  • 21. Data: 2011-07-20 08:41:46
    Temat: Re: Gniazdo zapalniczki - jakie?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-07-20, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Zastosowałem to rozwiązanie w obu moich motocyklach. Nie miałem kłopotów.
    > Bezpiecznik dałem jakieś 5A. Używam tylko do nawigacji.
    >
    > Jak miałbym tym spalić motocykl?

    Czyli nie masz pojecia a komus doradzasz :-) Poprowadz sobie kabel pod
    kanapa, owiewkami a pozniej jego dwa konce wloz pomiedzy + i -
    akumulatora to zobaczysz. Wpinanie czegokolwiek do elektryki bez
    bezpiecznika to glupota.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 22. Data: 2011-07-20 08:56:44
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    AZ <a...@g...com> napisała rzekomo
> [...]
    > kanapa, owiewkami a pozniej jego dwa konce wloz pomiedzy + i -
    > akumulatora to zobaczysz. Wpinanie czegokolwiek do elektryki bez

    Przeciez dal bezpiecznik. 5A, tak napisal.

    --
    Jasio
    etz vfr

  • 23. Data: 2011-07-20 09:01:03
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2011-07-19 17:47, Contravene pisze:
    > Powitac,
    >
    > poszukuje gniazda zapalniczki, przeczytalem troche lektury, ale ze
    > elektryk ze mnie zaden to przychodze po porade. Znalazlem cos takiego:
    > http://allegro.pl/wodoodporne-gniazdo-zapalniczki-z-
    przekaznikiem-i1710733590.html

    > Czy ten zestaw posiada wszystko, czego potrzebuje, zeby zamontowac
    > gniazdo w Hondzie VFR V-TEC (tak, aby ani po jednej ani po drugiej
    > stronie nic nie spalic)? Podłączać zamierzam do akumulatora.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Contravene
    > VFR V-TEC

    Kupilem takie tylko podwojne za bodajze 12zl (1 gniazdo na nawi, drugie
    do ladowania telefonu albo baterii do aparatu bez znaczenia wczy w
    czasie jazdy czy podczas postoju):

    http://e-carpoint.pl/Gniazdo_12V_wodoodporne-308.htm

    Mozna tez wstawic od razu takie cudo (wystarczy odciac wtyk i dolutowac
    oczka na kablach) i masz swiety spokoj nawet z ladowaniem przez USB pod
    warunkiem ze bedzie dawalo dosc pradu i ladowalo jak trzeba a nie "na
    pol gwizdka" (niektore ladowarki czy navi potrzebuja np 1000mA a nie
    500mA jak ponizej):

    http://e-carpoint.pl/Rozgaleziacz_2_gniazda_plus_USB
    -398.html

    Plus bezpiecznik 20A w obwod i luz. Swietnie sprawdzilo sie to podwojne
    gniazdo w R1 oraz w F4i w czasie wycieczki De->Fr->It itd w
    kwietniu/maju (ok. 6500km z czego z 600km w ciezkim deszczu).
    Umiejscowienie pod kanapa.

    Przekazniki, wpinanie pod swiatla? Po co takie kombinacje? Nie wystarczy
    podpiac ustrojstwa prosto pod akumulator i wrzucic do tego najprostszy
    przelacznik zamontowany gdzies na zewnatrz moto coby sie dalo pstryknac
    wywolujac przerwe i brak ladowania lub wlaczenie tegoz np podczas
    parkingu kiedy sie zwiedza a telefon sobie sie pod kanapa laduje? Wazne
    aby wtyczka twardo siedziala w takim gniazdku bez luzow zeby na wybojach
    nie rozlaczalo ladowania (troche tasmy izolacyjnej zalatwia sprawe).

    Mod latwy, prosty i skuteczny. I nie kosztuje 150zl na jakies gniazdka
    "motocyklowe" super hiper wodo-wstrzaso-idiotoodporne. Chyba ze komus
    potrzebny swiecaco-lsniacy bajer do czopka z fredzlami... :D

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 24. Data: 2011-07-20 09:18:14
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    Napisał:

    > Weź najtańsze gniazdko za 5 zł, zamontuj gdzieś pod kanapą i tyle.
    > Może być z jakimś bezpiecznikiem dla spokojności.

    Otóż nie MOŻE, a MUSI być z bezpiecznikiem.

    pozdr
    newrom
    PS. tak, wiem, da się bez, tak jak da się podobno do podcierania dupy
    uzyć szczotki drucianej. Ale ja preferuje staroświeckie metody ;)
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 25. Data: 2011-07-20 09:18:24
    Od: Damork <d...@w...pl>

    Na mównicę wtargnął "Roman Niewiarowski", poprawił mikrofon, rozwarł
    paszczę i ryknął:

> [...]
    > motora ? Nima co se dupy szklem podcierac, przekaznik musi byc - zeby mu
    > ktos nie rozladowal akku gdy moto bedzie stalo luzem (mozna zalatwic
    > przelacznikiem ukrytym pod siedzeniem czy w innym miejscu, ale to troche
    > upierdliwe (aczkolwiek bywa przydatne). Przekaznik prad niech sobie
    > bierze np ze swiatel, wlaczasz swiatla to sie pojawia napiecie w gniazdku.
    > A czy kupi to czy jakies inne gniazdo to sprawa wtorna.
    >
    > pozdr
    > newrom
    > PS. brak bezpiecznika przy gniazdku zapalniczki to totalny debilizm.

    To jest przerost formy nad treścią, a umieszczone w opisie uzasadnienei
    montażu przekaźnika to już w ogóle sztuka sama w sobie :)

    Sam mam gniazdo używane wyłącznie do zasilania nawigacji, a jako że mam
    dwie ładowarki, to gniazdo poszło pod siedzenie, ładowarka jest wpięta na
    stałe, a kabel pociągnięty po ramie do kierownicy. Pewnie że jest ryzyko że
    jakiś głąb mi po złości wtyczkę kiedyś uszkodzi, ale póki co...
    Gniazdo jest najtańsze, bo pod kanapą nie pada, podłączenie bez żadnych
    przełączników, gdyż po pierwsze z racji braku dostępności z zewnątrz i tak
    nikt mi nic nie rozładuje, a poza tym gniazdo podłączone jest pod
    Tajemniczą Wolną Kostkę której przeznaczenia nie znam, ale za to na jednym
    z pinów po włączeniu stacyjki pojawia się napięcie. Jak wyłączę znika i
    już. Nie ciągnąłem jakiś mitycznych grubych kabli, na zasilającym mam
    wpięty bezpiecznik i tyle. Maksymalnie amatorsko i niefachowo, ale drugi
    rok działa bezbłędnie.

    Piotr Mockałło
    Jednoosobowa Rezerwa Szturmowców Imperium na XJ 600N
    http://www.osiatkowania.pl

  • 26. Data: 2011-07-20 09:36:17
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-07-20 11:18, Damork pisze:

    > To jest przerost formy nad treścią, a umieszczone w opisie uzasadnienei
    > montażu przekaźnika to już w ogóle sztuka sama w sobie :)

    Łitam, u mnie na tym przekaxniku i kablach poza gniazdkami lata też
    smarownica i odgrzewane minetki. Kabelki mam grube podciagniete
    bezposrednio z akku. Wszystkie akcesoria pod to podpinam i spie spokojnie :)

    > wpięty bezpiecznik i tyle. Maksymalnie amatorsko i niefachowo, ale drugi
    > rok działa bezbłędnie.

    Znalazłem kiedys w motocyklu po makaroniarzu kable skrecone i owiniete
    tasma samoprzylepna (taka przezroczysta, biurowa). Dzialalo pare lat,
    sadzac z wygladu. Mimo wszystko nie polecam ;)

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 27. Data: 2011-07-20 09:45:48
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-07-19 20:07, Kuczu pisze:

    > To trzeba przekaznik wysterowac plusem tylnej lampy pozycyjnej. Wtedy
    > wystarczy wlaczyc postojowki aby pojawilo sie napiecie na gniazdku.
    > Kazdy motocykl ma mozliwosc wlaczenia postojowek i wyjecia kluczyka.
    > Mozna tez wysterowac ze stacyjki ale wtedy aby podac napiecie trzeba
    > miec kluczyk w stacyjce a to nie zawsze jest wskazane.

    a po co sie tak meczyc, mozna podpiac go pod kostke, pod zbiornikie,
    gdzie bedzie zasilany dopiero po wlaczeniu stacyjki, mozna te, jak ktos
    pisal bezposrednio do aku z ukrytym pod kanapa wlacznikiem, ze zdjeciem
    kanapy, przed jazda i przelaczeniu takiego wlaczniczka, chyba nie ma za
    wiele roboty
    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 28. Data: 2011-07-20 10:10:52
    Od: "JK" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Contravene" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    >gniazdo w Hondzie VFR V-TEC (tak, aby ani po jednej ani po drugiej
    >stronie nic nie spalic)? Podłączać zamierzam do akumulatora.

    Witam.
    Rozgorzała dyskusja, ale jak przeważnie trochę "nad wyższością świąt...".

    Zestaw - który podlinkowałeś - jest chyba kompletny..
    Tzn. jest przekaźnik i chyba bezpiecznik (to małe pudełeczko do którego
    dochodzą przewody z końcówkami do akumulatora).
    I raczej nic nie trzeba w nim lutować. Tylko zamontować. Czerwony kabelek
    powinien iść na "+" a czarny na "-" (masę) akumulatora.
    Jak podłączysz to UPEWNIJ się, że napięcie jest na wewnętrznym (centralnym,
    środkowym itd.) styku zapalniczki.
    Ten żółty kabelek służy do sterowania przekaźnika - podepnij go pod jakiś
    kabel na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki na "ON".
    Choćby przy samej stacyjce. Unikniesz wielu roczarowań jak przykładowo
    rozładowane aku itp.

    Powodzenia - JK.

    Koniecznie sprawdź prawidłowość podłączenia jak pisałem powyżej.

  • 29. Data: 2011-07-20 15:30:31
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-07-20 11:45, Michał V-R pisze:

> [...]
    > pisal bezposrednio do aku z ukrytym pod kanapa wlacznikiem, ze zdjeciem
    > kanapy, przed jazda i przelaczeniu takiego wlaczniczka, chyba nie ma za

    ALe zartujesz prawda ?

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 30. Data: 2011-07-20 20:23:49
    Od: "Przemysław Budnicki" <a...@g...pl>

    Leszek Karlik <l...@h...pl> napisał(a):

    > On Tue, 19 Jul 2011 18:11:36 +0200, Roman Niewiarowski
    > <n...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Może jeszcze darować sobie zasilacz zapalniczka-USB i
    > zamontować od razu gniazdo USB. ;-)
    >
    > http://www.webbikeworld.com/r4/waterproof-motorcycle
    -usb-port/

    > Tylko w Polsce czy w innym Hong-Kongu jakoś nigdzie tego
    > nie znalazłem :-)

    zwariowałeś? to 20 USD kosztuje :o
    lepiej kup myszkę za 10zł i lutownice w lidl'u za 15 zł i
    lutuj lutuj pod siedzeniem.... a jak Ci się spali nawigacja, kamera, czy umrze
    aku to .... módl się żeby telefon zdążył się naładować, żeby zadzwonić po
    pomoc ;-)

    Pozdrawiam
    ironiczny asterix - "zwolennik prowizorki";-)