  • 1. Data: 2021-09-02 10:25:45
    Temat: Głośnik buczy gdy źródło jest wyłączone
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Podłączyłem wyjście Audio Out (mini jack) z projektora do głośników (aux
    in). Wszystko jest fajnie poza tym że gdy wyłączę projektor z pilota, z
    głośnika wydobywa się ciche buczenie. Buczenie staje się głośniejsze gdy
    odepnę przewód od strony projektora - czyli samo wpięcie przewodu w
    głośniki powoduje powstanie tego efektu.

    I co mogę z tym zrobić? Jakaś przelotka czy inna magiczna kostka do
    wpięcia pomiędzy przewód minijack która eliminuje ten efekt? A może olać
    wyjście z projektora i jakiś spliter do HDMI, które dostarcza obraz
    (nadawca jest zawsze aktywny, może to by rozwiązało problem) i wtedy
    przewód podpiąć między tym rozdzielaczem a głośnikami? Są w ogóle takie
    (man in the middle) przelotki żeby sygnał audio z HDMI po drodze
    podłączyć do głośników/słuchawek?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-09-02 12:07:43
    Temat: Re: Głośnik buczy gdy źródło jest wyłączone
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 9/2/2021 o 10:25 AM, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    > przewód podpiąć między tym rozdzielaczem a głośnikami? Są w ogóle takie
    > (man in the middle) przelotki żeby sygnał audio z HDMI po drodze

    Rezystor 2,2k? - 4k7? równolegle do wejścia AUX.
    Masz za dużą impedancję na wejściu i przydźwięk sieciowy
    indukujący się w kablu robiącym za antenę jest słyszalny.
    Jeśli nadal będzie za głośno buczało jeszcze zmniejsz do 1k?...

    Tam nie ma magii tylko za czułe wejście AUX...

    --
    pzdr, j.r.