  • 1. Data: 2009-03-06 07:57:00
    Temat: Jaki zasilacz UPS?
    Od: "Seba" <bh@[antyspam]sih.pl>

    Oferta zasilaczy UPS jest tak duza, ze nie wiem co wybrac. Poszukuje
    zasilacza w cenie do 250,- PLN z mozliwoscia programowego "zrzucenie"
    systemow Windows server 2003 i Linuks.
    Czy mozliwe jest wylaczenie wiecej niz jednego komputera przez zasilacz w
    razie zaniku napiecia?

  • 2. Data: 2009-03-06 08:06:48
    Temat: Re: Jaki zasilacz UPS?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 06 Mar 2009 08:57:00 +0100, Seba napisał(a):

    > Oferta zasilaczy UPS jest tak duza, ze nie wiem co wybrac. Poszukuje
    > zasilacza w cenie do 250,- PLN z mozliwoscia programowego "zrzucenie"
    > systemow Windows server 2003 i Linuks.

    Ile VA?

    > Czy mozliwe jest wylaczenie
    > wiecej niz jednego komputera przez zasilacz w razie zaniku napiecia?

    Ta. Droższe czasami mają możliwość dodania drugiego portu. Tańsze często
    mają oprogramowanie umożliwiające zamknięcie innych komputerów przez sieć.

  • 3. Data: 2009-03-06 08:12:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    Ile VA?

    > Czy mozliwe jest wylaczenie
    > wiecej niz jednego komputera przez zasilacz w razie zaniku napiecia?

    Tak. Droższe czasami mają możliwość dodania drugiego portu. Tańsze często
    mają oprogramowanie umożliwiające zamknięcie innych komputerów przez sieć.

  • 4. Data: 2009-03-06 09:05:21
    Od: "Seba" <bh@[antyspam]sih.pl>

    > Ile VA?
    Nie mam pojecia :(
    W idealnym ukladzie chcialbym aby dzialal z 3-ma komp.

    > Tak. Droższe czasami mają możliwość dodania drugiego portu. Tańsze często
    > mają oprogramowanie umożliwiające zamknięcie innych komputerów przez sieć.
    Probowalem szukac w googlach ale zprzedawcy takich szczegulow nie podaja.

  • 5. Data: 2009-03-06 13:43:52
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Seba" <bh@[antyspam]sih.pl> napisał w wiadomości
    > Nie mam pojecia :(
    > W idealnym ukladzie chcialbym aby dzialal z 3-ma komp.

    3-ma?
    Mając do czynienia z Win2003 SBS i czasem jego zamykania to chyba jakieś
    2KVA wypadało by miec dla 3-ch kompów na raz (pewnie jakieś wypaśne serwery)

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2009-03-06 14:26:13
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    Irokez pisze:
> [...]
    > Mając do czynienia z Win2003 SBS i czasem jego zamykania to chyba jakieś
    > 2KVA wypadało by miec dla 3-ch kompów na raz (pewnie jakieś wypaśne

    Ale moc UPS-a nijak sie ma do czasu podtrzymywania. Kwestia jest baterii
    dla 3 wystarczy smart 1kva z dodatkowym modułem bateryjnym.

    Marrcino

  • 7. Data: 2009-03-06 15:09:16
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Marrcino pisze:

    > Ale moc UPS-a nijak sie ma do czasu podtrzymywania. Kwestia jest baterii
    > dla 3 wystarczy smart 1kva z dodatkowym modułem bateryjnym.

    Jeszcze kwestia tego, czy monitory tych kompów, też mają mieć
    podtrzymane zasilanie. No i czy te komputery to bardzo "mocne" i
    prądożerne kompy, czy też zwykłe stacje robocze.

  • 8. Data: 2009-03-06 15:31:50
    Od: "Seba" <bh@[antyspam]sih.pl>

    > Jeszcze kwestia tego, czy monitory tych kompów, też mają mieć podtrzymane
    > zasilanie. No i czy te komputery to bardzo "mocne" i prądożerne kompy, czy
    > też zwykłe stacje robocze.
    Zwyczajne PC - procesory okolo 2 Ghz, po 3 G RAM. Monitory nie musza byc
    podtrzymywane, ewentualnie router.

  • 9. Data: 2009-03-08 08:11:44
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 06 Mar 2009 16:31:50 +0100, Seba napisał(a):

    > Zwyczajne PC - procesory okolo 2 Ghz, po 3 G RAM. Monitory nie musza
    > byc
    > podtrzymywane, ewentualnie router.

    Nie wiem czy switch masz w ruterze czy osobny. Ale jeśli chcesz zamykać
    przez sieć, to switch też musi być podtrzymywany.

  • 10. Data: 2009-03-09 11:21:11
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marrcino" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ale moc UPS-a nijak sie ma do czasu podtrzymywania. Kwestia jest baterii
    > dla 3 wystarczy smart 1kva z dodatkowym modułem bateryjnym.

    Ale ma do czasu ładowania. Jeśli zdarzy się kolejny blackout na wyczerpanych
    bateriach to kicha.