  • 1. Data: 2009-07-29 23:00:10
    Temat: ISP Programmer 1.2.0.51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W najnowszej wersji:

    * Poprawienie obsługi pamięci DataFlash AT45DB o rozmiarze strony 2^n
    bajtów.
    * Zmiana biblioteki dostępu do portów I/O (z giveio na inpout32) -
    wsparcie 64-bitowych systemów Windows.
    * Dodatkowe przyciski w oknie ustawień lockbitów i fusebitów
    automatyzujące odczyt z pliku i programowanie wszystkich naraz (lockbity
    jako ostatnie).

    Do ściągnięcia jak zawsze ze strony:
    http://dybkowski.net/isp

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 2. Data: 2009-08-06 17:56:30
    Temat: Re: ISP Programmer 1.2.0.51
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    co to za dziwny układ 74LVC244 w Twoim programatorze? nie można go zastąpić
    jakimś LS lub HCT?

  • 3. Data: 2009-08-06 18:09:15
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    możesz napisać jak zaprojektować schemat i płytkę, żeby można było
    programować proca w systemie?

  • 4. Data: 2009-08-06 18:18:13
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-08-06 19:56:30 +0200, "identyfikator: 20040501"
    <N...@o...eu> said:

    > co to za dziwny układ 74LVC244

    Low Voltage CMOS, 5 V tolerant

    --
    DJ

  • 5. Data: 2009-08-06 23:36:36
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:

    > co to za dziwny układ 74LVC244 w Twoim programatorze? nie można go
    > zastąpić jakimś LS lub HCT?

    Można jeżeli chcesz programować procesor zasilany 5V.
    A jeżeli niższym napięciem - można zastąpić buforem HC ale wtedy
    koniecznie pamiętać o szeregowych rezystorach. A z układem serii LVC
    (np. od Texas Instruments) nie ma stresu - pójdzie tak samo dobrze i na
    3V, i na 5V. Niektórzy producenci (m.in. Fairchild) to samo oznaczają
    serią LVX.

    Odnośnie schematu do programowania w systemie - polecam spojrzeć na
    gotowe schematy w Sieci, np. Ethernut (wersje 1 i 2). Natomiast
    najbardziej popularny schemat programatora (STK200 / STK300) też łatwo
    wygooglać.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2009-08-07 17:54:25
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    ale mnie chodziło o Twój programator... chcę podłączyć go do ATmega16... czy
    wystarczy wyprowadzić na złącze MISO MOSI SCK RESET z procesora czy nie? czy
    jest jakaś kolejność włączania napięć aby Twój programator działał? np.
    najpierw włączamy zasilanie procka, później naciskamy reset i podajemy
    jakieś sygnały na inne piny? czy wystarczy podpiąć złącze programator do
    procka i reszta odbędzie się programowo?

  • 7. Data: 2009-08-07 18:51:27
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:

    > ale mnie chodziło o Twój programator... chcę podłączyć go do ATmega16...
    > czy wystarczy wyprowadzić na złącze MISO MOSI SCK RESET z procesora czy
    > nie?

    Do kabelka programującego trzeba z własnej płytki doprowadzić zasilanie
    (VCC, GND), MISO, MOSI, SCK oraz RESET.

    > czy jest jakaś kolejność włączania napięć aby Twój programator
    > działał? np. najpierw włączamy zasilanie procka, później naciskamy reset

    Trzeba włączyć zasilanie płytki a potem to już ISP Programmer steruje
    sygnałem RESET i pozostałymi (a sygnał MISO czyta).

    Ważne, aby do powyżej wymienionych linii nie podłączać na płytce nic, co
    by mogło zakłócić programowanie. Czyli np. nie przyczepić tam
    wyświetlacza LCD. Intensywnie klapiące (podczas programowania)
    przekaźniki też raczej nie są wskazane bo robią zakłócenia.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2009-08-08 17:38:21
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    a isp cable pinout, ustawiamy na ADD ISP Programmer?

  • 9. Data: 2009-08-08 22:53:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:

    > a isp cable pinout, ustawiamy na ADD ISP Programmer?

    Jeżeli jest podłączony kabelek o schemacie podanym na stronie - tak.
    Mimo to polecam zlutowanie np. kabelka STK200 / STK300, więcej różnych
    programatorów go obsługuje i przyda się wtedy może nie tylko do
    programowania AVRów. Taki kabelek też można wybrać w ustawieniach ISP
    Programmer, schemat łatwo znaleźć w Sieci.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/