  • 1. Data: 2011-10-23 16:31:14
    Temat: czyszczenie css
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    Witam.
    Czy znacie jakieś narzędzie, które przeanalizowałoby html i z CSS
    wywaliło elementy, które są tam opisane, ale nie są wykorzystane na stronie?

  • 2. Data: 2011-10-24 07:46:19
    Temat: Re: czyszczenie css
    Od: satellite <p...@g...pl>

    On 2011-10-23 18:31, gierrro wrote:

    > Czy znacie jakieś narzędzie, które przeanalizowałoby html i z CSS
    > wywaliło elementy, które są tam opisane, ale nie są wykorzystane na
    > stronie?

    Domyslam sie ze usuniecie nieuzywanych rzeczy ma zmniejszyc rozmar pliku
    css - i jesli moje podejrzenia sa sluszne - nie robilbym tego :)

    Nawet jesli plik css jest duzy - bedzie pobrany przez przegladarke tylko
    raz, a na kolejnych stronach brany z cache; jesli uda Ci sie zrobic
    osobny css dla kazdej ze stron - przegladarka bedzie musiala dla kazdej
    z nich pobierac osobny plik - a to zrujnuje spodziewane oszczednosci
    transferu

  • 3. Data: 2011-10-24 17:13:43
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2011-10-24 09:46, satellite pisze:

    > Domyslam sie ze usuniecie nieuzywanych rzeczy ma zmniejszyc rozmar pliku
    > css - i jesli moje podejrzenia sa sluszne - nie robilbym tego :)

    Pudło.
    Zwisa mi te parę bajtów.

    Po prostu trudniej się kod edytuje jak zalegają jakieś śmiecie.

  • 4. Data: 2011-10-24 19:24:48
    Od: ramblinman <%nick%@gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-24 19:13, gierrro pisze:
    [...]
    > Pudło.
    > Zwisa mi te parę bajtów.
    >
    > Po prostu trudniej się kod edytuje jak zalegają jakieś śmiecie.

    Zobacz tutaj:
    http://stackoverflow.com/questions/285442/css-cleane
    Albo od razu do zaakceptowanej odpowiedzi:
    http://www.sitepoint.com/dustmeselectors/

    Pzdr.
    Rafał

  • 5. Data: 2011-10-24 20:53:30
    Od: "|<onrad" <k...@g...pl>

    On Mon, 24 Oct 2011 19:13:43 +0200, gierrro wrote:

    > W dniu 2011-10-24 09:46, satellite pisze:

    > Po prostu trudniej się kod edytuje jak zalegają jakieś śmiecie.

    wiec najwidoczniej uzywasz nieodpowiednich narzedzi :)

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk

  • 6. Data: 2011-10-25 10:57:13
    Od: Wojtek Gapiński <w...@w...I.TO.TEZ.pl>

    Dnia 24-10-2011 21:24 ramblinman napisał:
> [...]
    >
    > Zobacz tutaj:
    > http://stackoverflow.com/questions/285442/css-cleane
    > Albo od razu do zaakceptowanej odpowiedzi:

    Używanie go jednak jest dość uciążliwe: znajduje nieużywane reguły tylko
    dla bieżącej strony. Nie sprawdza jednak reguł dla innych podstron
    serwisu (a może ja nie znalazłem takiej możliwości?), co sprawia że i
    tak trzeba przejrzeć wyniki sprawdzania na wszystkich podstronach i
    znaleźć te, które się wszędzie powtarzają.
    Co nie zmienia faktu, że lepszego narzędzia jak na razie nie znalazłem.
    Jest jeszcze takie coś:
    http://www.cleancss.com/
    ale to znajduje jedynie powtórzenia selektorów/reguł. Przydatne dla
    duuuuużych plików CSS :)

    pozdrawiam
    --
    Wojtek Gapiński
    http://jwmprojekt.pl

  • 7. Data: 2011-10-25 17:21:15
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2011-10-25 12:57, Wojtek Gapiński pisze:
    > Nie sprawdza jednak reguł dla innych podstron
    > serwisu (a może ja nie znalazłem takiej możliwości?),

    Nie znalazles. Opcja "Automation -> Spider sitemap".

    --
    NotBear

  • 8. Data: 2011-10-25 17:23:13
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2011-10-24 22:53, |<onrad pisze:
    > wiec najwidoczniej uzywasz nieodpowiednich narzedzi :)

    Wnies, prosze, cos do dyskusji i podziel sie tymi odpowiednimi.

    --
    NotBear