  • 61. Data: 2011-03-18 10:03:07
    Temat: Re: IE9 oficjalnie 14 marca 2011
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Ale że niby co konkretnie nie działa? Bo @font-face działa z pewnością w
    > ósemce.

    W 8 też nie działa.
    Co konkretnie? No to po prostu co to ma robić - czyli podstawiać fonta z pliku
    .ttf.

    latet

  • 62. Data: 2011-03-18 10:09:26
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 18-03-2011 09:04, Latet pisze:
    > Pierwszą rzeczą, jaką sprawdziłem pod IE9 jest obsługa tego:
    >
    > @font-face { font-family: "Nazwa"; src: url('nazwa.ttf'); }
    >
    > Obsługi brak. Nie działa. Szkoda.

    @font-face{ font-family: "Nazwa"; src: url('nazwa.ttf'); }
    ^ spróbuj bez spacji

    Polecam:
    http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator

    --
    Peter

  • 63. Data: 2011-03-18 11:40:58
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com>

    On Fri, 18 Mar 2011 11:03:07 +0100, Latet wrote:

    > W 8 też nie działa.
    > Co konkretnie? No to po prostu co to ma robić - czyli podstawiać fonta z pliku
    > .ttf.

    Czepiasz się. To jest tylko kwestia obsługi formatu fontu, a dziewiątka
    przynajmniej obsługuje już WOFF, który ma szansę stać się rzeczywistym
    standardem na tym polu.

    --
    Michał Gancarski

  • 64. Data: 2011-03-18 16:40:03
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl>

    Latet <s...@s...pl> wrote:
    > Pierwszą rzeczą, jaką sprawdziłem pod IE9 jest obsługa tego:

    > @font-face { font-family: "Nazwa"; src: url('nazwa.ttf'); }

    > Obsługi brak. Nie działa. Szkoda.

    Jest obsługa i działa chyba że używasz czcionki która nie jest
    przeznaczona do osadzania: "In addition to legacy EOT format files,
    Internet Explorer 9 also supports the Web Open Font Format (WOFF) and
    installable (no embedding permission bits set) raw TrueType."[1]

    1. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms530757(VS.
    85).aspx
    --
    Piotr Borkowski

  • 65. Data: 2011-03-18 16:52:47
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > @font-face{ font-family: "Nazwa"; src: url('nazwa.ttf'); }
    > ^ spróbuj bez spacji

    Wtedy nie działa.

    > Polecam:
    > http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator

    Dzięki. Bardzo interesujące narzędzie. I rzeczywiście poprawie nie tylko
    kompatybilnosc ale też i wygląd fontów na ekranie (chyba dzięki opcji Apply
    hinting).

    Ciekawe, czy (po ich konwersji na inny format) pomoże w wyświetleniu różnych
    problematycznych .ttf-ów, których kilka spotkałem

    Pozdrawiam,

    latet

  • 66. Data: 2011-03-20 12:25:07
    Temat: Re: [OT] Re: IE9 oficjalnie 14 marca 2011
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Michał Gancarski" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Aczkolwiek reklamę mają odważną:
    >
    > http://www.microsoft.com/pl/pl/
    >
    > :)

    I jakze oryginalna, microsoft jak widac kontynuuje sprawdzone zlodziejskie
    praktyki.

  • 67. Data: 2011-03-20 12:31:54
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > Dzięki. Bardzo interesujące narzędzie. I rzeczywiście poprawie nie tylko
    > kompatybilnosc ale też i wygląd fontów na ekranie (chyba dzięki opcji Apply
    > hinting).

    Testuję to od wielu godzin. Wprawdzie potrafi wiele fontów "naprawić"
    (przeglądarki zaczynają je obsługiwać, a wcześniej nie chciały), ale też z
    wieloma fontami w ogóle sobie nie radzi, tzn. po konwersji występują problemy,
    których przed nią nie było, albo wręcz font w ogóle nie nadaje się do użytku
    (niezależnie od formatu, który może dana przeglądarka odczytać).

    Przygotowałem takie mał test, w którym widać i dobre i złe skutki działania tego
    narzędzia.

    1. http://xyz.avx.pl/fontface1.php (oryginalne TTF-y i tylko TTF-y)
    2. http://xyz.avx.pl/fontface2.php (TTF-y po "FontSquirrel), nadal tylko TTF-y)
    3. http://xyz.avx.pl/fontface3.php (pełny "kit" z "FontSquirrel, Fontspring
    Syntax)

    Proszę się przyjrzeć uważnie, pod różnymi przeglądarkami. Problemy są tu
    różnorodne - zarówno z konkretnymi fontami, jak i z przeglądarkami. W tym
    momencie tylko Safari 5 wyświetla wszystkie fonty (niemal) dobrze, ale tylko w
    teście pierwszym (opartym na oryginalnych TTF-ach).

    Oprócz IE, pod żadną (aktualną) przeglądarką dla Windows XP nie ma różnic
    pomiędzy 2. i 3. Czyli jeśli FontSquirrel skopie font, to skopany będze i woff i
    tiff i eot. Z kolei SVG jest skopane prawie zawsze (wymusiłem wyświetlanie SVG w
    Safari, kasując inne wersje fontów).

    latet

  • 68. Data: 2011-03-21 10:27:09
    Od: "Latet" <s...@s...pl>