  • 31. Data: 2011-03-08 23:05:43
    Temat: Re: Geometria zawieszenia - jaki koszt?
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2011-03-08 10:23, Cavallino pisze:
    > ASO chce 240 zł za obie osie.
    > Czy to jakaś mocno przedrożona cena, czy do zaakceptowania?
    >
    > A tak BTW - co może być (inną) przyczyną poząbkowania się opon?

    podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu
    poząbkowały? "Wielowahacz" masz z tyłu? Możesz przekładać stronami co
    kilka kkm (np. w połowie sezonu). Możesz też zastosować opony mniej
    podatne na ząbkowanie.

    http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=
    116

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 32. Data: 2011-03-09 00:47:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "V-Tec" <v...@z...pl> napisał w wiadomości

    > podejrzewam TTTM (ten typ tak ma) - jak np. vectra c. Z tyłu poząbkowały?

    Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.
    Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód), a
    które bardziej buczały to czort wie.

    >"Wielowahacz" masz z tyłu?

    Coś w ten deseń.

    > Możesz przekładać stronami co kilka kkm (np. w połowie sezonu).

    Aż tak ambitny to nie jestem.

    Możesz też zastosować opony mniej
    > podatne na ząbkowanie.
    >
    > http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=
    116

    No o tym artykule wspominałem.
    Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie wspominali.

  • 33. Data: 2011-03-09 10:25:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W trójmieście to 70-100zł kosztuje albo ustawienie samej zbieżności
    > przodu, albo ewentualnie tylko odczyt geometrii z obu osi.
    > Ustawienie geometrii na obu osiach cena to tak 150-200zł.

    No i takie właśnie ceny znalazłem też w Poznaniu.
    Nawet w ASO (innym), więc po prostu zmieniam ASO w którym będę robił
    przegląd, przy okazji zaoszczędzę trochę na samym przeglądzie.
    Tak to chytry dwa razy traci, nie dość że nie zarobią na geometrii, to nie
    zarobią też na przeglądzie.

  • 34. Data: 2011-03-09 22:36:30
    Od: V-Tec <v...@z...pl>

    W dniu 2011-03-09 00:47, Cavallino pisze:
    [..]

    > Nie mam pojęcia, to trudno dość wysłyszeć było.

    ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik "do przodu" i "do
    tyłu" to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to
    przednie czy tylne się wyząbkowały.

    > Gumiarze gadali, że wszystkie takie (były zamieniane co rok tył->przód),
    > a które bardziej buczały to czort wie.

    hm, po założeniu na przód powinny się zetrzeć ząbki.

    [..]
    > Ale jakie KONKRETNIE opony są mniej podatne na ząbkowanie to nie
    > wspominali.

    info od mojego gumiarza:
    Continental (Sport Contact) - nie ząbkują
    Dunlop SP Sport Fast Response - ząbkują
    Fulda Carat Progresso - ząbkują

    Z tego co czytałem to bardziej ząbkują te z poprzeczną kostką i dużymi
    odstępami między nimi w osi wzdłużnej.

    W.

  • 35. Data: 2011-03-09 23:53:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    >
    > ręką powinieneś wyraźnie wczuć. Jak pogłaskasz bieżnik "do przodu" i "do
    > tyłu" to wyczujesz różnicę. Może będziesz w stanie określić czy to

    Wszystkie są poząbkowane zdaniem gumiarza.
    Ale nie wiem które mi buczały w zeszłym roku.