  • 1. Data: 2009-10-18 14:33:14
    Temat: jaka lustrzanka Olympus ?
    Od: "ZAQ" <w...@b...com>

    moj poczciwy E-400 powoli się rozpada...
    ma prawie 3 lata - nie oplaca sie serwisowac.
    mam do niego 3 obiektywy AF oraz 3 manuale pod M42
    z przejsciowka + kilka akcesoriów pod Olympusa.
    niestety zostane w tym systemie, bo stracilbym
    sporo kasy na sprzedazy szkieł i akcesorii ktore mam aktualnie, no i nie
    stac
    mnie na nic lepszego.

    co byscie zrobili na moim miejscu ?
    kupili najtaniej na allegro E-410 czy E-420,
    czy moze drozszy E-520 (czym sie rozni od takiego mojego E-400),
    poza stabilizacja ? da sie poczuc roznice, bo porownywanie suchych
    danych technicznych rzadko ma sens...

    z gory dzieki za odpowiedz.

  • 2. Data: 2009-10-18 16:19:42
    Temat: Re: jaka lustrzanka Olympus ?
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "ZAQ" <w...@b...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > mam do niego 3 obiektywy AF oraz 3 manuale pod M42
    > z przejsciowka + kilka akcesoriów pod Olympusa.
    > niestety zostane w tym systemie, bo stracilbym

    Dlaczego niestety? Zly system? Cos Ci w nim nie pasuje?
    Jak masz mowic >niestety<, to lepiej zmien system. Po co masz chodzic z
    aparatem, z ktorego nie jestes zadowolony.

    > sporo kasy na sprzedazy szkieł i akcesorii ktore mam aktualnie, no i nie
    > stac
    > mnie na nic lepszego.

    Lepszego w sensie jakim? Jakie te szkla systemowe masz i te akcesoria?
    Jaka kwote masz do dyspozycji?

> [...]
    > czy moze drozszy E-520 (czym sie rozni od takiego mojego E-400),
    > poza stabilizacja ? da sie poczuc roznice, bo porownywanie suchych

    Ja bym poszedl ostro na Twoim miejscy i jesli mialbym zostac w systemie 4/3
    to kupilbym E-30, albo uzywana E-3. Ewentualnie mozesz rozwazyc zmiane na
    cos z systemu m4/3 - obiektywy by Ci sie nadaly i te "inne" akcesoria
    pewnie tez.

    Thomas

  • 3. Data: 2009-10-18 16:19:43
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Albo E-450 (praktycznie to samo co E-420), albo E620 lub E-600(lekko
    okrojona wersja E-620)- wszystkie to małe i zgrabne aparaty, przy czym
    E-6xx mają odchylany i obracany ekran. Bardzo wygodne w LV.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 4. Data: 2009-10-18 16:32:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    ZAQ pisze:
    > kupili najtaniej na allegro E-410 czy E-420,
    > czy moze drozszy E-520 (czym sie rozni od takiego mojego E-400),
    > poza stabilizacja ? da sie poczuc roznice, bo porownywanie suchych
    > danych technicznych rzadko ma sens...

    Jak już to coś z nową matrycą (12Mpx), jest wyraźnie lepsza od generacji
    ''10Mpx''.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-10-18 19:14:20
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 18 Paź, 16:33, "ZAQ" <w...@b...com> wrote:
    > moj poczciwy E-400 powoli się rozpada...
    > ma prawie 3 lata - nie oplaca sie serwisowac.

    a co gwoździe nim wbijasz?

    PS
    Jeśli myślisz, że po zmianie sprzętu zaczniesz robić lepsze zdięcia,
    to się mylisz.

  • 6. Data: 2009-10-18 19:18:03
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]
    >
    >a co gwoździe nim wbijasz?
    >

    >PS
    >Jeśli myślisz, że po zmianie sprzętu zaczniesz robić lepsze zdięcia,

    Nie wiemy jakie zdjecia robi. Niewykluczone, ze sprzet moze go ograniczac.
    Chce zmieniac - niech zmienia.

    Thomas

  • 7. Data: 2009-10-18 19:27:24
    Od: Nieznajomy <j...@g...pl>

    On 18 Paź, 21:18, "Thomas" <a...@b...pl> wrote:
    > Użytkownik "Nieznajomy" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:1732fecd-1c2c-40c0-a63a-f7c93c5e2566@
    k19g2000yqc.googlegroups.com...

    > Nie wiemy jakie zdjecia robi. Niewykluczone, ze sprzet moze go ograniczac.

    To by napisał ze go ogranicza, a napisał ze się rozpada ...
    co po krótkiej analizie jego tekstu jest dla mnie zwykłą wymówką na
    zmianę sprzętu.

    PS
    I przecież ja mu nie zabraniam zmieniać.

  • 8. Data: 2009-10-18 19:34:11
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Nieznajomy pisze:

    > To by napisał ze go ogranicza, a napisał ze się rozpada ...
    > co po krótkiej analizie jego tekstu jest dla mnie zwykłą wymówką na
    > zmianę sprzętu.

    Mój SP350 (żebyś czasem nie kombinował z interpretacją, to OLYMPUS)
    rozpadł się. Podobnie jak dwa Canony i Fuji. To się zdarza, także na ziemi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jak każdy, mam plany na tysiąc lat, tylko wydaje mi się, że się nie
    wyrobię/

  • 9. Data: 2009-10-18 19:50:51
    Od: "Gil" <g...@N...gazeta.pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > Mój SP350 (żebyś czasem nie kombinował z interpretacją, to OLYMPUS)
    > rozpadł się. Podobnie jak dwa Canony i Fuji. To się zdarza, także na ziemi.

    No ale co to znaczy rozpadł się? Puszka puściła na kawałki albo obiektyw odleciał?
    I trzy kompakty tak się rozpadły na częsci?
    Jak go upuściłeś na podłogę to trudno winić sprzęt.

  • 10. Data: 2009-10-18 20:01:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Gil pisze:

    > No ale co to znaczy rozpadł się? Puszka puściła na kawałki albo obiektyw odleciał?

    Olek - pękło zapięcie klapki od baterii. Naprawiłem we własnym zakresie
    (zdublowałem klapkę blaszaną wkładką).
    Fuji - właściwie rozwalił się cały (puściły gwinty spinające obudowę).
    Jeden canon stracił obiektyw (już się nie zamknął), w drugim pękł zawias
    klapki od baterii.

    > I trzy kompakty tak się rozpadły na częsci?

    I cztery kompakty tak się rozpadły na części.

    > Jak go upuściłeś na podłogę to trudno winić sprzęt.

    Ale ja nie pamiętam, żebym miał anioła stróża o ksywie Gil, który
    widział, że cokolwiek upuszczałem przynajmniej cztery razy (a może
    wszystkie cztery na raz?).
    Otóż wyobraź sobie, nic nie upuszczałem! Zaskoczony? Tak ma sprzęt z
    półki konsumenckiej jak się go używa co dzień, a nie raz w roku na
    urlopach. Podobny los spotkał kilka telefonów, palmów, notebooków a
    nawet słynącego z pancerności gpsa.

    Ba, mam też sporo sprzętu, który wcale się nie rozwalił i działa do
    dziś. I myślę, że odpowiedzialna jest za to... uwaga - statystyka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /idzie kryzys, sprzedaż spada, dział marketingu zaleca stworzyć bloga/