  • 1. Data: 2009-03-06 07:54:09
    Temat: IBM T22 a SODIMM 133Mhz
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Witam serdecznie,

    Czy ktoś pamięta, albo ma pod ręką jakąś rozpiskę, czy SODIMMy 133Mhz
    będą działać z IBM T22?

    Dodatkowo - jaka była maksymalna ilość pamięci jaką można było do niego
    zainstalować? Ja pamiętam, że miałem 3/4 GB ;) i to działało. Tyle że
    nie pamiętam, na jakich modułach to było....

    Nie mogę nigdzie znaleść a nie chcę w ciemno kupować...

    Pozdr,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-06 10:58:56
    Temat: Re: IBM T22 a SODIMM 133Mhz
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    Tomek Głowacki pisze:

    > Czy ktoś pamięta, albo ma pod ręką jakąś rozpiskę, czy SODIMMy 133Mhz
    > będą działać z IBM T22?

    Nie, pamięci 133 MHz działały tylko w T23:
    http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:T22

    > Dodatkowo - jaka była maksymalna ilość pamięci jaką można było do niego
    > zainstalować? Ja pamiętam, że miałem 3/4 GB ;) i to działało. Tyle że
    > nie pamiętam, na jakich modułach to było....

    Wg opisu max to 512 MB.

    T.

  • 3. Data: 2009-03-06 14:29:40
    Od: Tomek Głowacki <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl>

    Tomasz Finke pisze:

    > Nie, pamięci 133 MHz działały tylko w T23:
    > http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:T22

    > Wg opisu max to 512 MB.
    >
    > T.

    No tak, ale też tam jest tabelka ładna i "Official Max Memory" i
    "Unoficcial Max Memory" :)

    Ja miałem na bank trzy czwarte gigabajta, ale nie pamiętam w jakich
    kościach... hmm.. Szukam kogoś, kto ma i mógłby sprawdzić czy PC-133
    pójdą (90% że tak) ..

    Pozdr,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-06 19:04:07
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t_gl_nospam_wyalto@wytnijto_o2.pl> napisał w
    wiadomości news:1236349771.728066@bongos2.pseinfo.pl...

> [...]
    >
    > Ja miałem na bank trzy czwarte gigabajta, ale nie pamiętam w jakich
    > kościach... hmm.. Szukam kogoś, kto ma i mógłby sprawdzić czy PC-133

    w T22 jest chipset BX więc już wiesz jakie to ma ograniczenia pojemności na
    bank pamięci.

    A sloty sa tylko 2

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2009-03-06 22:53:53
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

> [...]
    >
    > Ja miałem na bank trzy czwarte gigabajta, ale nie pamiętam w jakich
    > kościach... hmm.. Szukam kogoś, kto ma i mógłby sprawdzić czy PC-133

    Ja sprawdzalem jakies pol roku temu... NIE POSZLY... moge ci te pamieci
    sprzedac :D

    Probowalem na kosciach 256MB, 133MHz 144pin (oznaczone jako TRANS
    GX2/24414), wyciagniete z jakiegos markowego laptopa.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 6. Data: 2009-03-07 12:08:03
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Michal AKA Miki pisze:

> [...]
    >
    > Probowalem na kosciach 256MB, 133MHz 144pin (oznaczone jako TRANS
    > GX2/24414), wyciagniete z jakiegos markowego laptopa.

    Ok, czyli jednak setki powinny wchodzić w grę. Dobra, poeksperymentuję i
    dam znać :)

    BTW, to że 440BX to wiem, 1GB max, dwa sloty. Dlatego u mnie spokojnie
    chodziło 1x512 i 1x256, tyle że nie pamiętałem czy dawałem 133ki czy
    100tki. Teraz wszystko jasne.

    Pozdr,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-03-08 14:58:05
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek Głowacki" <t...@t...o2.pl-invalid> napisał
    w wiadomości news:goto32$nqv$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

> [...]
    >
    > BTW, to że 440BX to wiem, 1GB max, dwa sloty. Dlatego u mnie spokojnie
    > chodziło 1x512 i 1x256, tyle że nie pamiętałem czy dawałem 133ki czy

    No niebardzo, jeden bank max 128MB, czyli slot maksymalnie 256MB co daje
    przy 2 slotach max 512MB (2x 256MB)
    Max dla BX to 1GB pamięci przy 4 slotach z pamięciami 256MB dwubankowymi.

    Więc albo się przewidziało Tobie, albo to nie był i440BX.

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2009-03-09 19:36:28
    Od: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>

    Irokez pisze:

> [...]
    > Max dla BX to 1GB pamięci przy 4 slotach z pamięciami 256MB dwubankowymi.
    >
    > Więc albo się przewidziało Tobie, albo to nie był i440BX.

    Nie przewidziało. Taki zestaw miałem, jakiś czas temu (3 lata wstecz?)
    Wiem, że długo szukałem, ale ruszyło bez problem z tą 256ką, co była w
    środku :) Po prostu, były kiedyś na allegro całkiem nieźle dostępne
    moduły 512MB które na 100% działały w konfiguracjach, które teoretycznie
    nie dopuszczały obsługi takich modułów. No i faktycznie - działało to
    dobrze, stabilnie.

    T22 wg. CPU-Z ma i440BX/ZX, ZX jest "okrojony", więc w ogóle by
    wykluczał powyższą konfigurację. A czy IBM to wkłada jakiś custom-BX, to
    nie mam pojęcia....

    No, nie istotne. Idą pamięci do mnie, to przetestuję i się przekonam. Co
    więcej.. chyba podjadę do znajomego, któremu T22 opchnąłem i sprawdzę,
    bo mnie gryzie :)

    Pozdr,
    Tomek