  • 1. Data: 2012-04-10 12:27:40
    Temat: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    Podpiąłem miernik i wychodzi 47 mA kiedy kluczyka nie ma w stacyjce. Czy
    nie jest to za dużo? akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata, u żony
    wytrzymuje rok :( Kupiłem akumulator tym razem ze wskaźnikiem poziomu
    naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
    mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 2. Data: 2012-04-10 12:31:36
    Temat: Re: Ile prądu powinien jeść Seicento?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Potocki,

> [...]
    > naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
    > mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

    Z tymi wskaźnikami to bywa różnie. Oryginalny akumulator, który
    wytrzymał w moim samochodzie 9 lat miał prawie od samego początku
    czarny wskaźnik...

    Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
    stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2012-04-10 12:40:16
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

> [...]
    >
    > Ale do meritum - samochodem trzeba jeździć. Jesli samochód wiecznie
    > stoi, to faktycznie w rok zarżniesz najlepszy akumulator.

    Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
    tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
    do kościoła i do sklepu. Czy to mało?

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 4. Data: 2012-04-10 12:43:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Potocki,

    > Codziennie w dni robocze robi trasę do pracy i z pracy, czyli 2x20km, do
    > tego codziennie na miejscu kilka km (sklep, zajęcia córki). W weekendy
    > do kościoła i do sklepu. Czy to mało?

    Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2012-04-10 12:53:58
    Od: Potocki Passion & Adventure <s...@d...pl>

    > Zdecydowanie powinno starczyć. Sprawdź napięcie ładowania.

    Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?

    --
    Kacper Potocki
    s...@d...pl

  • 6. Data: 2012-04-10 12:57:08
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On Apr 10, 12:53 pm, Potocki Passion & Adventure
    <s...@d...pl> wrote:

    > Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?
    >
    > --
    > Kacper Potocki
    > s...@d...plwww.DogsPassion.pl
    > GG: 3121891

    Uruchomić silnik, włączyć światła - przytknąć kable miernika do klem
    akumulatora, odczytać napięcie.
    Jeśli będzie od 14 do 14,4V to OK, jeśli mniej dać przygazówkę i
    zobaczyć czy nie wzrośnie ;) jeśli będzie mniejsze niż 13V to cienko
    bo nie doładuje akumulatora do pełna.

    Pozdrawiam !

  • 7. Data: 2012-04-10 13:07:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Potocki,

    > Jak to sprawdzić domowym sposobem przy użyciu miernika uniwersalnego?

    Po prostu zmierzyć napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku
    (po dłuższym postoju), na obrotach jałowych przy wyłączonych
    światłach, na obrotach jałowych przy włączonych światłach i na
    obrotach rzędu 3000 rpm przy włączonych światłach.

    Wyniki takich pomiarów dadzą wstępne pojęcie o tym, co dzieje się z
    alternatorem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 8. Data: 2012-04-10 14:54:08
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 10 Apr 2012 12:27:40 +0200, Potocki Passion & Adventure
    <s...@d...pl> wrote:

    >akumulator powinien wytrzymywać 3-4 lata

    Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć,
    przynajmniej nic na to nie wskazuje. Atymi oczkami to się nie
    przejmuj, one w nowym akumulatorze potrafią być czarne.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 9. Data: 2012-04-10 15:03:30
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    Użytkownik "Potocki Passion & Adventure" <s...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:4f840ae0$0$1306$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > naładowania. Lampka zielona- naładowany, lampka biała - doładować, a u
    > mnie po roku używania pokazała się lampka czarna - uszkodzony :(

    Masz alarm? Jeżeli tak, to mierzysz pobór prądu przy włączonym alarmie?
    Co znaczy, że akumulator wytrzymuje rok? Ile razy już go zmieniałeś?

  • 10. Data: 2012-04-10 15:26:20
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-04-10 14:54, jerzu pisze:

    > Kto tak powiedział? U mnie 7 rok mu leci i nie ma zamiaru zdechnąć,

    Czyli wytrzymał tyle ile powinien. Nie napisano, że po tym czasie powinien się zepsuć
    :)