  • 1. Data: 2009-02-11 10:08:19
    Temat: Gęstość upakowania pikseli - pytanie
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Czy może mi ktoś pomóc z wyliczeniem gęstości upakowania pikseli na
    matrycy webcama 640x480(rzeczywista ilość pikseli) o przekątnej 1/3"?
    Niestety nie wiem, jakie na prawdę wymiary (długość x szerokość) ma
    matryca o takich rozmiarach i jakie są inne popularne rozmiary fizyczne
    matryc w takich kamerkach (może 1/6")?
    Chciałbym to porównać do gęstości upakowania pikseli we współczesnych
    wysokorozdzielczych aparatach APS-C i 4/3.
    Czy może ktoś zmierzyć fizyczny rozmiar matrycy swojej web kamerki??? W
    specyfikacjach technicznych ciężko dojść nawet rzeczywistej (natywnej)
    rozdzielczości kamerki, za to interpolowaną (np. 4mpx) podają wielką
    czcionkę :/

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 2. Data: 2009-02-11 10:21:18
    Temat: Re: Gęstość upakowania pikseli - pytanie
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:
> [...]
    > matrycy webcama 640x480(rzeczywista ilość pikseli) o przekątnej 1/3"?
    > Niestety nie wiem, jakie na prawdę wymiary (długość x szerokość) ma

    (640x)^2 + (480x)^2 = ?

  • 3. Data: 2009-02-11 10:22:04
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Paweł W. napisał(a):
> [...]
    > specyfikacjach technicznych ciężko dojść nawet rzeczywistej (natywnej)
    > rozdzielczości kamerki, za to interpolowaną (np. 4mpx) podają wielką

    http://www.fotoporadnik.pl/rozmiary-matryc-en.html

    wer

  • 4. Data: 2009-02-11 10:37:34
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > (640x)^2 + (480x)^2 = ?

    Tylko, że 1/3" to nie jest przekątna. Przekątna jest mniejsza.

    wer

  • 5. Data: 2009-02-11 10:44:15
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    b...@n...pl pisze:

    > Tylko, że 1/3" to nie jest przekątna. Przekątna jest mniejsza.

    No właśnie o to mi chodzi. Co mi z tego, że podają 1/3" lub 1/6", jak
    wiemy, że to nie jest rozmiar przekątnej matrycy.

    Ze wzoru na stronie podanej przez b...@n...pl(dzięki) wynika, że
    rozmiar przekątnej to ok. 2/3 średnicy. Długości boków z proporcji już
    sam sobie obliczę, tylko czy ktoś wie, czy to jest 1/3" czy 1/6" ???
    Chodzi o typową web camerkę, w moim przypadku jest to Logitech QuickCam
    E1000.

    To co znalazłem na forum Logitecha:
    Ktoś się pyta:
    "Hi Every Body
    I m a PhD student and using Logitech quickcam 4000 in my research
    project. I need following details/specs of this
    1) CCD sensor size (mm * mm)
    2) Pixel size (mm*mm),
    3) Focal length of the this webcam or that of lens used in it
    4) Horizental distance of webcam lens from the webcam mouth (eyepiece)
    5) Or how can I measure these and any mathemical model to focus and
    capture an image from least possible distance
    Please I shall appreciate every possible help or reference"

    Odpowiedź:
    1) This information is not available to the forum.
    2) This information is not available to the forum.
    3) 4.5 mm EFL, 42° DFoV
    4) This information is not available to the forum.
    5) This information is beyond the scope of this forum.

    No, ale pkt. 3 pozwoli nam na wyliczenie przekątnej matrycy, co nie? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 6. Data: 2009-02-11 11:46:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > To co znalazłem na forum Logitecha:
    > 3) 4.5 mm EFL, 42° DFoV

    Wyszło mi, że przekątna matrycy, to 3,456mm. Czy mógłby ktoś mnie
    sprawdzić? Dawno nie robiłem zadań z trygonometrii.

    alfa=42st.
    alfa'=21st
    wysokość(h)=4,5mm
    podstawa trójkąta=a (jest połową przekątnej matrycy)
    tg(alfa')=a/h
    tg(21st)=0,384 (http://matma4u.akcja.pl/tablice/tft.htm)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 7. Data: 2009-02-11 11:56:41
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Paweł W. napisał(a):
> [...]
    > Niestety nie wiem, jakie na prawdę wymiary (długość x szerokość) ma
    > matryca o takich rozmiarach i jakie są inne popularne rozmiary fizyczne

    http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/Camera_Syst
    em/sensor_sizes_01.htm

    1/3" - 6.000 (przekątna) 4.800 (szerokość) 3.600 (wysokość)

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 8. Data: 2009-02-11 12:06:14
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Rozmiary matrycy:
    przekątna= 3,456mm
    a=2,7548mm
    b=2,0736mm
    pow=5,73308928mm2
    640x480px=307200px

    I teraz wyniki gęstości:
    307200px na 5,733... mm2 daje 58 583px/1mm2
    Czyli 5 858 300px/1cm2 (5,86MP/cm2)
    Wychodzi, że gęstość upakowania zbliżona do tej w Olympusie E-30
    (5,1MP/cm2). Kompakty wyprzedzają gęstością o całe lata świetlne :D

    I na koniec - ekwiwalent ogniskowej dla FF - 43mm/3,456mm= 12.4421

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 9. Data: 2009-02-11 18:06:37
    Od: McArti <a...@o...pl>

    czyli coś koło 1/6"

  • 10. Data: 2009-02-11 18:57:29
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    McArti pisze:
    > czyli coś koło 1/6"

    Tak. Ale gęstością ma dużo bliżej do aparatów z dużą matrycą, a nie do
    kompaktów z minimatrycami.
    Ciekawe, czemu nie są zbliżone do lustrzanek pod względem szumów (tym
    bardziej, że większość tych matryc to CMOS, a niektóre to nawet
    320x240px, więc 2x większe piksele.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79