  • 1. Data: 2010-10-08 06:49:38
    Temat: Jak wyeliminowac "migniecie" strony w Mozilli
    Od: "gpi" <g...@p...fm>

    Witam,
    mam w przygotowaniu taka stronke: http://www.fpd.pl/beta/ w ktorej jest
    problem, jak sie przechodzi do innych podstron klikajac w menu, to
    zauwazalne jest migniecie na skutek przeladowania. Dzieje sie to o dziwo w
    przegladarce FireFox (u mnie 3.6.10). W IE, Chrome nie ma tego efektu.

    Czy jest jakis sposob (za wyjatkiem Ajaxa) zeby to poprawic, czy moze to
    jakis blad caschowania FF ?

    gpi

  • 2. Data: 2010-10-08 07:02:09
    Temat: Re: Jak wyeliminowac "migniecie" strony w Mozilli
    Od: "gpi" <g...@p...fm>

    Jak jeszcze zauwazalem w Chrome tez jest migniecie, tylko miga sam obszar
    obiektu Flasha, w IE jest idealnie natomiast w FF jest najgorzej - miga i
    Flash i tlo z kwadratow.

    gpi

  • 3. Data: 2010-10-08 07:20:02
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2010-10-08 08:49, gpi pisze:
> [...]
    > przegladarce FireFox (u mnie 3.6.10). W IE, Chrome nie ma tego efektu.
    >
    > Czy jest jakis sposob (za wyjatkiem Ajaxa) zeby to poprawic, czy moze to

    Cache-owania czego? Nawet content-lenght nie ustawiłeś dla odpowiedzi.

    artur

  • 4. Data: 2010-10-08 08:18:39
    Od: "gpi" <g...@p...fm>

    > Cache-owania czego? Nawet content-lenght nie ustawiłeś dla odpowiedzi.
    >
    > artur

    A czy ten parametr nie jest okreslany automatycznie? Zmiany jego wartosci
    tylko wydluzaja czas wczytywania danych przez przegladarke, natomiast
    "migniecie" na koncu i tak sie pojawia...

    gpi

  • 5. Data: 2010-10-08 10:37:51
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Fri, 8 Oct 2010 08:49:38 +0200, gpi wrote:

> [...]
    > przegladarce FireFox (u mnie 3.6.10). W IE, Chrome nie ma tego efektu.
    >
    > Czy jest jakis sposob (za wyjatkiem Ajaxa) zeby to poprawic, czy moze to

    Kurczę, czy to jest aż taki problem? Bo to zjawisko występuje na różnych
    stronach, w różnych przeglądarkach. Strona to nie prezentacja tylko zestaw
    dokumentów. Spójrz na gości takich jak http://happycog.com/. To są jednak
    doświadczeni ludzie i nie przejmują się np. tym, że im się strona czasem
    "przesunie" (bo raz pojawią się paski przewijania, a raz nie). IMHO lepiej
    zrobiłbyś wyciągając logotyp z flasha bo to ciągłe jego pojawianie się po
    każdym przeładowaniu jest irytujące po kilku razach. Podobnie z menu -
    mógłbyś zrezygnować z flasha i mieć menu bardzo podobnie działające.

    Tak, nie odpowiedziałem na pytanie. Taka karma, taki Usenet :-)

    --
    Troskliwy Miś

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 6. Data: 2010-10-08 11:07:34
    Od: "gpi" <g...@p...fm>

> [...]
    > mógłbyś zrezygnować z flasha i mieć menu bardzo podobnie działające.
    >
    > Tak, nie odpowiedziałem na pytanie. Taka karma, taki Usenet :-)

    Generalnie mnie to nie razi tylko klienta. Sam nawet nie zwrocilem na to
    uwagi, ale chyba masz racje.. . jak poklikalem na inne stronki, tak po
    prostu dziala Internet.
    Co do uwag z logo moze i masz racje, nie mniej jednak takie sa zalecenia
    klienta.
    Co do menu, wiem ze cos w tym stylu moglbym robic bez Flasha, nie mniej
    jednak ma dojsc jeszcze wiecej "wodotryskow", co ciezko bedzie wykonac bez
    Fl.

    A mam jeszcze pytanie z innej beczki: moze wiesz czy jest jakis sposob zeby
    przechodzac na inna podstrone, pozycja scola pionowego ustawiala sie w tym
    samym miejscu?

    gpi

  • 7. Data: 2010-10-08 11:30:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 8 Oct 2010 13:07:34 +0200, gpi napisał(a):

    > Generalnie mnie to nie razi tylko klienta. Sam nawet nie zwrocilem na to
    > uwagi, ale chyba masz racje.. . jak poklikalem na inne stronki, tak po
    > prostu dziala Internet.

    Raczej tak działają tabele. Mogą się nie renderować póki nie mają
    zawartości - i ten problem tutaj IMO występuje. Prawdopodobnie przeglądarka
    nie wyświetla całości zanim flash się nie uruchomi w jednej z komórek.

    Wyciągnij to do osobnych bloków, tło ustaw po ludzku zamiast na komórkach
    tabel i powinno śmigać bez mrugania.

    > A mam jeszcze pytanie z innej beczki: moze wiesz czy jest jakis sposob zeby
    > przechodzac na inna podstrone, pozycja scola pionowego ustawiala sie w tym
    > samym miejscu?

    _Po co_?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2010-10-08 11:31:48
    Od: "Gregbike" <g...@g...com>

    Użytkownik "TroskliwyMiś" <k...@t...pl> napisał...

    > Kurczę, czy to jest aż taki problem? Bo to zjawisko występuje na różnych
    > stronach, w różnych przeglądarkach. Strona to nie prezentacja tylko
    > zestaw
    > dokumentów.
    [...]
    > Tak, nie odpowiedziałem na pytanie. Taka karma, taki Usenet :-)

    Wg mnie odpowiedziałeś i to wyczerpująco. Autor wątku, sądząc po tym co
    chce osiągnąć, powinien rozważyć wykonanie dwóch wersji strony -
    dynamiczną z animacjami we Flash i bardziej statyczną w HTML/CSS. Sądząc
    jednak po jakości kodu jaką reprezentuje widać, że nie zależy mu na
    użytkownikach bez Flasha - więc mógłby spokojnie skupić się na tej
    pierwszej wersji. Efekt będzie ten sam.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Gawlik

  • 9. Data: 2010-10-08 11:33:06
    Od: Troskliwy Miś <k...@t...pl>

    On Fri, 8 Oct 2010 13:07:34 +0200, gpi wrote:

    [...]

> [...]
    > przechodzac na inna podstrone, pozycja scola pionowego ustawiala sie w tym

    Miałbym pewien pomysł ale bardzo karkołomny, więc na razie to zostawmy,
    może ktoś inny się wpadnie na coś lepszegp. Niemniej widzę, że w tym
    projekcie wyłania się dość powszechny obraz klienta, który wie lepiej :-).
    Współczuję ale też uważam, że profesjonaliści, jeśli chcą za takich
    uchodzić, nie powinni dopuszczać do sytuacji, w których klient strzela
    sobie w stopę, tak jak to jest w przypadku strony, którą robisz. Inaczej
    zostają wyrobnikami, a nie ekspertami, których pyta się o to co jest lepsze
    i co będzie lepiej działać. Sam ostatnio miałem taki niewielki projekt, w
    którym tymczasowo dopuściłem kilka bardzo brzydkich praktyk ale pod
    warunkiem, że będę mógł do niego wrócić później i ponaprawiać wszystko co
    przez presję czasu zostało załatwione "byle działało", a nie porządnie.

    Nie odbieraj tego jako atak na siebie, to ogólna uwaga o tej branży. Bo
    wciąż często jest tak, że pozwalamy traktować się nie jak ludzie
    odpowiedzialni za klienta, tylko jak wykonawcy spełniający wszystkie jego
    życzenia, nawet najgorsze i mu szkodzące.

    --
    Troskliwy Miś

    Sieeeaaaaaaaaaaa!

  • 10. Data: 2010-10-08 11:34:56
    Od: "Gregbike" <g...@g...com>

    Użytkownik "gpi"...
    > A mam jeszcze pytanie z innej beczki: moze wiesz czy jest jakis sposob
    > zeby przechodzac na inna podstrone, pozycja scola pionowego ustawiala
    > sie w tym samym miejscu?

    Definitywnie powinieneś zrobić prezentację Flash a nie stronę ;-)

    P.S. Można użyć tzw kotwic <a href="#kotwica"...> <a name="kotwica"...>