  • 1. Data: 2011-10-25 20:11:00
    Temat: Galerie na Allegro - jak?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Tworzę szablon aukcji na Allegro, wstawiam znacznik standardowej galerii
    <GALERIA> (zgodnie z treścią pomocy) lecz jest on usuwany po zapisaniu
    szablonu. Spotkaliście się z czymś takim? Jak sobie radzicie z
    wyświetleniem załadowanych do aukcji zdjęciami?

  • 2. Data: 2011-10-26 19:53:30
    Temat: Re: Galerie na Allegro - jak?
    Od: Gregbike <g...@g...com>

    W dniu 2011-10-25 22:11, Marek pisze:
> [...]
    > szablonu. Spotkaliście się z czymś takim? Jak sobie radzicie z
    > wyświetleniem załadowanych do aukcji zdjęciami?

    Wg mnie lepiej nie korzystać z Galerii, którą oferuje Allegro. Z tego co
    pamiętam, każde dodatkowe zdjęcie to był koszt. Zdjęcia najlepiej
    wrzucać z zewnętrznego serwera. Można to zrobić z poziomu edytora
    WYSIWYG przy wystawianiu aukcji - wstaw obraz czy jakoś tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Gawlik

  • 3. Data: 2011-10-26 20:21:34
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 21:53:30 +0200, Gregbike napisał(a):

> [...]
    > wrzucać z zewnętrznego serwera. Można to zrobić z poziomu edytora
    > WYSIWYG przy wystawianiu aukcji - wstaw obraz czy jakoś tak.

    Problem w tym, że nietechniczna osoba, która będzie wystawiała aukcję
    będzie musiała podwójnie się narobić i nie mam pewności czy czegoś nie
    sknoci. Dlatego chciałem dla świętego spokoju dać galerię allegrowską.

    Skoro już poruszyłeś ten temat (i w oderwaniu od konkretnego problemu) -
    jaki serwis mógłbyś polecić?

  • 4. Data: 2011-10-26 21:02:19
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Wed, 26 Oct 2011 22:21:34 +0200, Marek wrote:

    > Problem w tym, że nietechniczna osoba, która będzie wystawiała aukcję
    > będzie musiała podwójnie się narobić i nie mam pewności czy czegoś nie
    > sknoci. Dlatego chciałem dla świętego spokoju dać galerię allegrowską.

    zatem sprobuj jakichs zewnetrznych narzedzi, nie testowalem ale google
    pokazalo mi http://gcsoft.pl/

    a odnosnie samego pytania o znacznik <galeria>: zapytaj na alt.pl.allegro

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 5. Data: 2011-10-26 21:04:02
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Wed, 26 Oct 2011 21:02:19 +0000, |<onrad wrote:

    > zatem sprobuj jakichs zewnetrznych narzedzi, nie testowalem ale google
    > pokazalo mi http://gcsoft.pl/

    i generalnie: http://allegro.pl/country_pages/1/0/edukacja/narzedz
    ia/

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 6. Data: 2011-10-26 21:08:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > szablonu. Spotkaliście się z czymś takim? Jak sobie radzicie z
    > wyświetleniem załadowanych do aukcji zdjęciami?

    nie jest to typowa galeria, tylko mini hosting fotek
    http://galeria.zasms.pl element strony http://go.zasms.pl

    przykladowy link: http://hiho.pl/test/exampleimg3.jpg

    erator/

  • 7. Data: 2011-10-26 21:40:02
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 26 października 2011 22:21 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Marek:

    > jaki serwis mógłbyś polecić?

    Skoro tworzysz szablony na Allegro, to może zaproponować klientom miejsce na
    własnym serwerze? Prosty CMS do wgrywania i usuwania fotek oraz generowania
    kodu HTML, który należy wkleić w odpowiednie miejsce szablonu. Sądzę że taki
    program byłbyś w stanie napisać w ciągu jednego wieczoru. Możesz pomyśleć
    o jakichś planach hostingowych, albo dać ograniczenie np. 200 MB na
    użytkownika.

    Zawsze też wpadnie dodatkowe kilka groszy.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 8. Data: 2011-10-26 22:55:14
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 23:08:36 +0200, zlotowinfo napisał(a):

    > nie jest to typowa galeria, tylko mini hosting fotek
    > http://galeria.zasms.pl element strony http://go.zasms.pl
    >
    > przykladowy link: http://hiho.pl/test/exampleimg3.jpg

    Tego akurat osoba nietechniczna nie obsłuży...

  • 9. Data: 2011-10-26 22:59:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 23:40:02 +0200, Mirosław Zalewski napisał(a):

    > Skoro tworzysz szablony na Allegro,

    Szablony to może dużo powiedziane - ale jeden szablon będzie już bardziej
    precyzyjne :-)

> [...]
    > użytkownika.
    >
    > Zawsze też wpadnie dodatkowe kilka groszy.

    Właśnie analizuję z czystej ciekawości link jaki Konrad pzrytoczył.
    Konkurencja w tej branży jest spora. Wcześniej w Googlach patrzałem - aż
    oczopląsu dostać można od ilości takich przedsięwzięć. Niezmiernie trudno
    byłoby się przebić.

    A może inaczej: nie sprawdzałem tego, ale może wiesz... czy Allegro
    udostępnia mechanizmy integracyjne z innymi sklepami? Jakieś procedury SOAP
    itp?

  • 10. Data: 2011-10-26 23:04:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Wed, 26 Oct 2011 21:02:19 +0000 (UTC), |<onrad napisał(a):

    > zatem sprobuj jakichs zewnetrznych narzedzi, nie testowalem ale google
    > pokazalo mi http://gcsoft.pl/

    W Googlach tego jest całe zatrzęsienie. Właśnie o wypraktykowaną galerię mi
    chodziło jedynie. Link jaki mi dałeś to generator aukcji, który narzuca
    szablon a ja chciałem w obrębie firmowego szablonu osadzić samą galerię.

    > a odnosnie samego pytania o znacznik <galeria>: zapytaj na alt.pl.allegro

    Ha! Dzięki :-) Nawet nie pomyślałem o tym, że taka grupa mogłaby powstać
    :-D