  • 1. Data: 2009-02-10 22:25:48
    Temat: Laptop IBM T42 / T43
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Witam!

    Chcę kupić laptopa, który póki co będzie mi służył do obróbki zdjęć (wiem, że
    laptopy raczej nie są do tego przeznaczone). Googlałem i zauważyłem, że jako
    "mniejsze zło" polecane są właśnie IBM T42 albo T43 z matrycami 15'' 1400x1050.

    M.in. tutaj:
    http://groups.google.pl/group/pl.rec.foto.cyfrowa/br
    owse_thread/thread/1b15053c6d3b003e/c8ed8cf64e2df0b4
    ?lnk=gst&q=t43#c8ed8cf64e2df0b4

    oraz tutaj
    http://pentax.org.pl/printview.php?t=8849&start=0&si
    d=bec7992edc7d85d322be812a4218457a

    W związku z tym, chciałem dla pewności zapytać, czy laptop sprzedawany pod
    poniższym linkiem, ma matrycę w technologii IPS:
    http://allegro.pl/item549337112_ibm_t42_1_8_15sxga_1
    gb_grade_a0_bt_wxp_gw_fv_ss.html

    Wszystko wskazuje na to, że tak (15'' 1400x1050), ale może czegoś nie
    zauważyłem...
    Będę wdzięczny za pomoc! :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski

  • 2. Data: 2009-02-10 22:40:38
    Temat: Re: Laptop IBM T42 / T43
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Marcin Delektowski pisze:
    > Wszystko wskazuje na to, że tak (15'' 1400x1050), ale może czegoś nie
    > zauważyłem...
    > Będę wdzięczny za pomoc! :-)

    Szukaj słowa "flexview" lub "flexiview" (czasem różnie piszą).
    15 cali miały większe rozdzielczości jeszcze - jak byś pytał. Tyle to
    było dużo dla 14 calowych.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-02-10 22:41:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marcin Delektowski napisal:
> [...]
    > "mniejsze zło" polecane są właśnie IBM T42 albo T43 z matrycami 15'' 1400x1050.

    Unikaj T43. Mam oba tzn. T42p i T43p. Niestety, w przypadku T43 Lenovo (wtedy
    wciaz pod logiem IBM-a) dalo ciala: wsadzili do srodka sterownika SATA, ale
    dysk PATA i spieli to takim smiesznym mostkiem translacyjnym oraz dodatkowo - co
    jest najgorsze - zmodyfikowali liste rozkazowa dyskow. W efekcie z T43 chodzi tylko
    kilka specyficznych dyskow Hitachi, majacych zmodyfikowany BIOS, o stosunkowo malych
    pojemnosciach. Do T43 musialem sobie dokupic ramke do baya, aby w niej wsadzic
    dodatkowy
    dysk, bo pojemnosc byla zalosna.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-02-10 23:02:53
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin Delektowski" <t...@i...pl> napisał:

> [...]
    gb_grade_a0_bt_wxp_gw_fv
    _ss.html

    > Wszystko wskazuje na to, że tak (15'' 1400x1050), ale może czegoś nie

    Wyglada na to, że włąśnie IPS. Jeśli chcesz mieć 100% pewności poproś o
    numer seryjny lub kod modelu i sprawdź na stronach IBM-a dokłądną
    konfigurację.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-02-11 09:26:46
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin Delektowski <t...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    jako
    > "mniejsze zło" polecane są właśnie IBM T42 albo T43 z matrycami 15''

    Polecam wlasnie te matryce. Uzywam starego juz IBMa R52 wlasnie z ta matryca
    1400x1050. Matowa i bardzo dobrze mozna ja ustawic w Adobe gamma.
    Jak bede wymienial na nowszy model to tez tylko w taka matryca, gdyz
    widzialem inne i probowalem ustawiac tonalnosc.
    Co do dyskow nie wiem, ja uzywam systemu na dysku USB, wiec nie interesuje
    mnie nawet jaki dysk jest w srodku i jak podlaczony.
    Tez przegladalem ostatnio notebooki i metoda wykluczania zostaly mi T42 i T43.

    Paweł Sz
    www.szwayko.republika.pl

  • 6. Data: 2009-02-11 09:54:17
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 11 Lut, 10:26, "Paweł Szwajkowski" <s...@N...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > mnie nawet jaki dysk jest w srodku i jak podlaczony.
    > Tez przegladalem ostatnio notebooki i metoda wykluczania zostaly mi T42 i T43.

    Z IPS-em jest jeszcze np. T60p:
    http://www.thinkwiki.org/wiki/TFT_display

  • 7. Data: 2009-02-11 17:49:14
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Dziękuję Wam bardzo za uwagi! :-) Co do strony IBM i potwierdzenia
    konfiguracji - niestety nic z tego, bo choć specyfikacja szczegółowa, to oprócz
    rozdzielczości, nie jest podana informacja o tym czy matryca jest IPS (niestety
    kod modelu zostawiłem w pracy i teraz nie dam rady podać dla weryfikacji).
    Szukałem tutaj:
    http://www-01.ibm.com/support/advsrch.wss?rs=0&loc=e
    n_US
    w "Enter search terms, part number or machine type-model:".

    Pan sprzedawca nie był pewny odnośnie matrycy IPS - też szukał w specyfikacji,
    ale tej informacji się nie doszukał.
    Model to T42, więc pewnie problemów z dyskiem nie będzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marcin Delektowski

  • 8. Data: 2009-02-11 19:31:01
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    n_US
    > w "Enter search terms, part number or machine type-model:".

    Jednak można.
    Link dla T42 z matrycami 15":
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-55304
    dla T42 z matrycami 14.1":
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-46502

    Przy numerze części zamiennej samej matrycy faktycznie nie ma inforamcji o
    jej technologii. Informacja ta jest natomiast przy typie inwertera matrycy
    który w danym komputerze jest zastosowany. Sprawdzasz zatem jaki typ
    'Inverter Card' ma Twój model laptopa - i tam masz informację, czy jest to
    TN, czy IPS.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2009-02-11 21:15:04
    Od: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski"

    > Sprawdzasz zatem jaki typ
    > 'Inverter Card' ma Twój model laptopa - i tam masz informację, czy jest to
    > TN, czy IPS.

    Dzięki! Przyznam, że nie wpadłbym na to. :-) Mam nr modelu: 2373-ydl i chyba
    ślepy jestem, bo nie widzę w tabelce...

    --
    Pozdrawiam!
    Marcin Delektowski

  • 10. Data: 2009-02-11 22:38:27
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    > Dzięki! Przyznam, że nie wpadłbym na to. :-) Mam nr modelu: 2373-ydl i
    chyba
    > ślepy jestem, bo nie widzę w tabelce...

    Ech... też można sobie poradzić - wchodzisz w 'Product information',
    wpisujesz kod modelu w wyszukiwarkę i dostajesz:
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath
    .do?quickPathEntry=2373Y
    DL - czyli 2373-CTO z niewielkimi modyfikacjami których listę podają. Tyle
    że... 2373CTO to... Thinkpad T40
    (http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPat
    h.do?quickPathEntry=2373
    CTO) - a to już zaczyna budzić moją nieufność. Czyżby jakiś T40
    podrasowywany do standardu T42? A może masz jakiś błąd w kodzie modelu - w
    sumie to właśnie wydaje mi się najbardziej prawdopodobne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)