  • 1. Data: 2009-01-10 13:28:59
    Temat: Play vs Era - internet
    Od: "Rewi" <W...@w...pl>

    Zastanawiam sie nad mobilnym internetem.
    Mam tel. w era totez automatycznie myslalem o blueconnect.
    Ale jak popatrzylem na cene i ilosc transferu zainteresowla mnie oferta play
    mobile.
    Za porownywalna kwote 45 pln mam:
    era - 500 mb
    play - kilka gigabajtow.

    Wybor niby prosty (play) ale mam pare pytan:
    jak z zasiegiem obu sieci?
    czy play dziala normalnie w budynkach czy jak pisza na stronie z zasiegiem
    tylko na otw. przestrzeni?
    czy do netu mobilnego w play musze miec ich telefon czy moge miec tel. ery i
    dokupuje sie jakis pendrive?
    czy musze poniesc jakies dodatkowe koszty? w play modem jest juz za 1pln.

    Moze ktos korzysta(l) z obu sieci i ma jakies przemyslenia?
    Mobilny net bede wykorzystywal tylko awaryjnie (wyjazdy poza miasto etc.). W
    domu mam stacjonarny net do "ciezszych" rzeczy.

  • 2. Data: 2009-01-10 13:40:12
    Temat: Re: Play vs Era - internet
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Mobilny net bede wykorzystywal tylko awaryjnie (wyjazdy poza miasto etc.).
    > W domu mam stacjonarny net do "ciezszych" rzeczy.

    Jak wyjazdy poza masto to Play na razie odpada, bo internet jest tylko na
    ich infrastrukturze, a nie na roamingu Plusa.

  • 3. Data: 2009-01-10 13:45:51
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:gka7ud$pnm$1@atlantis.news.neostrada.pl, *Rewi* wrote:

> [...]
    > Mobilny net bede wykorzystywal tylko awaryjnie (wyjazdy poza miasto
    > etc.). W domu mam stacjonarny net do "ciezszych" rzeczy.

    Jak chcesz korzystac z PLAY to na razie zapomnij poza miastem. Popatrz na
    mapke gdzie jest tylko ich zasieg (bo playonline nie dziala w roamingu z
    plusem).
    Co do modemu - jesli nie masz simlocka (albo go ominiesz) mozesz sobie
    korzystac z telefonu jako modemu. Ale wygodniejsze niz przekladanie kart
    jest zakup zestawu z modemem - jak slusznie zauwazyles mozesz go miec typowo
    od 1zl w ofertach abonamentowych (w obu sieciach, choc rozne modemy).

    Poza ofertami abonamentowami sa prepaidy internetowe - moze kup i sobie
    przetestuj jak dzialaja.

    Ja korzystam z blueconnecta i mi bardzo dobrze dziala. Tam gdzie jest
    umts/hsdpa jest super, a tam gdzie tylko edge gprs oczywiscie odpowiednio
    wolniej.

    Na plyonline sa niestety ostatnio narzekania, bo mieli sporo awarii, poza
    tym wiecej ludzi z tego zaczelo korzystac i juz nie ma takich super
    transferow jak kiedys. Dlatego warto przetestowac samemu prepaida.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2009-01-10 13:50:04
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    darnok pisze:

> [...]
    > roamingu z plusem).
    > Co do modemu - jesli nie masz simlocka (albo go ominiesz) mozesz sobie
    telefonu z UMTS !!!

  • 5. Data: 2009-01-10 16:22:42
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > Jak chcesz korzystac z PLAY to na razie zapomnij poza miastem. Popatrz
    > na mapke gdzie jest tylko ich zasieg (bo playonline nie dziala w
    > roamingu z plusem).

    Ze co ? niby na wsi nie działa ? To chyba musialby byc bardzo
    inteligentna siec :) Przy Playu zobacz na mapke zasiegu w rzeczywistosci
    jest duzo lepiej.

> [...]
    > jest zakup zestawu z modemem - jak slusznie zauwazyles mozesz go miec
    > typowo od 1zl w ofertach abonamentowych (w obu sieciach, choc rozne
    Modemy to sa zasadniczo te same czyli Hujałeja E220 E169 itd

    > Poza ofertami abonamentowami sa prepaidy internetowe - moze kup i sobie
    > przetestuj jak dzialaja.

    Jak ma modem to najlepsze wyjscie. W playu zasadniczo HSDPA jest ciete
    do 1Mb/s ale ten 1Mb/s jest w odroznieniu od reszty.

    > Ja korzystam z blueconnecta i mi bardzo dobrze dziala. Tam gdzie jest
    > umts/hsdpa jest super, a tam gdzie tylko edge gprs oczywiscie
    > odpowiednio wolniej.

    Zeby jeszcze ten twoj pracodawca :) stawial troche wiecej UMTS

    > Na plyonline sa niestety ostatnio narzekania, bo mieli sporo awarii,
    > poza tym wiecej ludzi z tego zaczelo korzystac i juz nie ma takich super
    > transferow jak kiedys. Dlatego warto przetestowac samemu prepaida.

    Alez transfery sa, zasadniczo klient per NOdeB jest najkorzystniejsze w
    Play.

  • 6. Data: 2009-01-10 19:31:04
    Od: "Daniel" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Rewi" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mobilny net bede wykorzystywal tylko awaryjnie (wyjazdy poza miasto etc.).
    > W domu mam stacjonarny net do "ciezszych" rzeczy.

    PLAY możesz przetestować przez 7 dni i oddać jeśli nie spełni Twoich
    oczekiwań. Teraz to najlepsza oferta mobilnego internetu patrząc na stosunek
    ceny do ilości przesyłanych danych. Co do zasięgu to faktycznie jest
    mniejszy niż u konkurencji więc musisz sprawdzić gdzie ewentualnie chciałbyś
    korzystać z modemu na http://internet.playmobile.pl/maps/ Pozdrawiam Daniel.

  • 7. Data: 2009-01-10 21:01:36
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl>

    Daniel wrote:

> [...]
    > ceny do ilości przesyłanych danych. Co do zasięgu to faktycznie jest
    > mniejszy niż u konkurencji więc musisz sprawdzić gdzie ewentualnie chciałbyś

    Co kosztuje 50zł bodajże. Jak masz modem/telefon UMTS to lepiej kupić
    karte prepaida za 19zł do testów.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust

  • 8. Data: 2009-01-10 21:36:25
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    Rewi pisze:

    > Za porownywalna kwote 45 pln mam:
    > era - 500 mb
    > play - kilka gigabajtow.

    Play nie ma zasięgu, a Era ma tragiczną jakość usług transmisji danych.
    Rozważ ofertę Plusa lub Orange, naprawdę warto dopłacić te parę groszy i
    mieć coś co ma zasięg wszędzie i działa jak należy a nie fikcyjne giga
    bajty transferu w Play z których możesz korzystać tylko w największych
    miastach lub erę gdzie ledwo działa gadu-gadu.

  • 9. Data: 2009-01-10 23:03:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik ".Zykfryd." <x...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bajty transferu w Play z których możesz korzystać tylko w największych
    > miastach lub erę gdzie ledwo działa gadu-gadu.

    Ja w 50-tysiecznym miescie korzystam i nie narzekam za bardzo.
    Wprawdzie 1 MB/s nie zdarzylo mi sie, ale download mam tak ok 700 kB/s a
    upload w porywach do 230 kB/s. Jedyne na co moge narzekac, to zrywanie
    polaczenia od czasu do czasu. Poki co jade na pre-paidzie. Porownujac 4 GB
    za 50 zl w Playu do 4 GB za 1258,30 w konkurencyjnych pre-paidach - to
    porownania nie ma zadnego.
    Jak tylko w moim miescie uruchomia sprzedaz abonamentow, to biore zaraz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-01-11 00:02:10
    Od: ".Zykfryd." <x...@w...pl>

    SDD pisze:

> [...]
    > polaczenia od czasu do czasu. Poki co jade na pre-paidzie. Porownujac 4 GB
    > za 50 zl w Playu do 4 GB za 1258,30 w konkurencyjnych pre-paidach - to

    Cenowo Play jest bez konkurencyjny, ale zauważ że autor wątku chce
    używać mobilnego internetu na wyjazdach za miasto gdzie z zasięgu Play
    raczej nie będzie, a w domu ma kablowy dostęp.