  • 1. Data: 2011-10-24 17:56:14
    Temat: 2 divy obok - szerokość
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    I jeszcze jedno, chyba banalne, ale nie wiem czego szukać:

    Jest DIV. W nim są dwa obok siebie (jeden left, drugi right).
    Chciałbym, żeby po nadaniu szerokości temu pierwszemu, ten drugi
    wypełnił całą pozostałą szerokość (w jednej "linii").

    Width:100% lub width:auto - to nie to.

  • 2. Data: 2011-10-24 19:29:23
    Temat: Re: 2 divy obok - szerokość
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-24 19:56, gierrro pisze:
> [...]
    > Chciałbym, żeby po nadaniu szerokości temu pierwszemu, ten drugi
    > wypełnił całą pozostałą szerokość (w jednej "linii").

    Chyba ten:
    http://blog.html.it/layoutgala/LayoutGala23.html
    A jak nie to któryś inny:
    http://blog.html.it/layoutgala/

    :)

  • 3. Data: 2011-11-02 17:55:23
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2011-10-24 21:29, ramblinman pisze:

    > Chyba ten:
    > http://blog.html.it/layoutgala/LayoutGala23.html

    Ten przykład chyba tak nie działa.
    Może doprecyzuję obrazkiem:

    http://imageshack.us/photo/my-images/232/divautoszer
    .jpg/

    Da się tak?

  • 4. Data: 2011-11-02 18:00:28
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2011-11-02 18:55, gierrro pisze:
    > Może doprecyzuję obrazkiem:
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/232/divautoszer
    .jpg/

    > Da się tak?

    Da się, ale (jak zwykle ;)):
    1/ jeżeli pierwszemu ustawisz po prostu float:left; width:iletamchcesz;
    to drugiemu nadaj margin-left:widthPierwszego
    2/ jeżeli nie chcesz ustawiać marginesu, to nadaj drugiemu
    overflow:hidden; - dopóki nie wsadzisz do niego nic szerszego niż on sam
    to będzie się trzymał pożądanych wymiarów
    3/ możesz też skorzystać z display:table-cell; ale to nIE wszędzIE zadziała

    Napisz po co Ci to, może się okazać że wcale nie potrzebujesz takiego
    diva i uda się to inaczej załatwić.

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 5. Data: 2011-11-02 18:22:21
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2011-11-02 19:00, Paweł Piskorz pisze:

> [...]
    > 3/ możesz też skorzystać z display:table-cell; ale to nIE wszędzIE zadziała
    >
    > Napisz po co Ci to, może się okazać że wcale nie potrzebujesz takiego

    Ponieważ chciałem sterować tylko szerokością tego pierwszego a drugi,
    który będzie inaczej ostylowany graficznie miałby wypełniać resztę
    strony. Myślałem, że to banalne.

    Z drugiej strony trochę źle napisałem (i narysowałem) o tym pierwszym
    DIV-ie, że ma stałą szerokość. Ma taką jak wyjdzie z contentu a ten
    drugi powinien się dopasowywać jak na obrazku.

  • 6. Data: 2011-11-02 18:46:02
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 2 listopada 2011 19:00 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Paweł Piskorz:

    > 3/ możesz też skorzystać z display:table-cell; ale to nIE wszędzIE
    > zadziała

    Dodam tylko, że nIE działa w IE 7 i starszych, które są już coraz mniej
    popularnymi przeglądarkami. Wg tego zestawienia
    <http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers-details.
    html> stanowią około 30%
    wszystkich IE; IE z kolei stanowi około 25% wszystkich przeglądarek (to samo
    źródło), co by znaczyło, że IE7 i starszych powinno używać około 7,5%
    użytkowników strony. Nie jest to oczywiście mało, ale też nie bardzo dużo.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 7. Data: 2011-11-02 19:47:52
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2011-11-02 19:46, Mirosław Zalewski pisze:

    > Dodam tylko, że nIE działa w IE 7 i starszych, które są już coraz mniej
    > popularnymi przeglądarkami.

    Tak BTW: Czy z tym table-cell wspieranym przez najnowsze przeglądarki to
    takie trochę zatoczenie koła po nieudanym eksperymencie? Wreszcie ktoś
    załapał, że strona niekoniecznie musi być fluid, ale często ma być na
    sztywno tak rozplanowana jak zaplanował np. artysta grafik)?

  • 8. Data: 2011-11-02 20:50:57
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    środa, 2 listopada 2011 20:47 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) gierrro:

> [...]
    > załapał, że strona niekoniecznie musi być fluid, ale często ma być na
    > sztywno tak rozplanowana jak zaplanował np. artysta grafik)?

    Nie bardzo wiem, do czego pijesz. table-cell jest w specyfikacji CSS2 z 1998
    roku:
    <http://www.w3.org/TR/1998/REC-CSS2-19980512/visuren
    .html#display-prop>.
    Wiele przeglądarek obsługuje tę wartość już od wielu lat. Tylko IE -- jak to
    IE -- był trochę z tyłu. Z pewnością nie można table-cell nazwać nowością.

  • 9. Data: 2011-11-03 07:38:34
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 02-11-2011 21:50 Mirosław Zalewski napisał:
> [...]
    > IE -- był trochę z tyłu. Z pewnością nie można table-cell nazwać nowością.

    Myślę, że bardziej chodzi o to, że kiedyś layout strony robiło się na
    tabelach. A teraz można zrobić to tak samo, stosując table-cell.

    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl