    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Jak robicie soldermaskę?
    Date: Mon, 1 May 2017 01:45:05 +0200

    Witam,

    Dwustronne płytki PCB wychodzą mi już idealnie. Teraz przyszedł czas na
    zabawę w soldermaskę. Na Allegro nie znalazłem praktycznie żadnego
    rozwiązania ale na Ebay jest wiele ofert farb UV. Kupiłem słoiczek do
    testów i ... poległem na wstępie. Tutorial jest niby banalny: nanosimy
    farbę dociskamy folią taką jak do wydruków laserowych, rozprowadzamy
    farbę. Potem nakładamy maskę i gotowe (w skrócie). Powstał jednak
    problem natury praktycznej. Gdy zapaćkam płytkę farbą to nie widać
    ścieżek. Jak więc zsynchronizować położenie maski? Wiercicie otwory
    naprowadzające? Jeśli tak, to ta metoda przy robieniu płytek
    dwustronnych słabo się sprawdzała. Soldermaski nie wymagają aż takie
    precyzji co prawda... Ale to tylko moje domniemania. Wolałbym poczytać o
    doświadczeniach tych, którzy już przebrnęli zagadnienie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek