  • 1. Data: 2012-08-31 10:06:41
    Temat: Jak uniknąć bycia oszukanym podczas sprzedaży samochodu?
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Nigdy jeszcze nie sprzedawałem samochodu ani innej rzeczy o znacznej
    wartości. I trochę się boję że podczas przekazywania samochodu i odbierania
    pieniędzy zostanę oszukany. Różne rzeczy mi przychodzą do głowy: fałszywe
    banknoty, banknoty pomieszane z kartkami papieru, ucieczka kontrachęta
    podczas jazdy próbnej itd. Jak sprzedać samochód aby uniknąć oszustwa? Czy
    jest praktykowany przelew na konto podczas sprzedaży samochodu, zanim
    zostaną przekazane kluczyki?

  • 2. Data: 2012-08-31 11:37:54
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-08-31 10:06, dorato pisze:
> [...]
    > wartości. I trochę się boję że podczas przekazywania samochodu i
    > odbierania pieniędzy zostanę oszukany. Różne rzeczy mi przychodzą do

    to kup tester

    banknoty pomieszane z kartkami papieru,

    te to musisz policzyć, chyba nie uwierzysz na słowo że w pliku jest 100
    banknotów

    > ucieczka kontrachęta podczas jazdy próbnej

    jak nie jesteś 'byczkiem' to weź kogoś ze sobą - bo przecież jako
    pasażer musisz jechać

    itd. Jak sprzedać samochód
    > aby uniknąć oszustwa? Czy jest praktykowany przelew na konto podczas
    > sprzedaży samochodu, zanim zostaną przekazane kluczyki?

    ja się nie spotkałem, ale ja same złomy sprzedaję, a przelewu bym
    nieznajomemu nie zrobił bo wątpię żebym auto dostał..

    Lukasz

  • 3. Data: 2012-08-31 12:09:12
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2012-08-31 10:06, dorato pisze:

    > aby uniknąć oszustwa? Czy jest praktykowany przelew na konto podczas
    > sprzedaży samochodu, zanim zostaną przekazane kluczyki?

    Poproś nabywcę, żeby awizował w swoim banku wypłatę gotówkową,
    idźcie razem do oddziału, większą kwotę kasjer może po przeliczeniu
    zapakować w płócienny worek i zaplombować.

    T.

  • 4. Data: 2012-08-31 12:14:24
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-31 12:09, Tomasz Finke wrote:

    > Poproś nabywcę, żeby awizował w swoim banku wypłatę gotówkową,
    > idźcie razem do oddziału, większą kwotę kasjer może po przeliczeniu
    > zapakować w płócienny worek i zaplombować.

    A po co utrudniać życie skoro przelewy ekspresowe już są?

    Siadamy, spisujemy umowę dla każdego, umowy na stół podpisane z
    papierami auta i kluczykami, robimy przelew internetowy, czekamy 15
    minut i możemy klienta wypuścić do domu z nowym nabytkiem.

    Ja tak kupowałem auto i zero problemu z lataniem bo bankach... tyle że
    tutaj było jeszcze lepiej bo mieliśmy konta w tych samych bankach.

    --
    MM

  • 5. Data: 2012-08-31 13:16:01
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-31 12:14, Maciej M. pisze:

> [...]
    >
    > Ja tak kupowałem auto i zero problemu z lataniem bo bankach... tyle że
    > tutaj było jeszcze lepiej bo mieliśmy konta w tych samych bankach.

    Ale przelew ekspresowy czy tam sorbnet pobiera sporą prowizję.
    Można też zapłacić w placówce banku robiąc wpłatę na swoje konto.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 6. Data: 2012-08-31 13:32:49
    Od: "Maciej M." <xenes@[no-spam]interia.pl>

    On 2012-08-31 13:16, Lewis wrote:

    > Ale przelew ekspresowy czy tam sorbnet pobiera sporą prowizję.
    > Można też zapłacić w placówce banku robiąc wpłatę na swoje konto.

    Przelew ekspresowy to nie to samo co sorbnet.

    <http://www.mbank.pl/informacja/#cats=n/1/tpio/konta
    //taryfa-prowizji-i-oplat/ekonto.html>

    -> 5zł internet, 10zł via telefon.

    To jest duży koszt?

    Nawet sorbnet kosztuje niewiele w skali zakupu auta - 35zł.

    Zmień bank, inaczej tylko na tygodniu zakupisz auto ;)

    --
    MM

  • 7. Data: 2012-08-31 15:25:44
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > -> 5zł internet, 10zł via telefon.
    >
    > To jest duży koszt?

    nie ale poczytaj pl.biznes.banki ze to nie zawsze dziala jak reklamuja :)
    najlepiej miec konta w tym samym banku, gosc przylazi z laptopem z netem i robi
    przelew i tyle.

    Mozna isc do placowki, ma ci wplacic kase w kasie, kasjer przelicza, sprawdza
    banknoty a ty jestes tylko swiadkiem, wystarczy.

  • 8. Data: 2012-08-31 15:57:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Maciej M. pisze tak:

    > Siadamy, spisujemy umowę dla każdego, umowy na stół podpisane z
    > papierami auta i kluczykami, robimy przelew internetowy, czekamy 15
    > minut i możemy klienta wypuścić do domu z nowym nabytkiem

    Jeżu jak na chamerykańkich filmach. Pasek postępu dochodzi do 100% i
    auto sprzedane ;)

    dorato teraz ludzie niegramotni internetowo ida do banku i wpłacają na
    swoje konto. Biorą kwitek z kwotą. Wszystko spada na kasjerkę jeśli
    łyknie fałsza.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 9. Data: 2012-08-31 16:45:09
    Od: "dorato" <b...@k...com>

    Użytkownik "dorato"

    1. Przelew internetowy jest możliwy ale chyba by się sprawdził tylko jak
    kupujący miałby konto w tym samym banku co ja. Moj bank chyba nie obsługuje
    błyskawicznych.

    2. Opcja z pojsciem do banku jest mozliwa. Ale w miejscu gdzie mieszkam nie
    ma oddziału mojego banku. Musiałbym pojsc do innego niz mam konto. No i
    zastanawia mnie czy w ogóle kupujący da się namówić na chodzenie do banku -
    bo to i czas, i może trzeba okazywać dowód itd.

  • 10. Data: 2012-08-31 18:37:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dorato" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mam konto. No i zastanawia mnie czy w ogóle kupujący da się namówić
    >na chodzenie do banku - bo to i czas, i może trzeba okazywać dowód

    Generalnie nie ma takego zwyczaju ... ale wez pod uwage ze i druga
    strona ma swoje obawy. Tez moze nie lubic chodzic z grubsza gotowka -
    i bedzie szukac kogos kto przyjmie przelewem :-)

    J.