  • 11. Data: 2009-01-11 13:55:06
    Temat: Re: Internet w Laptopie
    Od: "123" <z...@z...com>

    > http://www.orange.pl/portal/map/map/internet_free_di
    scover?TARGET=INTERNET_FREE_DISCOVER
    > Czy naprawdę tak trudno samemu coś znaleźć?
    > Nie wiem jaki masz abonament ale ztcw to zarówno dla klientów indywidualnych jak i
    dla firm dostępny jest zryczałtowany dostęp do
    > internetu przez telefon jako modem.

    W moim newsie nie ma ani słowa o tym, że trudno mi znaleźć informacje
    na temat zryczałtowanego dostępu, a jedynie, że muszę się dowiedzieć.
    Skoro już o tym piszesz, to niestety jest to drogie przy rzadkim korzystaniu.
    Wydaje się, że cena 0,12 zł brutto za 100 KB wysyłanych i odbieranych
    danych pakietowo łącznie może być korzystniejsze.
    Muszę tylko zobaczyć ile danych jest przesyłanych podczas odbierania
    poczty ze strony, bez załączników oczywiście oraz ile danych jest przesyłanych
    przy przeciętnym serfowaniu po Internecie.
    Czego nie wiem i proszę o pomoc to to jak połączyć komórkę z laptopem
    przez Bluetooth w celu korzystania z Internetu na laptopie.

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2009-01-11 14:45:12
    Od: Don Pedro <D...@o...pl>

    123 wrote:
> [...]
    > dostęp do Internetu. Jeśli nie, to co można innego zrobić?
    > Nie wiem także jak łączyć laptop z komórką przez Bluetooth. Możesz napisać

    Trochę pisania by było. Ale powiem, że pewnie najprościej zainstalować
    Nokia PCSuite. Potem dokonać sparowania telefonu i laptopa po B/T
    (inicjowane to jest na zakończenie instalacji PCS po stronie laptopa.
    Potem to połączenie z internetem to jedna z funkcji podstawowych PCSuite
    - dostępna w menu programu. Można także bez instalowania PCS ale to
    chyba bardziej skomplikowane, więc pominę póki co.

  • 13. Data: 2009-01-11 14:53:10
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]

    > podstawowych PCSuite - dostępna w menu programu. Można także bez instalowania PCS
    ale to chyba bardziej skomplikowane, więc pominę

    Bardzo dziękuję. Skorzystam z PCS i zobaczę ile KB wychodzi przeciętnie
    na pocztę i surfowanie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2009-01-12 00:53:51
    Od: "frank drebin" <b...@w...pl>

    123 wrote:

    > Rozumiem, że to jest inny abonament lub karta niż te do komórki.
    > Mam szukać jako HDSPA?
    > Może gdzieś jest jakieś zestawienie lub ranking?

    proszę bardzo
    http://tinyurl.com/axdqov

  • 15. Data: 2009-01-12 11:34:30
    Od: "123" <z...@z...com>

    > proszę bardzo
    > http://tinyurl.com/axdqov

    Bardzo dziękuję i pozdrawiam

  • 16. Data: 2009-01-12 20:46:04
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sun, 11 Jan 2009 11:18:13 +0100, 123 napisał(a):

    > Laptop jest wyposażony w:
    > - Wi-Fi 802.11agn
    > - BlueTooth
    > - Express Card/PCI Card
    > - IEEE1384
    > - Gigabit Ethernet
    > Jakie rozwiązanie byłoby najwygodniejsze i najtańsze biorąc pod uwagę
    > raczej rzadkie korzystanie z Internetu poprzez laptopa?
    >
    > Bardzo proszę o rady i pozdrawiam

    Dostałeś mnóstwo rad, niestety niezbyt użytecznych.
    Odpowiedź na większość swoich pytań znajdziesz tutaj:
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7248
    Najwygodniejszym rozwiązaniem będzie kupno modemu do internetu
    komórkowego, na złącze Express Card, np. którąś z tych:
    http://allegro.pl/9099_modem.html.
    Tańszym, ale mniej wygodnym rozwiązaniem jest użycie w charakterze
    modemu, telefonu podłączonego przez Bluetooth.

    Dostęp do internetu uzyskasz albo wykupując internetowe pakiety
    transferu do swojego konta na rozmowy telefoniczne, lub (najlepsze
    rozwiązanie) kupując kartę prepaid dedykowaną do transmisji danych, np.
    kartę Simdata sieci PlusGSM.
    Wybór oferty zależy od tego jak często i jak dużo będziesz korzystał z
    internetu.
    Najtaniej wychodzą pakiety internetowe w Simplusie (20 gr/MB), ale niosą
    one ryzyko, że pakiet może się bez ostrzeżenia skończyć i wtedy
    zostaniesz ogołocony z pieniędzy płacąc za transfer po standardowej
    cenie swojej taryfy głosowej.
    Minusem pakietów jest to, że przepadają po upływie okresu ich ważności.
    Simdata wypada drożej (50 zł na 3 miesiące, cena transferu to 30 gr/MB),
    ale wykupione środki *w praktyce* (bo regulamin mówi coś innego) nie
    przepadają przez prawie rok.
    Pewne porównanie ofert znajdziesz np. tutaj:
    http://jestemmobilny.pl/2008/11/porownanie-cen-inter
    netu-na-komorki/
    oraz tutaj:
    http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=10904

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 17. Data: 2009-01-12 21:02:04
    Od: "123" <z...@z...com>

> [...]
    > przepadają przez prawie rok.
    > Pewne porównanie ofert znajdziesz np. tutaj:

    Bardzo dziękuję. Muszę teraz to przeanalizować.
    Na razie udało mi się na próbę połączyć laptopa z Internetem przez Bluetooth z
    komórką.
    Jest to minimum dobre w sytuacji konieczności połączenia gdy w pobliżu nie ma
    HotSpota.
    Inne możliwości będę testować.

    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję.

  • 18. Data: 2009-01-13 11:22:21
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "123" <z...@z...com> napisał w wiadomości

    > To kompletne nieporozumienie. Nie chodzi mi o połączenie z desktopem.
    > Piszę o nim żeby zaznaczyć, że stałe połączenie na codzień mam.
    > Natomiast wyraźnie piszę: w dowolnym miejscu i w dowolnym momencie.
    > raczej rzadko. Gdzieś, nie w domu!!!.

    Nie wiem ktora z telefonii satelitarnych oferuje taka usluge, ale tylko
    oni beda najblizsi spelnienia Twojego kryterium.

    pozdrawiam, leszek