    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: GSXR 1300 (2000 r.) się zalewa
    Date: Sat, 24 Aug 2013 17:05:39 +0000 (UTC)

    Cześć,

    Problem jest :( Hayabusa z 2000 r. zachowuje się jak na filmiku niżej.

    http://www.youtube.com/watch?v=wWI-UOR8KEw

    Trochę kopci, czasami strzela w dolot. Żeby odpalić ją zimną, trzeba
    zakręcić kilka-kilkanaście razy, żeby załapała (załapie i od razu gaśnie).
    Miałem też sytuację, że ciepła nie chciała odpalić (ciśnienie było, bo
    zawsze przed odpaleniem czekam, aż pompa przestanie pracować) - kręciłem
    dobre kilkadziesiąt sekund, aż załapała (bez strzału ani nic, po prostu
    zagadała).

    Delikatne dodawanie gazu czasami pomaga - jak przekroczy się ten zakres
    mulenia, to idzie ładnie, chociaż odcinki nie osiąga (ok. 10k obrotów nie
    ma już mocy).

    Komputer nie zgłasza żadnych błędów.

    Sprawdziłem wszystkie czujniki (oprócz przechylenia i biegu). TPS daje
    książkowe napięcie w całym zakresie położenia przepustnicy i jest dobrze
    skalibrowany (komputer w trybie serwisowym pokazuje środkową kreskę). CKP
    dla pewności rozebrałem, dokładnie wyczyściłem, przelutowałem styki, inne
    czujniki (IAP, IAT, CMP, ECT, AP) też dają odczyty takie, jak powinny.
    Miałem też podejrzenie, że prąd z alternatora zakłóca sygnał z CKP, ale
    sprawdziłem - to nie to.

    Pompę paliwa też sprawdziłem (oprócz ciśnienia), przepompowałem całe
    paliwo z baku (w razie gdyby np. była w nim woda) i zalałem świeże 5
    litrów prosto ze stacji - bez poprawy. Paliwo zlałem do samochodu i chodzi
    na nim idealnie.

    Iskra na wszystkich garach jest niebieska i gruba. Świece są okopcone,
    dwie były lekko mokre. Wymiana świec na stare nie pomogła (stare mam w
    dobrym stanie, zmieniłem je kiedyś, bo kupiłem irydówki). Czasami kopci z
    wydechu na czarno. Zalewa go...

    Filtr powietrza (K&N) wyczyszczony i nasmarowany - bez poprawy.

    Ładowanie jest OK (podejrzewałem, że może przez brak ładowania ciśnienie
    paliwa jest za niskie).

    Wszystkie wężyki od podciśnienia i inne sprawdziłem - są tam, gdzie
    powinny być, jednokierunkowy zawór podciśnienia też jest sprawny.

    Czego jeszcze nie sprawdziłem:

    - filtra paliwa (ale paliwo leci z przelewu aż miło, po spięciu pompy na
    krótko ciśnienie z przelewu się zwiększa, więc to pewnie nie on)

    - kompresji (nie mam miernika, spróbuję jutro pożyczyć)

    - ciśnienia z pompy paliwa

    - luzów zaworowych

    - wtryskiwaczy (może leją?)

    - komputera (trzebaby podmienić, żeby sprawdzić...)

    Powoli kończą mi się pomysły, od tych prób w końcu akumulator padł, więc
    wziąłem go do ładowania i kombinuję dalej, czytam, szukam... i nic :( To
    musi być jakaś pierdoła, tylko trzeba ją znaleźć... przychodzi Wam coś do
    głowy?

    http://motogof.tumblr.com/