  • 1. Data: 2012-10-17 12:11:39
    Temat: IBM/Lenovo - power manager (ladowanie akku)
    Od: f...@a...pl

    Czesc,

    mam Lenovo R61i i tam Power Manager pozwala na okreslenie poziomu
    rozladowania akumulatora przy ktorym nastapi rozpoczecie ladowania
    akumulatora. Czyli ustawiamy np. jezeli ponizej 20% to dopiero wtedy
    rozpoczynamy ladowanie (na 100% lub troche mniej).

    Czy u innych producentow: Assus (corka ma netbooka), HP (ma zona) tez
    sa takie managery ladowania? No chyba, ze mozna jakis alternatywny
    wziac soft?

  • 2. Data: 2012-10-17 14:03:20
    Temat: Re: IBM/Lenovo - power manager (ladowanie akku)
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-10-17 12:11, f...@a...pl wrote:

> [...]
    >
    > Czy u innych producentow: Assus (corka ma netbooka), HP (ma zona) tez
    > sa takie managery ladowania? No chyba, ze mozna jakis alternatywny

    Tez mnie to kiedys ciekawilo, bo battery gauge w thinkpadach jest
    fajne, ale to wymaga chyba dosc dopracowanego ukladu smart battery
    i nie kazdy producent to oferuje. Samym softem tego sie raczej
    nie opedzi. Cos podobnego ma tez Dell, ze mozna wymusic aby nie
    odbywalo sie stale doladowywanie baterii. W Asusie i HP tego nie
    widzialem.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2012-10-19 17:51:52
    Od: f...@a...pl

    On Wed, 17 Oct 2012 14:03:20 +0200, elmer radi radisson
    <r...@s...spam.wireland.or
    g> wrote:

> [...]
    >nie opedzi. Cos podobnego ma tez Dell, ze mozna wymusic aby nie
    >odbywalo sie stale doladowywanie baterii. W Asusie i HP tego nie

    np. dzisiaj, akumulator jeszcze mial procenty w mocy ok. 34% i jeszcze
    byl ponad graniczna wartoscia 21% (jaka mam ustawiona) ale wiedzialem,
    ze bede potrzebowal uzyc maszyny poza domem i chcialem miec naladowany
    na full.

    Powinna byc w Power Managerze opcja "naladuj" (czyli olej procenty
    ustawione od do). Ja to tak rozumiem, ze naladuj ale trzymaj sie
    schematu a tak musialem zmienic schemat ladowania a po naladowaniu
    znowu ustawic schemat z procentami. Moj powermanager to wersja
    oryginalna z 2007 roku. Czy prze lata cos sie zmienilo???

  • 4. Data: 2012-10-19 21:28:01
    Od: MarcinK <m...@g...pl>

> [...]
    > znowu ustawic schemat z procentami. Moj powermanager to wersja
    > oryginalna z 2007 roku. Czy prze lata cos sie zmienilo???

    Lenovo z 2012 (półroczny) - nie da sie samodzielnie ustawić procentu
    naładowania, jest jedynie schemat "najlepsza kondycja baterii", który
    zawsze ładuje do 40-50%,
    zmiana schematu to dwa kliknięcia, wiec to akurat nie problem

  • 5. Data: 2012-10-27 11:32:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 17.10.2012 12:11, f...@a...pl pisze:
    > Czy u innych producentow: Assus (corka ma netbooka), HP (ma zona) tez
    > sa takie managery ladowania? No chyba, ze mozna jakis alternatywny
    > wziac soft?

    W ASUSach, HP i FS nie widziałem takiego czegoś. W Samsungach
    jest możliwość określania maksymalnego poziomu naładowania.
    W niektórych Toshibach z kolei IIRC jest przycisk na zasila-
    czu określający, czy bateria ma być ładowana, czy nie.

    Szczerze mówiąc dziwię się, czemu producenci komputerów prze-
    nośnych po prostu nie montują bezpośrednio na komputerze
    prostego, *mechanicznego* przełącznika niezależnego od systemu
    operacyjnego, którym by można włączać i wyłączać ładowanie
    baterii.

    W swoim komputerze przenośnym FS wyciągam baterię za każdym
    razem, gdy planuję pracę na zasilaniu sieciowym i nie po-
    trzebuję ładowania baterii. Po gdzieś czterech latach czas
    pracy na baterii jest wciąż bliski nominalnemu, co bardzo
    cieszy, ale bardzo wygodna ta procedura nie jest.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2012-11-02 16:11:17
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu sobota, 27 października 2012 11:40:35 UTC+2 użytkownik Radosław Sokół napisał:

> [...]
    >
    > pracy na baterii jest wciąż bliski nominalnemu, co bardzo
    >
    > cieszy, ale bardzo wygodna ta procedura nie jest.

    Ja wolę trzymać, robi za UPSa. Rzadko, bo rzadko ale czasem się to przydaje.

  • 7. Data: 2012-11-11 13:07:35
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 02.11.2012 16:11, Corran pisze:
    > Ja wolę trzymać, robi za UPSa. Rzadko, bo rzadko ale czasem się to przydaje.

    Tylko trochę drogi ten "UPS". W normalnym UPSie akumulator co
    roku się wymienia za 25 zł, a tutaj chcesz za 250-400 zł to
    samo robić :)

    Poza tym skończyły się czasy awarii zasilania. U siebie nie
    miałem *niezapowiedzianej* przerwy w zasilaniu od lat.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 8. Data: 2012-11-11 13:42:01
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 11 listopada 2012 (13:07:35) napisano:

    Zależy, gdzie się mieszka.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub