  • 1. Data: 2009-10-18 09:59:42
    Temat: IrfanView resize
    Od: "Hue Saturation" <n...@n...post.pl>

    Witam

    Mam plik jpg wielkosci 5643 KB i chce go nieco zmniejszyc w irfanview -
    wybieram batch conversion -> advanced -> resize - set new size as percentage
    of original ustawiam na 90 % (z pozostalych opcji zaznaczone mam tylko
    "preserve aspect ratio" i otrzymuje plik na wyjsciu "ważący" 7090 KB czyli
    znacznie wiecej niz plik wejsciowy, a oczekiwalem pliku "lżejszego" w
    okolicach < 5000 KB. Dlaczego tak sie dzieje ?

  • 2. Data: 2009-10-18 10:07:54
    Temat: Re: IrfanView resize
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

> [...]
    > 7090 KB czyli znacznie wiecej niz plik wejsciowy, a oczekiwalem pliku
    > "lżejszego" w okolicach < 5000 KB. Dlaczego tak sie dzieje ?

    Bo "waga" pliku JPG nie zalezy tylko i wylacznie od rozmiaru w pikselach
    obrazu w tym pliku zapisanego. Jesli taki efekt uzyskujesz (plik
    wynikowy ma wiekszy rozmiar niz przed resizem), powinienes zwiekszyc tez
    stopien kompresji tego JPGa.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 3. Data: 2009-10-18 10:14:56
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > 7090 KB czyli znacznie wiecej niz plik wejsciowy, a oczekiwalem pliku
    > "lżejszego" w okolicach < 5000 KB. Dlaczego tak sie dzieje ?

    Dlatego że opcja resize dotyczy wymiarów zdjęcia, a nie wielkości pliku
    (po prostu otrzymałeś mniejsze wymiarowo zdjęćie z mniejszą kompresją).
    Po ustawieniu formatu zdjęcia docelowego (JPEG) musisz nacisnąć Options
    i poeksperymentować z ustawieniem suwaka. Tylko pamiętaj, że im większa
    kompresja (mniejszy plik, przesuwanie suwaka w kierunku lowest quality),
    tym gorszy obraz. Przy niewielkiej kompresji tego z reguły praktycznie
    nie widać, przy zwiększeniu kompresji od pewnego momentu zaczyna być
    widoczne coraz bardziej.

    Piotr

    --
    Uncle Pete
    piotr (at) kozarzewski (dot) org

  • 4. Data: 2009-10-18 10:20:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Okt., 11:59, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:
> [...]
    > znacznie wiecej niz plik wejsciowy, a oczekiwalem pliku "lżejszego" w
    > okolicach < 5000 KB. Dlaczego tak sie dzieje ?

    jesli zwiekszysz stopien kompresji ( zmniejszysz wskaznik %
    kompresji ) to zmiejszysc wielkosc pliku.

  • 5. Data: 2009-10-18 14:12:26
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 18 Paź, 11:59, "Hue Saturation" <n...@n...post.pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Mam plik jpg wielkosci 5643 KB i chce go nieco zmniejszyc w irfanview -

    options -> set file size (in kb) i ustawiasz dowolną wielkość w KB

  • 6. Data: 2009-10-18 14:26:08
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    slaweks wrote:
    > options -> set file size (in kb) i ustawiasz dowolną wielkość w KB

    Przy czym czasem lepiej zmniejszyc sama rozdzielczosc zdjecia, zamiast
    zwiekszac stopien kompresji. Ze zdjecia z kompakta 10-12 mpix mozna smialo
    zrobic plik 4-6 mpix w zasadzie nie tracac szczegolow. Jesli zamiast tego
    zwiekszysz stopien kompresji, mozesz otrzymac paskudne artefakty.

    k,

  • 7. Data: 2009-10-18 14:54:26
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Użytkownik KILu napisał:

> [...]
    > zrobic plik 4-6 mpix w zasadzie nie tracac szczegolow. Jesli zamiast tego
    > zwiekszysz stopien kompresji, mozesz otrzymac paskudne artefakty.

    to jak juz ten temat walkujemy to chyba najlepiej uzyc jakis jpeg
    optimizer. bez zmiany rozdzielczosci oraz jakosci mozna duzo zyskac. a
    jak sie jeszcze przeleci najpierw pliki jakims noise remover to juz
    bedzie hohohoh :)

  • 8. Data: 2009-10-20 20:01:16
    Od: BagMan <b...@p...fm>

    Leszek Drwal pisze:

> [...]
    > optimizer. bez zmiany rozdzielczosci oraz jakosci mozna duzo zyskac. a
    > jak sie jeszcze przeleci najpierw pliki jakims noise remover to juz

    A siaki noise remover polecasz i co on poprawi?

    pozdrawiam

    BagMan