  • 1. Data: 2014-02-16 19:38:06
    Temat: HTML5 - jak zorganizować drag and drop?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Czy możecie zaproponować praktyczne podejście do realizacji zamiany
    pozycji rekordów w bazie danych z użyciem tabeli html? Powiedzmy, że
    wyciągamy z bazy 10 rekordów i wyświetlamy je jako:

    Jako interfejs użytkownika wygodnie jest się posługiwać techniką drag
    and drop do zmiany kolejności tych rekordów. No ale teraz powstaje
    kłopot bo jak poinformować bazę od ID przeciąganego rekordu oraz ID
    rekordu, na jaki upuściliśmy element?

    Póki co jedynym rozwiązaniem jakie mi do głowy przychodzi, to jest
    zaszycie inline tych danych:

    onDragDrop="dragDrop(event, tu ID)">

    Przy tym podejściu trzeba zawsze pamiętać o wstawieniu obsługi zdarzeń
    inline. Czy jest lepsze podejście zgodne z HTML? Łatwiej byłoby wstawić
    do tr atrybut np. idRekordu="tu ID" i wtedy można zrezygnować z obsługi
    zdarzeń inline ale nie będzie to zgodne z HTML5.

    Marek

  • 2. Data: 2014-02-16 21:47:10
    Temat: Re: HTML5 - jak zorganizować drag and drop?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 19:38:06 +0100, Marek napisał(a):

> [...]
    > do tr atrybut np. idRekordu="tu ID" i wtedy można zrezygnować z obsługi
    > zdarzeń inline ale nie będzie to zgodne z HTML5.

    Zamiast wynajdywać koło na nowo użyj jQuery UI + draggable/sortable

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2014-02-16 22:34:39
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-16 21:47, Borys Pogoreło pisze:

    > Zamiast wynajdywać koło na nowo użyj jQuery UI + draggable/sortable

    No ale jak mi jQuery pomoże? jQuery nie zna specyfiki mojego CMSa więc i
    tak będę musiał "jakoś" przekazywać ID dwóch rekordów w tabeli
    przeciąganego i docelowego. Nie mogę liczyć na magiczną wiedzę jQuery.

    Marek

  • 4. Data: 2014-02-16 23:47:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 16 Feb 2014 22:34:39 +0100, Marek napisał(a):

    > No ale jak mi jQuery pomoże? jQuery nie zna specyfiki mojego CMSa więc i
    > tak będę musiał "jakoś" przekazywać ID dwóch rekordów w tabeli
    > przeciąganego i docelowego. Nie mogę liczyć na magiczną wiedzę jQuery.

    http://api.jqueryui.com/sortable/#method-toArray
    + odpowiednia zawartość ID i odczytanie tego później

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2014-02-17 00:20:37
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-16 23:47, Borys Pogoreło pisze:

    > http://api.jqueryui.com/sortable/#method-toArray
    > + odpowiednia zawartość ID i odczytanie tego później

    Czy "odpowiednia zawartość ID" to np. przedrostek w ID elementu do
    zakodowania ID fizycznego rekordu w bazie? Np "user_1234", "user_1235"
    itd. a potem ucinanie "user_" w celu odkodowania fizycznego ID?

    Marek

  • 6. Data: 2014-02-17 00:43:32
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Feb 2014 00:20:37 +0100, Marek napisał(a):

    > Czy "odpowiednia zawartość ID" to np. przedrostek w ID elementu do
    > zakodowania ID fizycznego rekordu w bazie? Np "user_1234", "user_1235"
    > itd. a potem ucinanie "user_" w celu odkodowania fizycznego ID?

    Czemu nie, sam tak często robię.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-02-17 00:50:58
    Od: Cezary Tomczyk <c...@g...com>

    W dniu 2014-02-16 21:47, Borys Pogoreło pisze:
    [...]
    > Zamiast wynajdywać koło na nowo użyj jQuery UI + draggable/sortable

    Jeśli już korzysta z jQuery w projekcie, to może to ma sens.

    Niemniej jednak, jeśli nie, to:

    jquery-1.11.0.min.js - 96 KB
    jquery-ui-1.10.4.custom.min.js - 17 KB (tylko core, widget, mouse,
    draggable, sortable).

    Razem 113 KB

    Ekhm, tylko dla drag&drop i sortowania? E...

    --
    Cezary Tomczyk
    http://www.ctomczyk.pl/

  • 8. Data: 2014-02-17 01:09:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 17 Feb 2014 00:50:58 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

> [...]
    > draggable, sortable).
    >
    > Razem 113 KB
    >
    > Ekhm, tylko dla drag&drop i sortowania? E...

    Jakieś 40KB po potraktowaniu gzipem, więc nie ma dramatu. Chce się jeszcze
    komuś rzeźbić takie rzeczy w "gołym" JS mając do dyspozycji frameworki?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2014-02-17 10:15:22
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-17 00:43, Borys Pogoreło pisze:

    > Czemu nie, sam tak często robię.

    Ok, mi też wydaje się to jedynym rozsądnym rozwiązaniem. Póki co
    "ładniejszego" nie znajduję. Dzięki :-)

    Marek

  • 10. Data: 2014-02-17 10:21:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-17 01:09, Borys Pogoreło pisze:

    > Jakieś 40KB po potraktowaniu gzipem, więc nie ma dramatu. Chce się jeszcze
    > komuś rzeźbić takie rzeczy w "gołym" JS mając do dyspozycji frameworki?

    Tak przy okazji: korzystałem niegdyś z frameworku oferowanego przez
    Adobe. Do dziś muszę poprawiać serwisy WWW gdyż IE11, czy najmnowszy
    Chrome traktowany jest przez nie jako Netscape. Dlatego osobiście wolę
    wykorzystać własne biblioteki. Wspomniany drag and drop zrealizowałem w
    100 liniach kodu licząc puste linie, linie w których jest 1 znak np.
    nawias oraz komentarze do kodu.

    Marek