  • 21. Data: 2011-06-29 18:12:37
    Temat: Re: Jak dociązyć włącznik ?
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    >> tam jest BTA08, co proponujesz ?

    Chyba każdy inny będzie lepszy. Ta seria charakteryzuje się wysokim prądem
    podtrzymania.

    --
    Desoft

  • 22. Data: 2011-06-29 19:22:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    VSS ma włącznik z PIRem i mikrofonem:

    > Ma za zadanie włączac oświetlenie w łazience. Problem polega na tym,
    > że zasila LEDy które biorą okolo 20W a włącznik zaczyna pracowac
    > poprawnie przy 40W. Czym niegrzejącym się mozna dociązyć taki wyłącznik
    > aby poprawnie zaczął pracować ?

    Wszystko zależy od tego, jak wy tam się często myjecie. Z energetycznego
    punktu widzenia może być tak, że lepiej jest zostawić światło cały czas
    włączone.

    Jarek

    --
    To nie do wiary, że niedawno tak to było
    w słuchawce głos: kochanie dzwonisz jak to miło

  • 23. Data: 2011-06-30 16:00:32
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Wszystko zależy od tego, jak wy tam się często myjecie. Z energetycznego
    > punktu widzenia może być tak, że lepiej jest zostawić światło cały czas
    > włączone.

    Eeeee, LEDów to nie dotyczy.

    --
    Desoft

  • 24. Data: 2011-06-30 18:21:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Eeeee, LEDów to nie dotyczy.

    Co nie dotyczy? Jak zamiast dwudziestowatowych LEDów świecących 24 godziny
    na dobę będą te same LEDy świecące co drugą godzinę, ale dociążone kolejnymi
    dwudziestoma watami, to jak to porównanie będzie wyglądać z energetycznego
    punktu widzenia?

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2011-06-30 19:39:37
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

> [...]
    > kolejnymi
    > dwudziestoma watami, to jak to porównanie będzie wyglądać z energetycznego

    Myślisz że ta łazienka to w hotelu?
    Nawet to co napisałeś nie daje zysku, tylko wychodzi po równo. Co oznacza 12
    godzinne korzystanie z pomieszczenia.

    --
    Desoft

  • 26. Data: 2011-06-30 20:02:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Myślisz że ta łazienka to w hotelu?

    Skąd mogę wiedzieć? Zresztą hotelowe łazienki są chyba rzadziej
    używane od innych. Chyba że chodzi o hotel robotniczy z łazienką
    na korytarzu.

    > Nawet to co napisałeś nie daje zysku, tylko wychodzi po równo.
    > Co oznacza 12 godzinne korzystanie z pomieszczenia.

    Daje. Nie jest potrzebna czujka, która nie dość, że kosztuje, to
    jeszcze wciąż coś pobiera z sieci. W ogóle montowanie LEDowego
    oświetlenia chyba zysku nie daje. Drogie to, a świeci paskudnie
    i słabo. Największy sens ma tam, gdzie potrzebne jest słabe światło,
    za to cały czas.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2011-07-01 20:14:59
    Od: "henry1" <h...@i...pl>

> [...]
    > oświetlenia chyba zysku nie daje. Drogie to, a świeci paskudnie
    > i słabo. Największy sens ma tam, gdzie potrzebne jest słabe światło,

    Panie ale LED'y są takie modne. :-)))

  • 28. Data: 2011-07-03 09:33:16
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości henry1 napisał:
> [...]
    Witam,
    dobrze sprawdza sie p-rzy zastosowaniu zwykłego mechanicznego
    włącznika w pomieszczebniach tj WC czy szafy wnękowe.
    Startuje szybko, pobiera mało prądu awaryjność znikoma, a w przypadku
    nie zgaszenia raz na jakiś czas nie powoduje zbytniego nabijania
    rachunku.

    Stosowanie LEDów 20W z 20W obciążeniem wraz z czujnikiem
    pobierającym ciągle ok 2-5W w miejscu rzadko używanym jest bez sensu.
    Lepiej dać tam 3x40W żarówki załączane włącznikiem :)
    --
    pzdr, j.r.
    Ps. to jest tylko mój pogląd nie poparty żadnymi fachowymi wyliczeniami.