  • 1. Data: 2010-10-31 21:29:41
    Temat: Jak w CSS zrobić nietypowe "podkreślenie"
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    Witam.

    Jest div, o znanej szerokości, ma przypisane tło w postaci obrazka.
    Problem polega na tym, że muszę umieścić na tym divie nagłowek h1, który
    ma mieć "podkreślenie" obok tekstu. Długość tekstu jest bliżej
    nieokreślona - h1 jest generowany dynamicznie w php.

    Ma to wyglądać mniej więcej tak (kreska ma być 4 piksele _ponad_ dolną
    linią tekstu).

    NAGŁOWEK______________________

    Gdyby nie ten gradient, to wstawiłbym tekst w diva, który miałby tło z
    kreską na całą szerokość, a do h1 podpiąłbym background-color: white aby
    pod nim kreski nie było... Ale niestety, tam pod spodem jest ten
    nieszczęsny gradient.

    Proszę o jakieś wskazówki, albo przykład strony na której to
    widzieliście - wyczaję w firebugu co i jak.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2010-11-01 00:44:24
    Temat: Re: Jak w CSS zrobić nietypowe "podkreślenie"
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 31 Oct 2010 22:29:41 +0100, Krzysztof Magosa napisał(a):

    > Proszę o jakieś wskazówki, albo przykład strony na której to
    > widzieliście - wyczaję w firebugu co i jak.

    Zmontowałem coś takiego:
    http://alston.pl/~borys/kreska/

    Nie jest to zbyt poprawne, ale inaczej naszej ulubionej przeglądarki nie
    zmusisz do inline-block. Olewając IE7 można to zrobić dobrze :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2010-11-01 09:29:20
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 01.11.2010 01:44, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    >
    > Nie jest to zbyt poprawne, ale inaczej naszej ulubionej przeglądarki nie
    > zmusisz do inline-block. Olewając IE7 można to zrobić dobrze :)

    Próbowałem podobnego sposobu, ale główkowałem skąd wziąć width elementu
    span.line, już nawet myślałem nad rzeźbą w js (fuj). A Ty go po prostu
    zrobiłeś długiego na tyle, żeby zawsze starczył i obciąłeś overflowem
    nadmiar na kontenerze.

    Wielkie dzięki!

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-11-01 17:31:54
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-10-31 22:29, Krzysztof Magosa wrote:
> [...]
    > kreską na całą szerokość, a do h1 podpiąłbym background-color: white aby
    > pod nim kreski nie było... Ale niestety, tam pod spodem jest ten

    Zamiast samego koloru ustaw dla h1 odpowiednio przesunięty obrazek z
    gradientem (o ile gradient nie ma background-position:x 100%).

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";