  • 1. Data: 2024-05-22 15:56:28
    Temat: Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
    Od: _Master_ <...@...pl>

    Ciągle wychodzą jakieś nowe WADY tych pojazdów

    Może trzeba ZAKAZAĆ BO LUDZIE PŁONĄ TFUUUU GINĄĄĄ ;)

  • 2. Data: 2024-05-22 18:42:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 May 2024 15:56:28 +0200, _Master_ napisał(a):

    > Ciągle wychodzą jakieś nowe WADY tych pojazdów
    >
    > Może trzeba ZAKAZAĆ BO LUDZIE PŁONĄ TFUUUU GINĄĄĄ ;)

    Kilka razy na okresowym przeglądzie diagności mnie ostrzegali przed
    pieszymi, którzy mogą nie usłyszeć samochodu.

    Trochę prawdy w tym jest - ktoś zerknie pobieżnie i może przeoczyć jadący
    samochód, którego prawie nie słychać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2024-05-22 22:47:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 22 May 2024 18:42:01 +0200, Adam

    > Trochę prawdy w tym jest - ktoś zerknie pobieżnie
    > i może przeoczyć jadący samochód, którego prawie
    > nie słychać.

    Takiej rusko-konfederackiej prawdy... 6 lat na prądzie jeżdżę,
    pod szkołami, pod przedszkolami, na dodatek z wyłączonym PWS
    (bo słyszę to gówno w kabinie i mnie drażni) i nikt mi do tej
    pory nawet nie próbował wejść pod koła.

    Równie prawdziwe bzdury słyszałem jak jeździłem dieslem
    i twierdziłem że olej wymieniam co 20 tys. km jak książka
    nakazuje, to mi specjaliści wietrzyli że korba wyjdzie
    bokiem najdalej przy 100tkm. Przejechałem 200tkm, potem
    kolejny właściciel jeszcze 80.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2024-05-23 09:07:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 15:56:28 +0200, _Master_ wrote:
    > Ciągle wychodzą jakieś nowe WADY tych pojazdów
    > Może trzeba ZAKAZAĆ BO LUDZIE PŁONĄ TFUUUU GINĄĄĄ ;)

    Ale ale:
    -można dodac hałas ostrzegawczy,
    -można nakazać pieszym zaatrzymac się i rozejrzec przed przejsciem,
    -można nic nie robić, nieuważni piesi i nieuważni kierowcy wyginą :-)

    A przy okazji ... mamy dowód, ze elektryki naprawdę ciche są.
    Przy małych prędkosciach ... przy małych predkosciach to i benzyniaki
    potrafią być ciche.

    J.

  • 5. Data: 2024-05-23 09:53:59
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 23.05.2024 o 09:07, J.F pisze:
> [...]
    >
    > A przy okazji ... mamy dowód, ze elektryki naprawdę ciche są.
    > Przy małych prędkosciach ... przy małych predkosciach to i benzyniaki

    Rozum i logika by na to wskazywały ale co odpierdolą unijne koooorwy? ;)

    Pewne jest że ubezpieczyciele podniosą składki ;-)

    Chwila...

    Ktoś pisałem że to przez zbyt duże przyśpieszenie i moce tych elektryków
    w rękach niedoświadczonego kierowcy dzieją się WYPADKI.

    Unijna koooorwa może dojść do wniosku że trzeba ograniczyć prędkość i
    MOC ;-)

  • 6. Data: 2024-05-23 10:51:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 09:53:59 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    >
    > Ktoś pisałem że to przez zbyt duże przyśpieszenie i moce tych elektryków
    > w rękach niedoświadczonego kierowcy dzieją się WYPADKI.

    Ale to inne.
    Fakt, ze dobra Tesla przyspiesza jak marzenie .. niech sie Włosi
    schowają.

    > Unijna koooorwa może dojść do wniosku że trzeba ograniczyć prędkość i
    > MOC ;-)

    Oni na to juz wpadli, masz teraz jakis obowiązkowy system pilnujący
    prędkości :-)

    Natomiast inna sprawa, ze tak ekstremalne przyspieszenia nie są
    potrzebne, więc producenci być może zrobią samochody gorsze ale
    tansze.

    Predkości to jeszcze potrafią pilnować sami kierowcy, bo "kto wolniej
    jedzie, szybciej zajedzie" ... uwzględniając ładowania :-)

    J.

  • 7. Data: 2024-05-23 10:59:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-05-2024 o 10:51, J.F pisze:

    > Natomiast inna sprawa, ze tak ekstremalne przyspieszenia nie są
    > potrzebne, więc producenci być może zrobią samochody gorsze ale
    > tansze.

    Już zrobili, ale wcale nie są od tego tańsze, a wręcz przeciwnie.
    Zdławili moment i przyspieszenie software'owo i po sprawie.
    Wg nich oczywiście.

  • 8. Data: 2024-05-23 11:40:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 May 2024 22:47:24 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    > pod szkołami, pod przedszkolami, na dodatek z wyłączonym PWS
    > (bo słyszę to gówno w kabinie i mnie drażni) i nikt mi do tej

    Złe miasto ... do porównania :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=Xtf6dbx1mtE

    Trzeba mieć głośny wydech i umiec go używać :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=PHg3HDg9z3Y

> [...]
    > nakazuje, to mi specjaliści wietrzyli że korba wyjdzie
    > bokiem najdalej przy 100tkm. Przejechałem 200tkm, potem

    I nadal jezdzi, czy korba wyszła bokiem ? :-)

    Ale i tak przepłaciłeś
    https://www.youtube.com/watch?v=bU6zYEozL3E

    i korba bokiem nie wyszła :-)

    Fakt, ze oleje coraz lepsze, może i silniki coraz lepsze...

    Ale z drugiej strony
    https://youtu.be/nMUFT-ow7tI?t=285
    https://www.youtube.com/watch?v=nhxYLPvTQOo

    J.

  • 9. Data: 2024-05-23 11:52:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.05.2024 o 09:07, J.F pisze:
    > A przy okazji ... mamy dowód, ze elektryki naprawdę ciche są.
    > Przy małych prędkosciach ... przy małych predkosciach to i benzyniaki
    > potrafią być ciche.

    Jak stoją zgaszone.

  • 10. Data: 2024-05-23 12:42:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 May 2024 11:52:25 +0200, io wrote:

    > Jak stoją zgaszone.

    Nie, jak pracują na jałowych/niskich obrotach.
    No i jak są nowe, a nie jakies rozklekotane przez 200kkm :-)

    J.