  • 21. Data: 2014-02-17 22:13:58
    Temat: Re: HTML5 - jak zorganizować drag and drop?
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2014-02-17 19:01, Borys Pogoreło pisze:

    > Animacje to tylko przydatna rzecz, najważniejsza jest wygoda w obsłudze
    > DOM. Od tego można było kiedyś osiwieć. Ładnie opakowany AJAX też jest nie
    > bez znaczenia.

    Oj tam... aktualnie obsługa DOM nie jest już tak dramatyczna, jak kilka
    lat temu. Czas odświeżyć bieżący stan :D XMLHttpRequest też już działa
    całkiem nie najgorzej.

    Ososbiście bardziej spoglądam w kierunku MVC, MVVM (Knockout) :-) Ale to
    zupełnie osobny temat. ;-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 22. Data: 2014-02-18 09:42:38
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Feb 2014 22:13:52 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Dobrze wiesz, że to akurat żadna gwarancja. Ponad 6 lat developerki a
    > "backlog" z "bugami" nadal jest spory.

    Przy projekcie tej wielkości to nie dziwi. Ale lepsze to, niż bicie głową w
    mur.

    > Nie to, że jestem jakoś przeciwny
    > jQuery, ale argument "bo setki developerów nad tym pracuje" do mnie nie
    > przemawia. Sam ostatnio w zeszłym roku musiałem poprawić jQuery bo
    > zwyczajne "trim" nie potrafiło usunąć "non-breaking-space".

    To mnie akurat nie dziwi - to zdecydowanie nie jest biały znak ASCII.
    Podobnie mógłbyś mieć pretensje do tej funkcji, że nie usuwa innych
    podobnych znaków z palety UTF-8.

    Dla porównania implementacje z kilku języków skryptowych:
    PHP: trim() usuwa białe znaki ASCII
    Python: .strip() również usuwa tylko białe znaki ASCII
    Ruby: .strip j/w

    > P.S. https://gist.github.com/cinsoft

    Zamiast szydzić z nich po kolei, niech dołączy :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 23. Data: 2014-02-18 09:55:20
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Feb 2014 22:13:58 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Oj tam... aktualnie obsługa DOM nie jest już tak dramatyczna, jak kilka
    > lat temu. Czas odświeżyć bieżący stan :D XMLHttpRequest też już działa
    > całkiem nie najgorzej.

    A wtedy przyjdzie klient, który dalej siedzi na XP/IE8 i jemu to wytłumacz
    :)

    > Ososbiście bardziej spoglądam w kierunku MVC, MVVM (Knockout) :-) Ale to
    > zupełnie osobny temat. ;-)

    Żeby jeszcze mieć na to czas.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2014-02-18 09:57:05
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Feb 2014 22:01:55 +0100, Marek napisał(a):

    > Hmmm... póki co znajduję dwa:
    > - część redakcyjna CMS
    > - wyszukiwanie na bieżąco (np. hintowanie pól tekstowych) w formularzach
    > - pomijam osadzanie zewnętrznej treści bo to nie ma związku ze stroną
    > jako taką
    > - pomijam dynamiczne SVG bo to raz na ruski rok mam okazję robić
    > - coś przeoczyłem?

    Przede wszystkim aplikacje webowe. A że niektórzy to na siłę wpychają w
    każde możliwe miejsce, to już inna sprawa :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 25. Data: 2014-02-18 21:51:04
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2014-02-18 09:42, Borys Pogoreło pisze:

    > Przy projekcie tej wielkości to nie dziwi. Ale lepsze to, niż bicie głową w
    > mur.

    Hm, myślę, że dałoby się to lepiej ogarnąć. Ale to moje zdanie ;-)

    > To mnie akurat nie dziwi - to zdecydowanie nie jest biały znak ASCII.

    Hm, ja co innego widzę na liście
    http://www.theasciicode.com.ar/extended-ascii-code/n
    on-breaking-space-no-break-space-ascii-code-255.html

    [...]

    > Zamiast szydzić z nich po kolei, niech dołączy :)

    Konstruktywna krytyka nie oznacza "automatycznie chcę dołączyć do
    projektu" ;-)

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 26. Data: 2014-02-19 11:06:02
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 18 Feb 2014 21:51:04 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Hm, ja co innego widzę na liście
    > http://www.theasciicode.com.ar/extended-ascii-code/n
    on-breaking-space-no-break-space-ascii-code-255.html

    Nie wiem skąd to wzięli, bo &nbsp; to 0xA0 / &#160;

    Narzekaniem świata nie zmieni ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl