  • 1. Data: 2010-10-31 14:14:50
    Temat: Parę pytań o Google Adwords
    Od: "Marek" <b...@e...com>

    Witam,

    Mam kilka niejasności dotyczących zagadnienia jak w temacie. Z góry dziękuję
    za pomoc w wyjaśnieniu ich.

    1. Co oznacza komunikat przy słowie kluczowym "poniżej stawki za pierwszą
    stronę" ? Szacunkowa sugerowana stawka za słowo kluczowe jest ok. 2x wyższa
    niż określiłem. Reklama jednak wyświetla się nie tylko na pierwszej stronie
    ale i na pierwszym lub drugim miejscu. O co więc chodzi?

    2. Przy słowie kluczowym widoczna jest chmurka informująca m.in. o wyniku
    jakości. Chciałbym poprawić ten wynik dla jakiegoś słowa kluczowego lecz w
    pomocy Google brak w zasadzie konkretów na ten temat. Do oceny brane są
    ponoć jakieś dane archiwalne a na przeszłość przecież wpływu nie mam. Czy w
    związku z tym da się w ogóle wpływać na ten parametr?

    Może na przykładzie wyjaśnię. Jest sobie firma, która uruchomiła nową usługę
    i zaczęła reklamować ją. Na swojej stronie internetowej poświęciła temu
    jedną stronę spośród kilku, którą również niedawno uruchomiła. Reklama
    kieruje na tą właśnie stronę. Zarówno na stronie jak i w samej reklamie
    występuje fraza kluczowa jednakże wynik jakości jest tragiczny: 3/10. Co
    można zrobić poza odbyciem podróży w czasie i rozpoczęciem reklamy zanim
    pomyślano o wprowadzeniu tej usługi?

  • 2. Data: 2010-10-31 15:26:00
    Temat: Re: Parę pytań o Google Adwords
    Od: "Marek" <b...@e...com>

    P.S.
    Za wcześnie mi się wysłało. Mam jeszcze jedno pytanie. Zgodnie z tekstem
    pomocy:

    https://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?
    hl=pl&answer=6106

    kampanie dzielą się na grupy reklam, dla których możemy m.in. indywidualne
    słowa kluczowe definiować. Gdzie są te grupy? Nie ma przecież czegoś
    takiego. Po wejściu do danej kampanii można utworzyć dla niej słowa kluczowe
    oraz pojedynczy zestaw reklam. Nie można grupować reklam ani nawet edytować
    słów kluczowych na poziomie każdej z reklam indywidualnie. Może gdzieś coś
    trzeba włączyć aby można było grupować reklamy w ramach jednej kampanii?