  • 1. Data: 2013-11-09 11:31:17
    Temat: Gdzie forum techniki?
    Od: Stefan J <s...@n...pl>

    Ta grupa powoli przestaje istnieć. Nie wiem, czy są jakieś miejsca gdzie można
    rozwijać skomplikowane wątki techniczne ? "Elektroda"-? "Gazeta.pl"-ale tam chyba
    cienizna ?
    Znacie konkretne miejsca do dyskusji?

    A do rzeczy,....szukałem wczoraj info dla kumpla , i trochę wymiękłem,...

    Jest sobie taka pompa
    http://www.ptb-sales.com/vacuum/pumps/turbo/ebara/et
    -300wszu575.jpg

    Znajomy "szuka opisu złącza" bo bo "nie ma falownika [ani kabla] do niej i musi
    sobie go dorobić

    pompa próżniowa turbomolekularna et300w

    Stefan J.

  • 2. Data: 2013-11-09 12:41:10
    Temat: Re: Gdzie forum techniki?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Stefan J"
    Znajomy "szuka opisu złącza" bo bo "nie ma falownika [ani kabla] do niej i
    musi sobie go dorobić

    Tam chyba falownik to taki zwykły się nie nada.
    Widziałeś oryginalny "falownik" do tej pompy?
    http://www.parts-initiative.com/search/2010/03/2553.
    html

    Robert

  • 3. Data: 2013-11-09 13:23:43
    Od: Stefan J <s...@n...pl>

    W dniu sobota, 9 listopada 2013 12:41:10 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
> [...]
    >
    > musi sobie go dorobić
    >

    > Tam chyba falownik to taki zwykły się nie nada.
    >
    > Widziałeś oryginalny "falownik" do tej pompy?

    Ja jestem za cieńki do tematu [próbowałem tylko wspomagać kolegę z pracy].On chce
    sobie taką pompkę do celów hobby uruchomić w warsztacie.Próbowałem w cytacie umieścić
    jego określenia, bo do końca nie rozumiem tematu. Nie mam teraz z nim
    kontaktu,...Dopiszę tylko,że kiedy wrzuciłem mu stronę o falownikach , to określił,
    że to nie jest "zwykły" falownik,cytuję :"w tej pompie to zupełnie inny typ falownika
    masz zasilanie uzwojeń, masz wyjścia hallotronowe, pozycji wirnika
    i masz sterowanie łożyskiem magnetycznym"

    Dzięki za link.Przekażę mu

    Stefan J.

  • 4. Data: 2013-11-09 13:56:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 02:31:17 -0800 (PST), Stefan J napisał(a):
    > Ta grupa powoli przestaje istnieć.
    > Nie wiem, czy są jakieś miejsca gdzie można rozwijać skomplikowane wątki techniczne
    ?

    Skoro ta grupa umiera ... to tu, przynajmniej nikt nie zarzuci ze NTG
    :-)

    Niestety - inzynieria to pojecie szerokie.

> [...]
    -300wszu575.jpg
    > Znajomy "szuka opisu złącza" bo bo "nie ma falownika [ani kabla] do niej i musi

    I co - instrukcji na stronie nie maja ?
    To trzeba do nich e-maila skrobnac.

    Nawiasem mowiac silnik jesli do falownika to pewnie zwykly trojfazowy,
    omomierz wystarczy. Parametry to juz w instrukcji, albo na wyczucie.
    Ale opis bym przeczytal, bo tam inne wazne rzeczy moga byc.

    J.

  • 5. Data: 2013-11-09 15:16:49
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "J.F."
    > Nawiasem mowiac silnik jesli do falownika to pewnie zwykly trojfazowy,

    Patrząc na gnizazdo tej pompy to on taki zwykły chyba nie jest.
    Może nastofazowy? ;-)
    http://www.usedeqsales.com/Archive/K-487d.JPG

    Robert

  • 6. Data: 2013-11-09 15:48:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 04:23:43 -0800 (PST), Stefan J napisał(a):
    > Ja jestem za cieńki do tematu [próbowałem tylko wspomagać kolegę z pracy].
    > On chce sobie taką pompkę do celów hobby uruchomić w warsztacie.

    A co on ma za hobby, ze mu sie taka pompa przyda ?

    Bo to zdaje sie powazna pompa jest, i chyba wymaga dodatkowej pompy
    prozniowej.

    J.

  • 7. Data: 2013-11-09 16:09:26
    Od: "KS" <...@o...pl>

    > A co on ma za hobby, ze mu sie taka pompa przyda ?
    >
    > Bo to zdaje sie powazna pompa jest, i chyba wymaga dodatkowej pompy
    > prozniowej.
    >

    > J.

    Widze że nawet jest polska strona, ale o takich pompach tam nic nie ma.
    Chyba rynek za słaby w PL.
    Takie pompy są np w spektrometrach masowych.
    I tak jak pszesz współpracują z "normalna pompa" próżniową.

    K.S.

  • 8. Data: 2013-11-09 18:23:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 9 Nov 2013 15:16:49 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):
    > "J.F."
    >
    > Patrząc na gnizazdo tej pompy to on taki zwykły chyba nie jest.
    > Może nastofazowy? ;-)
    > http://www.usedeqsales.com/Archive/K-487d.JPG

    Moze byc po kilka pinow na faze :-)

    Ale tu kolega wyjasnil - lozyska itp, trzeba kupic gotowy zasilacz.

    Albo pompe sprzedac, a zysk zamienic na uzyteczne zabawki.

    J.

  • 9. Data: 2013-11-09 19:27:27
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-11-09 18:23, J.F. pisze:

    > Moze byc po kilka pinow na faze :-)

    Na przykład, choć przy tej mocy to raczej zbędne. Albo ślepe piny.
    Złącze wygląda na demontowalne.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2013-11-09 20:16:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 09 Nov 2013 19:27:27 +0100, PeJot napisał(a):

    > Na przykład, choć przy tej mocy to raczej zbędne. Albo ślepe piny.

    Nie wiadomo jakie napiecie. Moze byc np bezpieczne 20V ... i 5A na
    faze.

    J.