  • 1. Data: 2022-08-26 12:52:47
    Temat: GPRS
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Ktoś obok narzeka na Plusa. Nie wiem czy też powinienem. :-)
    Znajomy prosił mnie, bym zobaczył dlaczego nie dział internet w
    telefonie z Androidem. Wcześniej działał.

    Sprawdziłem wszystko o czym wiem. Transfer danych, SIM z ustawionym
    transferem danych, dostępność GB w pakiecie, ważność pakietu, limit w
    ustawieniach, pobrałem plik konfiguracyjny.
    Nie ma internetu. Nie ma żadnej ikony G, H, EDGE, LTE. LTE+, 5G, itp.
    Siła sygnału na max.

    Zainteresowany na infolinii uzyskał informację, że nie ma włączonego
    GPRS. Wysłali mu kod, aby go wpisał i uruchomił.

    GPRS/MMS Aktywacja *101*11*02#

    Działa.

    O co chodzi? Telefon nowy. Mało prawdopodobne, że tylko 2,5G (GPRS) było
    dostępne, bo ja miałem LTE+.

    No i dlaczego w krótkich kodach mają tylko GPRS, a nie ma innych standardów?

    Robert

  • 2. Data: 2022-08-26 15:24:17
    Temat: Re: GPRS
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    + to g... do zaorania, ot taki przykład:
    www.plus.pl/uslugi/apn-plus
    klikasz:
    www.plus.pl/uslugi/ustaw.plus.pl
    i dostajesz w zamian:
    www.plus.pl/404
    Taa daamm, ...uje je..ane!

    -----

  • 3. Data: 2022-08-26 15:47:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-26 o 15:24, ąćęłńóśźż pisze:
    > + to g... do zaorania, ot taki przykład:
    > www.plus.pl/uslugi/apn-plus
    > klikasz:
    > www.plus.pl/uslugi/ustaw.plus.pl
    > i dostajesz w zamian:
    > www.plus.pl/404
    > Taa daamm, ...uje je..ane!
    >

    > -----

    Ja znalazłem to, ale jak pisałem wcześniej nic nie pomogło.
    https://ustaw.plus.pl

    A tak w ogóle, to spotykam się z wieloma stronami wielkich firm, a
    działają jakby nie robili testów z użytkownikami, którzy będą z nich
    korzystali.

    A wracając do tego mojego GPRS'a... po co ten kod?

    Robert

  • 4. Data: 2022-08-26 20:38:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Aug 2022 12:52:47 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    >
    > GPRS/MMS Aktywacja *101*11*02#
    >
    > Działa.
    > O co chodzi? Telefon nowy. Mało prawdopodobne, że tylko 2,5G (GPRS) było

    A teraz co dziala - GPRS czy cos wiecej ?

    > No i dlaczego w krótkich kodach mają tylko GPRS, a nie ma innych standardów?

    Byc moze to kod ogolny, na wszystkie standardy.

    Ale ... wczesniej dzialalo, to kto mu wylaczyl?

    punkt dostepu apn ustawiles?

    J.

  • 5. Data: 2022-08-27 11:37:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    A znalazles przez strone plusa, czy przez google?
    Bo regulamin jest z 2013 roku ... to moze i 404.

  • 6. Data: 2022-08-27 12:58:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A jak myślisz?

    -----

  • 7. Data: 2022-09-06 15:33:23
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2022-08-26 o 20:38, J.F pisze:
    > A teraz co dziala - GPRS czy cos wiecej ?

    Dziś widziałem ten telefon. Jest ikona LTE, gdzie wcześniej nie było żadnej.

    Robert

  • 8. Data: 2022-09-25 15:05:39
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    =?UTF-8?Q?Robert_Wa=c5=84kowski?= <r...@w...pl> wrote:

    > O co chodzi? Telefon nowy. Malo prawdopodobne, ze tylko 2,5G (GPRS)
    > bylo dostepne, bo ja mialem LTE+.
    operatorzy wylaczaja wczesniejsze wersje, by zrobic miejsce na 5G. Zostaje
    1G dla voice, ale znika GPRS. Znika nie tylko 2G, ale i 3G. Na razie wiec
    zapewne zmieniaja default na wylaczenie starszych sieci, by ludzi zmusic do
    przejscia na 4G i sprawdzaja ile ludzi wlaczy poprzednia siec. Choc i tak
    niezaleznie od tego ilu z tego korzysta, wylacza - w przyszlym roku
    kompletnie, teraz zas w coraz wiekssej ilosci BTSow znika 3G/2G.

  • 9. Data: 2022-09-26 14:15:27
    Od: mariachi <m...@f...pl>

    W dniu 2022-09-25 o 15:05, Piotr Karocki pisze:

> [...]
    > niezaleznie od tego ilu z tego korzysta, wylacza - w przyszlym roku
    > kompletnie, teraz zas w coraz wiekssej ilosci BTSow znika 3G/2G.

    Super, właśnie przeniosłem testowo jeden nr do Plusa - w mieszkaniu mam
    brak sygnału/2g/rzadko 3g. Na zew. normalnie 4g. Mam nadzieję że jak
    zaczną wyłączać 3g, to jednocześnie wzmocnią jakoś 4g.

  • 10. Data: 2022-11-02 01:10:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 26 Aug 2022 12:52:47 +0200, Robert Wańkowski<r...@w...pl>
    wrote:
    > Zainteresowany na infolinii uzyskał informację, że nie ma
    > włączonego
    > GPRS. Wysłali mu kod, aby go wpisał i uruchomił.

    A dlaczego w ogóle była mowa o GPRS a nie o włączeniu LTE?
    Ten krótki kod ta *tylko* na GPRS czy taki skrót myślowy "włączenia
    internetu"?

    Zainspirowałeś mnie tym kodem. Znajoma starsza osoba dostała kiedyś
    nowy telefon (Samsung A7 albo coś koło tego) taki z pudełka. I za
    Chiny w nim nie udało mi się włączyć transmisji danych. Tzn.
    transmisja była włączona w ustawieniach, apny poustawiane a internet
    nie działa. Po wielu próbach kombinowania poddałem się, zresztą nie
    było parcia bo używająca ten telefon nie korzysta z Internetu. Ale
    muszę sprawdzić ten krótki kod co podałeś.

    --
    Marek