić jedynie na PC. Tak więc potrzebowałbym
    > raczej transferu PC->Tablet jeżeli już.

    Jest całkiem fajny software do przetwarzania zdjęć zarówno na iOS
    jak i na Androida więc nie powinno być większych problemów
    z amatorskim poziomem przetwarzania już na tablecie...

    > Lubię gadgety i początkowo EyeFi wydało mi się fajne, ale po
    > przemyśleniach odpuściłem sobie temat jako nieracjonalny póki co.

    Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, prawda? :-)

  • 7. Data: 2012-12-20 13:34:36
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-20 12:26, Pszemol pisze:

> [...]
    > wyciągu narciarskiego to w przerwie od nart, popijając ciepłe kakao
    > w restauracji możesz sobie wyjąć tableta i wrzucić fotę na fejsa ;-)

    Nie brałem pod uwagę chęci wrzucania fotek na FB w czasie rzeczywistym
    :-) Osobiście średnio raz na rok wrzucam 1 fotkę na FB, stąd moje
    pominięcie takiej potrzeby w rozważaniach. :-D

    > Jest całkiem fajny software do przetwarzania zdjęć zarówno na iOS
    > jak i na Androida więc nie powinno być większych problemów
    > z amatorskim poziomem przetwarzania już na tablecie...

    Serio??? To się da zrobić na takich urządzonkach w ogóle? Na PCtach
    takie programy są wyzwaniem gdyż pliki RAW są obszerne zazwyczaj, a po
    drugie operacje na nich (odszumianie, korekta ekspozycji, korekta
    balansu bieli itd) na mocnych CPU (używam Intela i7) dają widoczne
    opóźnienia a na słabszych prockach musi strasznie mulić. Jest jeszcze
    trzeci aspekt: jakość odwzorowania kolorów. Do prac tego typu stosuje
    się zwykle wypasione monitory wartości kilku tabletów. Dopiero na nich
    widać w miarę dobrze. Stąd moje zdziwienie, że komukolwiek opłacało się
    robić taką aplikację na urządzenia nie nadające się w zasadzie to tego
    typu zastosowań.

    > Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, prawda? :-)

    A pewnie, że tak :-) Stąd była moja ciekawość jakież to potrzeby Tobą
    targają :-) Dziękuję za obszerny komentarz.

  • 8. Data: 2012-12-20 15:14:25
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-20 13:34, Marek pisze:

> [...]
    > widać w miarę dobrze. Stąd moje zdziwienie, że komukolwiek opłacało się
    > robić taką aplikację na urządzenia nie nadające się w zasadzie to tego

    Ale na jotpegach również da się sensownie pracować, oczywiście zapas
    jest mniejszy niż w przypadku RAWów, ale to nie znaczy że się nie da.
    Poza tym pytającemu pewnie chodzi o proste korekcje a nie o wołanie
    plików RAW.
    A co do kolorów, to co Ci po wypasionym monitorze, skoro przygotowujesz
    zdjęcia do publikacji w sieci, gdzie 99% oglądających leci na
    najprostszych TNach albo wręcz na wyświetlaczach w telefonach?

    --
    marcin

  • 9. Data: 2012-12-20 21:31:21
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-20 15:14, mt pisze:

> [...]
    > jest mniejszy niż w przypadku RAWów, ale to nie znaczy że się nie da.
    > Poza tym pytającemu pewnie chodzi o proste korekcje a nie o wołanie

    Tak, tu masz rację Marcinie. Jednakże nie chodziło mi o upieranie się
    przy RAWach lecz o ogólny sens przetwarzania na urządzeniach j/w.

    > A co do kolorów, to co Ci po wypasionym monitorze, skoro przygotowujesz
    > zdjęcia do publikacji w sieci, gdzie 99% oglądających leci na
    > najprostszych TNach albo wręcz na wyświetlaczach w telefonach?

    No i sam podążasz moim tokiem rozumowania! :-D Dokładnie takiej użyłem
    argumentacji: po co w ogóle przetwarzać zdjęcia jeśli ich odbiorcą ma
    być posiadacz TNów, tabletów i telefonów? :-) Nie mówię o
    aplikacyjkach, które potrafią dorysować czapkę Mikołaja bo to są
    programy robione dla jaj. No i naturalna konsekwencja tej myśli, to
    pytanie o sens tworzenia aplikacji na tablety itp do przetwarzania zdjęć
    skoro i tak efektów nie da się docenić na nieskalibrowanym sprzęcie?

  • 10. Data: 2012-12-20 23:12:30
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-12-20 21:31, Marek pisze:

> [...]
    > pytanie o sens tworzenia aplikacji na tablety itp do przetwarzania zdjęć
    > skoro i tak efektów nie da się docenić na nieskalibrowanym sprzęcie?

    Ale przetwarzanie zdjęć to nie tylko manipulowanie kolorem, ale też
    operacje typu kadrowanie, rozjaśnianie, redukcja czerwonych oczu czy też
    zwykły resajz i ludzie często z tego korzystają. Do tego nie potrzeba
    coloredge czy spectraview aby można było odróżnić efekty przed i po.

    --
    marcin