  • 1. Data: 2019-12-30 10:14:57
    Temat: Jak dorobić najprościej do włącznika światła "system auto"?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Włącznik włącza i wyłącza światło - proste. Ale jak najprościej dorobić
    do tego mechanizm który załączy to światło na określony czas (dokładność
    do minut wystarczy) gdy stan włącznika jest na "off", a przy "on" nic
    nie zmieni?

    Są drzwi do garażu i włącznik światła w garażu przy drzwiach. Aktualnie
    jest oprawka z PIRem i jak się otworzy drzwi i wejdzie do garażu to
    świetlówka sama się załącza, ale są wady:

    - nie zawsze łapie od razu i trzeba zrobić dwa kroki po omacku,
    - gdy się chce siedzieć dłużej w garażu, to co jakiś czas trzeba się
    ruszyć bo światło zgaśnie

    Jak zrobić żeby:

    - np. czujnik przylgowy przy drzwiach, załączył światło na kilka minut
    gdy jest ono wyłączone a drzwi zostaną otwarte

    - otwarcie drzwi przy włączonym świetle nic nie robiło / ewentualnie
    resetowało licznik światła - obojętne byle nie gasiło

    Są może takie włączniki z dodatkowym wejściem na czujnik NO/NC?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2019-12-30 11:13:07
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Są drzwi do garażu i włącznik światła w garażu przy drzwiach. Aktualnie
    > jest oprawka z PIRem i jak się otworzy drzwi i wejdzie do garażu to
    > świetlówka sama się załącza, ale są wady:

    Czujka pir zostaje - wychodzi z niej przewód fazowy zasilający
    świetlówki. Do tego przewodu podpinasz przewód fazowy wychodzący z
    łącznika (włancznika ;) )

    Prościej się nie da. BARDZO BARDZO WAŻNE - czujka i włącznik muszą mieć
    zasilanie z tej samej fazy - bezwzględnie!

    doczytałem właśnie że to oprawka z pirem a nie osobna czujka - no to
    musisz kipić za 20pln czujkę pir i zrobić tak jak mówiłem - podłaczysz
    sobie tyle źródeł światła ile dusza zapragnie ;)

  • 3. Data: 2019-12-30 12:03:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    >
    > - nie zawsze łapie od razu i trzeba zrobić dwa kroki po omacku,
    > - gdy się chce siedzieć dłużej w garażu, to co jakiś czas trzeba się

    Dodanie do tego równolegle zwykłego włącznika spowoduje, że:
    - jak będzie on wyłączony wszystko będzie działało jak dotychczas,
    - jak się go włączy to świtało będzie się świeciło cały czas.

    O ile dobrze zrozumiałem to mniej więcej tego oczekujesz.
    P.G.

  • 4. Data: 2019-12-30 12:41:35
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > oprawka z PIRem
    Oprawa oświetleniowa z PIR-em? Czy PIR, który steruje oprawą oświetleniową?
    Jeżeli to pierwsze, to nie zmusisz do zaświecenia zewnętrznym sygnałem
    innym niż ciepło.
    Czyli albo wymiana tego co masz lub dodanie drugiego źródła światła.

    Robert

  • 5. Data: 2019-12-30 14:58:12
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl>

> [...]
    > innym niż ciepło.
    > Czyli albo wymiana tego co masz lub dodanie drugiego źródła światła.

    miałem kiedyś oprawę halogenową z czujnikiem- szybkie wyłączenie i
    włączenie powodowało zapalenie światła na stałe.

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 6. Data: 2019-12-30 15:14:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Załóż mikrofalowy czujnik ruchu. Podlacza się tak samo jak pir, kosztuje też podobnie
    czyli że dwie dychy. Jak pokombinujesz z ustawieniem to będzie wlaczal swiatlo jak
    podejdziesz do drzwi. Jesli ustawisz maksymalny czas świecenie to musiał byś kite
    odwalic zeby sie nie ruszac zeby światło zgasło.

  • 7. Data: 2019-12-30 15:19:41
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    swiatlo jak podejdziesz do drzwi. Jesli ustawisz maksymalny czas świecenie to musiał
    byś kite odwalic zeby sie nie ruszac zeby światło zgasło.

    kiedyś wpadłem na głupi pomysł ustawienia 2 czy 3 halopaków po 0,5kw na
    pir i wysoką czułość. Koty szwędając się od sąsiadów uruchamiały je non
    stop, na co zwróciłem uwagę jak dostałem rachunek za prąd po 0,5 roku

  • 8. Data: 2019-12-30 15:38:26
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wiesz co Siapacz? Każda zmyslona historyjka zeby wyglądała na prawdziwą musi
    uwzględniać otaczającą rzeczywistość. Twoja jest z czapy.

  • 9. Data: 2019-12-31 08:51:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 30.12.2019 12:03, Piotr Gałka wrote:
> [...]
    > - jak się go włączy to świtało będzie się świeciło cały czas.
    >
    > O ile dobrze zrozumiałem to mniej więcej tego oczekujesz.

    O to mi chodzi, ale dało by się z czujnikiem kontraktonowym? Są takie
    które można podłączyć do fazy 230V, przeniosą chociaż z 50W i będą miały
    taką samą regulację czasu świecenia jak czujniki PIR?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2019-12-31 11:42:20
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wiesz co Siapacz? Każda zmyslona historyjka zeby wyglądała na prawdziwą musi
    uwzględniać otaczającą rzeczywistość. Twoja jest z czapy.

    przekręcanie pseudonimu intencjonalnie jest gestem obrażliwym
    moja historyjka z czapy nie jest - przetestowałem to na sobie. wierz mi
    lub nie. Fakt znacznie wyższego rachunku za prąd po pół roku i jego
    spadek po kolejnej połowie jak uwaliłem te halopaki jest dla mnie
    bezpośrednim dowodem na słuszność wywalenia lamp.

    A to, czy wierzysz w "historyjkę" czy nie - lata mnie kalafiorem. Nie
    mam żadnego interesu w tym, by zmyślać czy podkręcać rzeczywistość.