  • 1. Data: 2022-03-27 19:20:24
    Temat: Jak stwierdzić czy są TPMS czy nie ma
    Od: Peter <p...@g...pl>

    Jest jakiś sposób żeby w 100% stwierdzić czy są czujniki ciśnienia TPMS
    czy raczeej nie ma i pomiar odbywa się ABSem?

    słyszałem żeby poruszać wentylem i jak jest opór to znaczy że jest czujnik

  • 2. Data: 2022-03-27 21:11:48
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Peter.
    On 27.03.2022 19:20 you wrote:

    > Jest jakiś sposób żeby w 100% stwierdzić czy są czujniki ciśnienia
    > TPMS czy raczeej nie ma i pomiar odbywa się ABSem? słyszałem żeby
    > poruszać wentylem i jak jest opór to znaczy że jest czujnik

    Zdjąć koło i oddalić się z nim na 100m na jakiś kwadrans.
    Potem wyłączyć zapłon i obserwować kontrolkę tpms.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2022-03-27 21:37:08
    Temat: Re: Jak stwierdzić czy są TPMS czy nie ma
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2022-03-27 o 19:20, Peter pisze:
    > Jest jakiś sposób żeby w 100% stwierdzić czy są czujniki ciśnienia TPMS
    > czy raczeej nie ma i pomiar odbywa się ABSem?
    >

    > słyszałem żeby poruszać wentylem i jak jest opór to znaczy że jest czujnik

    Spuścić powietrze na postoju.

  • 4. Data: 2022-03-27 21:41:29
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 27.03.2022 o 19:20, Peter pisze:
    > Jest jakiś sposób żeby w 100% stwierdzić czy są czujniki ciśnienia TPMS
    > czy raczeej nie ma i pomiar odbywa się ABSem?

    No chyba po prostu masz wyświetlone ciśnienie na kompie w jednym z okien.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 5. Data: 2022-03-28 12:00:34
    Od: K <n...@e...com>

    On 27/03/2022 18:20, Peter wrote:
    > Jest jakiś sposób żeby w 100% stwierdzić czy są czujniki ciśnienia TPMS
    > czy raczeej nie ma i pomiar odbywa się ABSem?
    >

    > słyszałem żeby poruszać wentylem i jak jest opór to znaczy że jest czujnik

    Jesli auto nie umie wysylac powiadomien na ten temat na telefon i nie ma
    nic o typie czujnikow w instrukcji to bym albo spuscil powietrze i
    czekal albo odkrecil kolo. Albo wez sobie kup:
    https://www.ebay.co.uk/itm/353949260055?epid=1804811
    1245hash=item5269051917:g:JK8AAOSwkZFiJc7F

    sprawdz i pozniej oddaj w ciagu 7 dni ;)

  • 6. Data: 2022-03-28 13:23:55
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 27.03.2022 o 19:20, Peter napisał:

    > Jest jakiś sposób żeby w 100% stwierdzić czy są czujniki ciśnienia TPMS
    > czy raczeej nie ma i pomiar odbywa się ABSem?

    Aksjomat Cahna: kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję.

    A gdyby to nie pomogło, to upuść powietrza w kole i uruchom silnik.
    W przypadku TPMS zapali się od razu kontrolka sygnalizująca brak
    ciśnienia w kole, a gdy kontrola ciśnienia odbywa się poprzez ABS,
    kontrolka ta zapali się tylko w czasie jazdy.

  • 7. Data: 2022-03-29 18:26:27
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2022 o 19:20 Peter <p...@g...pl> pisze:

> [...]
    > czy raczeej nie ma i pomiar odbywa się ABSem?
    >

    > słyszałem żeby poruszać wentylem i jak jest opór to znaczy że jest

    Jak masz z ABS to nie masz wskazania ciśnienia na konsoli. Jak masz TPMS
    to na 100% w ustawieniach możesz podejrzeć aktualne ciśnienie.

    TG

  • 8. Data: 2022-03-30 22:48:57
    Od: "Roman S." <n...@...hate.spam>

    > Jak masz z ABS to nie masz wskazania ciśnienia na konsoli. Jak masz TPMS
    > to na 100% w ustawieniach możesz podejrzeć aktualne ciśnienie.

    No tak nie do końca 100%, dużo zależy od implementacji systemu i marki
    auta. Mazda w wielu modelach ma TPMS oparty o czujniki, ale ciśnienia
    per koło ani w ogóle ciśnienia wyświetlić nie potrafi.

    Do autora wątku: jeżeli pomiar jest przez ABS, to dosyć często auto ma
    specjalny przycisk do "resetowania" systemu, używany np. po napompowaniu
    koła - coś rodzaju ustawienia bazowego, do którego potem będą
    porównywane ewentualne zmiany ciśnienia.
    --
    Roman S.